AdBlue® – zgodba o čistem zraku in zanesljivem transportu

Ko govorimo o prihodnosti prometa, ne govorimo več samo o hitrosti, udobju ali logistiki. Danes se vse bolj osredotočamo na čistost zraka in trajnost. Eden ključnih elementov te zgodbe je tekočina AdBlue® – snov, ki je na prvi pogled neopazna, a ima odločilno vlogo pri zmanjševanju emisij sodobnih dizelskih vozil.
Kaj sploh je AdBlue®?
AdBlue® je posebna tekočina, sestavljena iz 32,5 % visoko prečiščene sečnine, raztopljene v demineralizirani vodi. Ni ne gorivo, ne dodatek gorivu – njena funkcija je povsem drugačna. AdBlue® je reagent, ki se uporablja v postopku selektivne katalitične redukcije (SCR – Selective Catalytic Reduction), napredni tehnologiji za zmanjševanje emisij dušikovih oksidov.
Na pogled gre za prozorno, brezbarvno in ne strupeno tekočino. Toda njena kakovost je ključna – proizvajati jo je treba v skladu s strogimi zahtevami standarda ISO 22241, saj vsaka najmanjša nečistoča lahko povzroči poškodbo občutljivega SCR-sistema .

Zakaj je tako pomembna?
Glavni razlog, zakaj je AdBlue® danes nepogrešljiv, se skriva v škodljivih emisijah dizelskih motorjev. Pri zgorevanju dizelskega goriva nastajajo dušikovi oksidi (NOx), ki pomembno prispevajo k onesnaženju zraka in zdravstvenim tveganjem.
Tu nastopi AdBlue®. V izpušni sistem sodobnega dizelskega vozila je nameščen SCR-katalizator, v katerega se pred vstopom izpušnih plinov natančno dozira AdBlue®. Pri temperaturi med 200 in 400 °C se AdBlue® razgradi na amoniak (NH₃) in ogljikov dioksid (CO₂). Nato amoniak reagira z dušikovimi oksidi in jih spremeni v dušik (N₂) ter vodo (H₂O) – spojini, ki sta naravno prisotni v ozračju. Rezultat? Bistveno manj emisij NOx in skladnost z najstrožjimi okoljskimi standardi, od Euro 5 do Euro 6 in prihodnjih Euro 7.
Kdo ga uporablja?
AdBlue® danes ni več nekaj, kar poznajo le največje transportne družbe. Postal je del vsakdanjika številnih uporabnikov:
- Osebnih vozil: večina novejših dizelskih avtomobilov, od standarda Euro 6 naprej, ima rezervoar za AdBlue® s kapaciteto 10–20 litrov. Poraba je približno 1–2 litra na vsakih 1000 kilometrov.
- Tovornih vozil in avtobusov: praktično vsi sodobni tovornjaki in avtobusi (od Euro IV naprej) uporabljajo sistem SCR. Pri teh vozilih je poraba večja: na vsakih 100 litrov dizla porabijo še 4–6 litrov AdBlue®.
- Kmetijskih in gradbenih strojev: traktorji, kombajni in gradbeni stroji morajo izpolnjevati evropske standarde Stage IV in Stage V.
- Plovil: Manjše tovorne ladje in trajekti, ki delujejo v bližini obalnih območij ali v pristaniščih z omejitvami emisij. Ladje z dizelskimi motorji, ki izpolnjujejo IMO Tier III standarde – ti zahtevajo znatno zmanjšanje NOx emisij v določenih območjih.
Skupni imenovalec vseh teh vozil? Dizelski motorji, ki zaradi višje temperature zgorevanja proizvedejo več NOx kot bencinski. In prav zato AdBlue® potrebujemo ravno tam.
| Vrsta vozila / mehanizacije | Povprečna poraba AdBlue® | Opomba |
| Osebna vozila | 1 – 2 L / 1000 km | Odvisno od tipa, mase in načina vožnje |
| Tovorna vozila | 4 – 6 L / 100 L dizla (~3 – 5 L / 100 km) |
Višja poraba pri dolgih vožnjah in obremenitvah |
| Avtobusi | 4 – 7 L / 100 L dizla | Višja poraba pri mestnih avtobusih (pogosti postanki) |
| Kmetijska mehanizacija | 6-10 % glede na porabo goriva | Visoka poraba pri konstantnem delu pod obremenitvijo |
| Gradbena mehanizacija | 5-7 % glede na porabo goriva | Različna poraba glede na cikel dela stroja |
| Plovila | Več ton letno (glede na tonažo) | Za ladje v območjih ECA (emisijski nadzor) |
Ko je AdBlue® napačen
Na trgu se žal pojavljajo izdelki, ki ne ustrezajo zahtevam standarda ISO 22241. Nekateri so celo deklarirani kot “skladni”, čeprav to niso – kar je potrdila tudi Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS), ko je laboratorij odkril tekočino z napačno koncentracijo uree.
Kaj to pomeni v praksi?
- Kristalizacija: Če je AdBlue® nekakovosten ali nepravilno shranjen, začne kristalizirati. Kristali zamašijo injektorje in cevi, kar povzroči opozorilne lučke in omejeno delovanje motorja. Stroški popravil lahko segajo v tisoče evrov.
- Kontaminacija z nečistočami: Kovinske primesi, kot so magnezij, kalcij ali železo, se nalagajo na injektorjih, zmanjšujejo učinkovitost katalizatorja in lahko povzročijo okvare sistema SCR.
- Lažne deklaracije: Napačno označen AdBlue® sproži opozorila sistema, lahko pa tudi trajne poškodbe komponent.
- Okvara senzorjev in komponent: Slaba kakovost vodi do okvar senzorjev nivoja, grelcev in tipal. Vozilo lahko pristane v “limp mode” – z omejeno močjo, včasih pa sploh ne vžge.

