Gospodarska vozila

eActros 600: Tih in učinkovit izkorak v transportu


eActros 600 ima futurističen videz, zelo tiho drsi po cesti, je ogljično nevtralen in omogoča doseg okoli 500 kilometrov brez vmesnega polnjenja – ta tovornjak ima torej vse, kar je potrebno za revolucijo na dolgih razdaljah. Kako pa se eActros 600 dejansko pelje? Dogodek »eActros 600 Driving Experience«, ki ga je organiziral Mercedes-Benz Trucks v Wörthu, je ponudil odgovore na to vprašanje. Proizvajalec je mednarodnim novinarjem in vplivnim osebam pokazal, česa je sposoben e-tovornjak, posebej zasnovan za prevoze na dolge razdalje.

Zunanji videz eActros 600 neizogibno pritegne pozornost. Celotno zasnovo futuristične kabine ProCabin je ustvaril Mercedes-Benz Trucks za posebej učinkovito aerodinamiko z namenom zmanjšanja porabe energije. In ko se odpravimo na pot ne slišiš ničesar razen kompresorja, kotaljenja pnevmatik in vetra. Električni tovornjak se začne premikati takoj, ko spustite zavorni pedal.

Pri vožnji po avtocestah ali izven nje po cestah z različno topografijo, kot tudi skozi industrijska območja in mesta, je takoj opazno sproščeno drsenje in voznik skoraj ne čuti prestavljanja ali prekinitev vlečne moči. Elektro motorji zagotavljajo popolnoma enak navor v celotnem območju vrtljajev, močno in lahkotno pospeševanje eActros 600 pa je očitno v večini prometnih situacij, tudi pri polni obremenitvi. Proizvajalec je razvil električno os, zasnovano za 800 voltov, z dvema elektromotorjema in štiristopenjskim menjalnikom posebej za uporabo pri prevozu blaga na dolge razdalje. Elektro motorji ustvarijo neprekinjeno moč 400 kW in največjo projektno hitrost 600 kW.

Poleg tega je eActros 600 opremljen s tempomatom Predictive Powertrain Control (PPC) in sistemom za nadzor menjalnika, ki je izrecno usklajen z električnim pogonom. Prediktivni nadzor pogonskega sklopa samodejno upošteva topografijo, postavitev ceste in prometne znake za kar najbolj učinkovit slog vožnje. Hkrati zdaj uporablja tudi informacije o poti iz navigacijskega sistema za boljše zaznavanje prihajajočih dogodkov na poti. To vozniku omogoča, da se izogne ​​nepotrebnemu zaviranju, pospeševanju in prestavljanju ter čim bolj učinkovito porabi energijo baterije. Kot jasno pokaže pot, je poraba seveda vedno odvisna od izbranega programa vožnje. Na primer, način »Range« pomeni omejitev na 70 odstotkov moči motorja in 82 km/h, način »Economy« na 85 odstotkov in 85 km/h, način »Power« pa na 100 odstotkov in 90 km/h.

eActros 600 ima tri pakete baterij, vsak s 207 kWh, kar pomeni skupno nameščeno zmogljivost 621 kWh. Baterije temeljijo na tehnologiji litij-železo-fosfatnih celic in imajo dolgo življenjsko dobo. Poleg CCS polnjenja z do 400 kW bo vozilo pozneje zmožno tudi megavatnega polnjenja (MCS). Baterije bo nato mogoče napolniti od 20 do 80 odstotkov v približno 30 minutah na ustrezni polnilni postaji s polnilno močjo okoli enega megavata. Mercedes-Benz Trucks je obsežno vključen v razvoj novega standarda polnjenja MCS za celotno industrijo.

S serijskim razvojem in proizvodnjo eActros 600 je Mercedes-Benz Trucks dosegel cilj. “European Testing Tour 2024 eActros 600” trenutno poteka po več kot 20 evropskih državah, da bi zbrali najnovejše obsežne izkušnje na najrazličnejših poteh v različnih topografijah in podnebnih območjih, zlasti glede porabe energije in javnega polnjenja. Dva skoraj serijska prototipa s skupno maso 40 ton, bosta prevozila vsak več kot 13.000 kilometrov. Za eActros 600 je bilo do danes oddanih že več kot 1000 naročil, število namer o nakupu pa je že tudi preseglo štirimestno številko. Začetek serijske proizvodnje je predviden konec leta 2024.