Gospodarska vozila

Električna gama že letos

Že letos bodo stranke po Evropi lahko naročile povsem električne tovornjake znamke Volvo za različne potrebe. To pomeni, da bo Volvo ponudil celotno gamo tovornjakov na električni pogon. Močan zagon družbe nakazuje velik korak Volva na poti k uvajanju prevoza brez uporabe fosilnih goriv.

FL, FE, FM, FMX in FH, vsi modeli Volva, namenjeni regionalnim prevozom, distribuciji, gradnji in komunali, bodo od leta 2022 na voljo tudi v električni izvedbi, naročila in proizvodnja pa se bodo začeli že prihodnje leto. Zmožnost tovornjakov bo velika, saj bo na voljo tudi izvedba s skupno težo 44 ton, doseg pa bo, odvisno od konfiguracije baterij, znašal tudi do 300 kilometrov.

Skupina Volvo verjame, da lahko »elektrifikacija« postane konkurenčna alternativa fosilnim in drugim gorivom v vseh vrstah cestnega prevoza, vključno s prevozom težkih tovornjakov. Da bi raziskali in prikazali možnosti nove tehnologije, pri Volvo Trucks že pospešeno testirajo električne konceptne tovornjake za regionalne prevoze, distribucijo, gradbeništvo, komunalo …

Električna energija za prevoz težjih tovorov in na vse daljših razdaljah, ne samo v tovornem, ampak tudi v potniškem prometu, je filozofija, ki jo razvija Volvo Trucks. So na dobri poti ne le v razvoju, temveč že tudi v proizvodnji vozil. Trenutno so najdlje z električnimi avtobusi, a na velika vrata vstopajo v svet elektrifikacije tudi s težkimi tovornjaki.

Težki tovornjaki pod visoko napetostjo

Danes je v nekaterih evropskih državah (Nemčija, Norveška, Švedska, Švica, Francija, Nizozemska …) že mogoče naročiti električna tovornjaka iz serij FE in FL. V zaključni testni fazi pa so še dvoosni vlačilci in nekaj različnih štiriosnih solo tovornjakov z različnimi nadgradnjami in osnimi konfiguracijami.

»Na daljši rok vidimo velik potencial električnih tovornih vozil za regionalni transport in gradbeni sektor. S svojimi konceptnimi tovornjaki želimo raziskati trg in pokazati različne rešitve za prihodnost, ob tem pa oceniti interes trga in družbe. Da bi lahko povečali zanimanje za električne tovornjake, je treba na hitro povečati infrastrukturo za polnjenje, vzporedno pa morajo države ustvariti močnejše finančne subvencije za prevoznike, ki so nekakšni pionirji, ki orjejo ledino z vozili brez vpliva na okolje,« je povedal predsednik Volvo Trucks Roger Alm.

»Hitrost elektrifikacije težkih tovornjakov je odvisna od več faktorjev. Po eni strani je potrebna hitra širitev infrastrukture za polnjenje, po drugi strani pa morajo biti tudi ponudniki elektrike pripravljeni zagotoviti dovolj velike prenosne kapacitete. Žal so danes marže v prevozništvu zelo nizke, zato je težko pričakovati, da bodo prevozniki množično kupovali drage električne tovornjake, zato bi morali v nove tehnologije vlagati tisti, ki razpolagajo z državnimi sredstvi,« pravi direktor za zaščito okolja in inovacije pri Volvo Trucks, Lars Mårtensson.

FL in FE že s pomočjo elektrike

Kot smo že omenili, sta v paleti Volvo Trucks že na voljo dva električno gnana tovornjaka, in sicer FL Electric in FE Electric. Za pogon sta na voljo dve različici.Pogonski sklop Volvo FL Electric je sestavljen iz elektromotorja in dvostopenjskega menjalnika.To je podobna rešitev kot pri povsem električnih avtobusih Volvo.Pogonski sklop Volvo FE Electric pa uporablja enak motor, vendar v dvojni namestitvi. Elektromotor razvija izhodno moč 200 kW in 425 Nm navora, FE pa ima zaradi dveh elektromotorjev dvojno moč: 400 kW in 850 Nm navora. Oba pogonska sklopa uporabljata enak dvostopenjski menjalnik, da kar najučinkoviteje izkoristita zmogljivost motorja.Menjalnik, ki ga je zasnoval in izdelal Volvo, ima neodvisen pretok moči, ki omogoča prestavljanje brez prekinitve in izgube moči.

Za napajanje motorja skrbi paket baterij. Kapaciteta in število baterijskih sklopov sta odvisna od uporabe in potrebe prevoznika. Model FE je v osnovi opremljen s štirimi, FL pa z do šestimi baterijskimi sklopi. Vsak sklop ima energijsko zmogljivost 50 kWh.

Polnilna povezava ustreza trenutnim avtomobilskim standardom, na voljo pa so različni načini polnjenja. Lahko uporabimo vgrajeni polnilnik za izmenični tok, ki omogoča polnjenje na industrijskih lokacijah, ali pa uporabimo polnilni kabel, priložen vozilu. Seveda pa je mogoče tudi hitro polnjenje na zunanjih enosmernih postajah. Življenjska doba baterij naj bi znašala od 8 do 10 let, odvisno od načina uporabe.

Za dodatne črpalke in odgone je zadolžen ločen elektromotor, ki poganja hidravlično črpalko. Obstajata dve izvedbi elektromotorja: ena z največjo močjo 240 Nm in 70 kW ter močnejša s 530 Nm in 100 kW moči.