Vesoljska tehnologija pri Fordu

Novi Ford Transit bo uporabnikom omogočil, da bodo še učinkovitejši – sredi leta 2019 bo na voljo še bolj povezani in varčnejši dvotonski dostavnik, ki bo po temeljitem programu zmanjšanja mase ‘od glave do pet’ omogočal za do 80 kg večjo nosilnost.

Za optimalno prilagoditev dovršene zasnove vključno s Fordovim prvim aluminijastim pokrovom motornega prostora pri gospodarskem vozilu ter kompozitne predelne stene in struženih platišč so pri razvoju uporabili napredne sisteme za računalniško oblikovanje (CAD), ki so sicer značilni za letalsko in vesoljsko industrijo.

Tovrstne inovacije so Fordovim inženirjem pomagale zmanjšati maso novega Transita ter tako zagotoviti večjo nosilnost za prevoz težjih bremen in še večjo učinkovitost uporabe. Novi Transit 350 GVM z zadnjim pogonom, dolgo medosno razdaljo in srednjo višino strehe je na primer za 80 kg lažji od primerljivega predhodnika. Dostavnik s sprednjim pogonom je lažji za 48 kg.

Novi Transit k večji produktivnosti poslovnih uporabnikov prispeva tudi z do sedem odstotkov varčnejšo porabo goriva novih pogonskih sklopov, med katerimi so izboljšani 2,0-litrski dizelski motorji EcoBlue z izpusti CO2 od 156 g/km, zmogljivejša različica s 185 KM in 10‑stopenjski samodejni menjalnik za modele z zadnjim pogonom. Izvedba EcoBlue Hybrid z 48‑voltnim blagim hibridnim pogonom – novost v tem segmentu – učinkovitost porabe goriva 2,0‑litrskega motorja EcoBlue v mestnem prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem izboljša še za dodatnih osem odstotkov, izpusti CO2 pa znašajo 144 g/km.

Nove tehnologije za pomoč vozniku in napredne funkcije za povezave zmanjšajo stres pri uporabi, tehnologija z vgrajenim modemom FordPass Connect pa upraviteljem voznih parkov pomaga zagotoviti kar se da učinkovito uporabo vozil in optimalne stroške delovanja.

Optimalna masa pozitivno vpliva na nosilnost. Za večjo nosilnost ima zasluge obsežen program za zagotavljanje optimalne mase vozila, pri kateri so uporabnikom še vedno na voljo najnovejši varnostni sistemi in tehnologije za pomoč vozniku.

S pristopom z ‘malenkostnimi pridobitvami’ so s pomočjo programske opreme za računalniško oblikovanje CAD v letalski in vesoljski industriji zagotovili optimalno maso, čvrstost in trpežnost več sto sestavnih delov. Prihranki, ki so pri posameznih skupinah delov določenih območij znašali tudi manj kot 0,5 kg, so v skupnem seštevku segli vse do 80 kg.

Brez žrtvovanja čvrstosti je tako aluminijasti pokrov motornega prostora novega Transita v primerjavi z jeklenim lažji za 5,4 kg. Novi pokrov so temeljito preverili glede odpornosti na poškodbe in je v temperaturnem obsegu od -30 do 80 stopinj Celzija enako učinkovit kot pokrov motornega prostora iz jekla.

Največje zmanjšanje mase 14,7 kg so dosegli s preoblikovanjem zadnje osi modela z zadnjim pogonom, nova, izjemno čvrsta in lahka kompozitna predelna stena pa je za 4,4 kg lažja od jeklene izvedbe.

Jeklena platišča za novega Transita izdelujejo s posebno tehniko struženja, ki doseže večjo čvrstost z uporabo manjše količine materiala. Ta pristop je zagotovil skupni prihranek 5,5 kg pri Transitovih petih platiščih (vključno z rezervnim kolesom).

Varčnejša poraba goriva, več izbire Poleg izboljšane palete 2,0-litrskih motorjev EcoBlue k povečanju učinkovitosti porabe goriva in zmanjšanju izpustov CO2 prispevajo tudi električni servovolan (EPAS), ki je prvič na voljo s Transitom, uporaba pnevmatik z nizkim kotalnim uporom in aerodinamične izboljšave.

Tehnologija za prihranek goriva Auto Start-Stop ostaja del serijske opreme vseh različic. Vozniki lahko uporabijo tudi EcoGuide (eko-vodnik), ki pri napotkih za najučinkovitejšo porabo pri vožnji upošteva tudi podatke sistema GPS o položaju vozila.

Pametnejše oblikovanje, pametnejše tehnologije Med dovršenimi novimi zunanjimi značilnostmi Forda Transita sta višja, odločnejša maska s tremi letvami in preoblikovan spodnji sprednji del. Povsem nova zasnova notranjosti kabine prinaša izboljšan slog, več praktičnosti in udobja za voznika ter napredne tehnologije vključno s sistemom za komunikacije in razvedrilo Ford SYNC 3 z možnostjo upravljanja z glasom ali s pomočjo 8-palčnega barvnega zaslona na dotik, ki podpira kretnje, kot sta ‘ščipanje’ in ‘poteg’.

Prvič bodo lahko vozniki Transita izbirali tudi med voznimi načini, ki vozno zmogljivost uskladijo s pogoji pri vožnji: Eco Mode (ekološki način), Slippery Mode (način za spolzke podlage), Mud/Rut Mode (način za blato in korenine) za modele s štirikolesnim pogonom in Tow/Haul Mode (način za vleko prikolice), ki poskrbi za brezhibno zagotavljanje moči pri vleki večjih prikolic ali čolnov, ki so težji od mase praznega vozila.

 Uvedba obsežne palete naprednih tehnologij za pomoč vozniku zmanjša stres in utrujenost ali pomaga zmanjšati učinek trčenja. Med temi tehnologijami so:

  • Nadzor mrtvih kotov s sistemom za vleko prikolice
  • Inteligentni aktivni tempomat
  • Izboljšani sistem za ohranjanje voznega pasu
  • Pomoč za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev

Na voljo so tudi nove funkcije za preprostejšo uporabo in manj stresa pri manevriranju in parkiranju v urbanih ali poslovnih okoljih z gostim prometom ali drugimi ovirami, da ne bi prišlo do nepotrebnih in pogosto visokih stroškov zaradi trčenj in prask. Paleta tovrstnih funkcij vključuje sprednjo in zadnjo širokokotno kamero ter visoko nameščeno vzvratno kamero, pomoč pri parkiranju, izboljšano z dodatnimi stranskimi senzorji, pomoč pri vožnji iz parkirnega mesta in opozarjanje na prečni promet za vozilom.