Gospodarska vozila

Dedek mednarodnega tovornjaka leta


 

Tovornjak leta 2018 je DAF XF. Je napreden, varčen, varen, prijazen do uporabnika. Njegov dedek iz leta 1962, DAF 2600, je bil tudi takšen, a v povsem drugem času.

 

Pisalo se je leto 1962, ko je DAF na sejmu v Amsterdamu predstavil novi model 2600. Takoj je vzbudil veliko zanimanja, saj je bil to eden prvih tovornjakov, katerega so inženirji zasnovali na način okoli voznika. Vozilo se je lahko pohvalilo z odlično ergonomijo, izjemno vsestransko vidljivostjo, vzmetenimi sedeži in spalno kabino s pogradom. Takšna struktura pri izdelovanju tovornjakov je v veljavi tudi danes, 56 let kasneje.

DAF 2600 je bil zmožen prevažati tovore do 30 ton z motorjem, ki je razvijal vsega 230 konjskih moči. To bi bila danes nočna mora, no takrat pa je bilo to razkošje moči. V tistih časih tudi tahografov še ni bilo, zato so vozniki preživljali veliko časa za volanom vozila, ki se je v hrib premikalo s hitrostjo morda 20 km/h. V kabini je bilo zelo hrupno, zato so vozniki preko motornega tunela polagali debele odeje in tako nekoliko pridušili hrup. Te odeje so potem potrebovali tudi pri spanju, saj si takrat niso znali predstavljati, kaj je to nočna klima ali dodatni grelec.

Presenetljivo udoben je bil vzmeteni sedež, po kabini pa je bilo precej prostora. Roko na srce, kabina ni ponujala stojne višine, kot danes pri XF Super Space kabini, a se je voznik v njej dobro počutil. Presenetljiv pa je bil tudi odziv motorja, ki je ob pritisku na stopalko za plin hitro odreagiral in pričel močno vleči kompozicijo vse do končne hitrosti 100 km/h, saj motor takrat ni imel blokade. Ampak to so bili neki drugi časi.