To je pravi Jeep

To je model, ki je neposredni potomec legendarnega Jeepa Willys iz leta 1941, in povsem jasno je, da se ob prenovi z obliko dela v rokavicah. Tako je na trg prišel povsem novi Wrangler, ne da bi izneveril svoje oboževalce.

 

Ostaja škatlast

Wrangler tako z novo generacijo prinaša povsem novo šasijo, karoserijo, pa tudi motor in menjalnik. Zahvaljujoč številnim novostim se je Jeep zares potrudil, da je avtomobil udoben pri vožnji po cesti in da ob tem ni izgubil svojih odličnih terenskih lastnosti. In kot zanimivost povejmo, da v ta avto ne vstopate, temveč se vanj povzpnete, in številna stikala in ročice imajo v tem avtomobilu svoj pomen, niso tam zaradi lepšega kot v danes vse bolj priljubljenih SUV-jih. Škatlasta oblika in dolg motorni pokrov so nekaj, na kar smo že zdavnaj pozabili, medtem ko je notranjost kljub svoji tradicionalnosti sedaj polna novodobne tehnologije, saj tudi takšen tradicionalist ni mogel pobegniti povezovanju z Androidi ali Appli. Na sredinski konzoli se sedaj nahaja velik ekran, ki združuje številne funkcije, prikazuje pa tudi dodatne informacije o vožnji, pri katerih še posebej pohvalimo jasno prikazane informacije za terensko vožnjo, kakor tudi vse parametre delovanja motorja in pogona.

Ne glede na vse gadgete pa ostaja Wrangler tisti pravi hardcore terenec, kar je tudi proslavilo znamko Jeep. Ob novem motorju in menjalniku je Wrangler sedaj opremljen tudi z elektronsko kontrolo stabilnosti ter sistemom proti prevračanju.

200 dizelskih konjev

Verjetno pa je največja novost v novem Wranglerju vgradnja 2,2-litrskega dizelskega motorja, ki razvija visokih 200 KM in 450 Nm navora. Čeprav je velik in zmogljiv, pa motor deluje uglajeno in tiho, ter ne glede na veliko, težko in neaerodinamično karoserijo požene avto do 100 km/h v desetih sekundah. Ob tem pa ni niti toliko požrešen, saj se zadovolji že z 9 litri. To je tudi zasluga dobrega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki svoje delo opravlja hitro in natančno, tako da vozilo ni nikoli brez moči. Ko pa se znajdemo na terenu, je ob ročici menjalnika še dodatna ročica za priklop ostalih koles k pogonu, saj je le-ta v osnovi speljan na zadnja kolesa. Prvič sedaj Wrangler ponuja tudi opcijo 4H, kar pomeni, da imamo lahko vsa kolesa vklopljena tudi pri hitrejši vožnji po utrjenem cestišču. Z dodatnim pomikom ročice nazaj pa prestavimo v položaj 4L, ki zreducira prenose, in takrat Wrangler postane nezaustavljiv.

In ko smo Wranglerja pretežno vozili po mestu, smo bili presenečeni nad njegovo okretnostjo, saj kljub velikim gabaritom avto brez težav bočno ali vzvratno parkiramo, na avtocesti smo pa med največjimi in se nam lepo umikajo s prehitevalnega pasu, še posebej ko v vzvratnem ogledalu zagledajo visoko in masivno masko s tradicionalnimi sedmimi prečkami.
Wrangler je še naprej najboljši avtomobil te znamke, kateri se po genih pretaka terenska vožnja. Ob zadnji prenovi je prejel potrebno dozo novih tehnologij ter se s tem pobotal tudi z okoljevarstvenimi zahtevami. Dejstvo pa je, da bo ta avtomobil tudi čez 20 let še vedno atraktiven in sposoben terenec, s katerim boste brez težav prebredli marsikatero reko ali premagali kakšen zamet snega oziroma osvojili kakšen planinski vrh.

 

Tehnični podatki

Motor: 4-valjen, turbo dizel, 4-ventili na valj, common rail vbrizg
Prostornina (ccm): 2143
Moč (kW/KM): 147/200
Navor (Nm/min): 450/2000
Menjalnik/pogon: 8-stopenjski samodejni/na vsa kolesa, ročno preklopljiv
Mere
Dolžina (mm): 4882
Širina (mm): 1894
Višina (mm): 1901
Medosna razdalja (mm): 3008
Oddaljenost od tal (mm) 252
Višina vode (mm) 760
Masa vozila (kg): 2232
Zmogljivosti
Pospešek (0–100 km/h): 9,6
Najvišja hitrost (km/h): 177
Kombinirana poraba (l/100km): 9