Avtomobilizem

Varen, najbolj varen

Če je majhen mestni avtomobil včasih moral dobro obvladati predvsem lahkotno šviganje po ozkih ulicah in milimetrsko natančna parkiranja na najbolj tesno odmerjenih parkiriščih, se zdaj od njega pričakuje veliko več. Več vsebine, več udobja, več varnosti in boljše vozne lastnosti na relacijskih vožnjah. Združiti mobilnost mesta in avtoceste pa je na slabih štirih metrih avtomobilskega tlorisa nedvomno velik izziv z vidika varnosti, učinkovitosti in vozniške suverenosti.

 

Inženirji korporacije Toyota so s popolnoma novo anatomsko zgradbo karoserije majhnega avtomobila na platformi TNGA-B postavili nov razredni mejnik. Voznik ima v tej karoseriji veliko bolj naravni občutek gibanja, kar pomeni, da bolje občuti cesto oziroma med vožnjo od avtomobila dobi več odzivnosti. To v njegove občutke prinaša več zaupanja, varnosti in samozavesti. Voznik zaradi odzivnosti avtomobila pridobi nekaj dodatnega časa za ustrezne reakcije. Celotna karoserija je za 37 odstotkov bolj čvrsta. Osnovne strukturne ojačitve so med seboj povezane v celoto, od sprednjega do zadnjega dela avtomobila. Poleg napredne tehnologije varjenja so določeni deli karoserije lepljeni, kar še povečuje trdnost in učinkoviteje duši tresljaje. Avto je tišji.

Težišče so znižali za dober centimeter (12 mm) in ga pomaknili še bolj proti sredini. Ključna novost je novi litij-ionski akumulatorski sklop, s katerim so privarčevali kar 20 kilogramov in obenem poskrbeli za učinkovitejše shranjevanje energije. Energijska shramba je v celoti nameščena pod zadnjo klop in deležna enakih klimatskih pogojev kot voznik v kabini. To pomembno vpliva na življenjsko dobo. Prednja sedeža so vpeli neposredno na osnovno strukturo in sedežni položaj je za 2,1 cm nižji, da voznik bolje občuti avtomobil. Yaris je dobil novo, veliko bolj uravnoteženo podvozje. Zadaj so vgradili kar za 80 odstotkov trdnejšo poltogo premo, a namestili nekoliko mehkejše vzmeti. Zadnji kolesi tako veliko bolj zanesljivo držita stik s podlago in ohranjata smer. Zaradi boljše vodljivosti so natančneje nastavili geometrijo vodil MacPherson spredaj. Rezultat je osupljiv, saj Yaris za svojo velikost ponuja izjemno smerno stabilnost, ki se na avtocesti odziva s suverenostjo avtomobila srednjega razreda, med ovinki pa šviga kot gokart. Izjemno.

 

Zaznava pešce in kolesarje

Yaris vse do hitrosti 80 km/h spremlja gibanje peščev in kolesarjev ter samodejno zavira v primeru nevarnosti trka z njimi. Poleg tega je prvi mali avtomobil, ki je v hitrostnem območju od 10 do 25 km/h pri zavijanju v mestnih križiščih z varnostnimi sistemi zmožen samodejno preprečiti nesrečo pri zavijanju v levo ali desno. Razvojni inženirji zatrjujejo, da so veliko časa namenili predvsem nastavitvam, ki izboljšujejo sodelovanje med posameznimi sistemi, kar pomembno vpliva na zanesljivost, učinkovitost in uglajenost delovanje vozniških pripomočkov. V gostem mestnem prometu je zelo pomembno, da kamera vidi, kaj zaznava radar, in nadzorni enoti pomaga dopolniti podatke tam, kjer je radarski odboj slabši, denimo pri otrocih ob cesti. Inženirji še vedno poudarjajo pomen voznika in ne zavajajo z obljubami o samovozečih se čudežih, ki naj bi zmogli preprečiti nemogoče. Tudi zato je zasnova voznikovega prostora ob aktualni digitalizaciji še vedno izdelana tako, da so roke ves čas na volanu in oči uprte na cesto. Avtomobil s celovitim digitalnim varnostnim ščitom piko na i postavlja pri parkiranju oziroma vzvratni vožnji, pri čemer z ultrazvočnimi tipali zaznava skrite stebričke in korita, z radarjema s širokim dosegom pa na bližajoči se promet z leve in desne. Če voznik prezre nevarnosti, Yaris tudi pri vzvratni vožnji samodejno zavira, da prepreči škodo.

Za čiste in tišje ulice

Yaris naj bi v gostem mestne prometu kar 80 odstotkov kilometrov prevozil na elektriko zaradi učinkovitejšega delovanja hibridnega pogona in zmogljivejšega litij-ionskega akumulatorja. Posledično to pomeni do 26 g manjše izpuste CO2 na kilometer oziroma kar 20 odstotkov manjšo porabo goriva ob 16-odstotnem prirastu moči.