Takšni primeri jasno kažejo, zakaj je izbira pravega dobavitelja ključna – ne gre le za ceno, ampak za varnost, zanesljivost in stroškovno učinkovitost. AdBlue® je več kot samo tekočina – je ključ do čistejšega zraka, skladnosti z zakonodajo in zanesljivega transporta. Napačen AdBlue® lahko povzroči drage okvare in izpade iz prometa, kakovosten AdBlue® pa zagotavlja, da vozila delujejo brezhibno in okolju prijazno.
Pri Petrolu ponujamo več kot izdelek – ponujamo zagotovilo kakovosti in celovito partnerstvo. Zato je prava izbira AdBlue® hkrati tehnična in strateška odločitev: odločitev za varnejši, učinkovitejši in trajnosten transport.
Zakaj Petrol?
Petrol je največji slovenski ponudnik AdBlue® in se zaveda odgovornosti, ki jo ima do svojih strank – tako za transportna podjetja kot tudi ostale dejavnosti. V zadnjem času se na trgu pojavlja vse več ponudnikov tekočine AdBlue® po nizkih cenah, vendar pogosto z izdelki, ki ne ustrezajo standardom kakovosti, ki jih določa združenje VDA – lastnik blagovne znamke AdBlue®. Uporaba takšnih izdelkov lahko povzroči okvare vozil in dodatne stroške vzdrževanja.

Zakaj izbrati AdBlue® pri Petrolu?
- Izdelek, ki ustreza standardu ISO 22241
- Zagotavljamo licenciran proizvod.
- Konkurenčna ponudba
- Zanesljiva dobava in široka ponudba embalaž:
- Maloprodaja: 5 L, 10 L, točenje preko agregata (ročke)
- Veleprodaja: 5 L, 10 L, 205 L sod, 1000 L IBC kontejner (povratna embalaža), dostava z avtocisterno
Napredna rešitev za vaše potrebe – telemetrija
Petrol omogoča namestitev opreme na vaši lokaciji, ki vključuje:
- Rezervoar
- Telemetrijo (oddaljeno spremljanje zalog)
- Črpalni set
- Elektronski dostop do podatkov o dobavah
Z uporabo telemetrije spremljamo zalogo AdBlue® v vašem rezervoarju in vas pravočasno oskrbimo – brez vašega posredovanja. Tako se lahko vi osredotočite na svojo osnovno dejavnost, mi pa poskrbimo, da vam tekočine AdBlue® nikoli ne zmanjka. To je rešitev, ki podjetjem prihrani čas, denar in skrbi. Zaupajte kakovosti in varnosti – izberite AdBlue® pri Petrolu.

Za dodatne informacije ali pripravo individualne ponudbe nas kontaktirajte.
Kontaktni podatki za več informacij :
| Samer Khalil | Dolenjska, Notranjska | +386 31 639 781 | samer.khalil@petrol.si |
| Tjaša Klemenc | Ljubljana z Okolico | +386 41 701 322 | tjasa.klemenc@petrol.si |
| Miha Kovačič | Gorenjska in del Ljubljane | +386 30 611 707 | miha.kovacic@petrol.si |
| Damjan Cepak | Primorska | +386 41 627 308 | damjan.cepak@petrol.si |
| Breda Merc | Maribor in Koroška | +386 41 745 018 | breda.merc@petrol.si |
| Žan Spolenak | Celje | +386 41 745 017 | Zan.spolenak@petrol.si |
Viri:
- PacifikCert (2019). ISO 22241-3:2017.
- ISO (2019). ISO 22241-1:2019.
- VDA (2022). AdBlue Audit Requirements V2.0.
- Crown Oil (2021). AdBlue Specification – ISO 22241.
- MarketResearch (2025). Europe AdBlue Market Report.
- Avto-Magazin (2024). AdBlue: kristalizacija, senzorji, tipala – težave in rešitve.
- OELCHECK (2024). AdBlue and damage to SCR catalytic converters.
- ZPS (2022). Poziv Tržnemu inšpektoratu RS: preverite ustreznost tekočine AdBlue®.
- SBS-Tuning (2023). Popravilo AdBlue SCR.
- Euroconsumers (2025). Stellantis AdBlue case.