Avtomobilizem

Renault Filante – Batmobil za podiranje rekordov

Renault Filante Record 2025 ni običajna oblikovalska študija. Je električno demonstracijsko vozilo, ki je utelešenje drznosti in inovativnosti ter združuje bogato izročilo znamke s futurističnim videnjem električne mobilnosti. Prav tako je poklon zgodovini in dediščini znamke, ki je od samih začetkov avtomobilski šport in doseganje rekordov uporabljala za preverjanje in dokazovanje svojih inovacij, preden jih je vgradila v serijske modele.

 

Z aeronavtiko in zgodovinskimi modeli znamke navdihnjena oblika za edinstveno učinkovitost

Renault Filante Record 2025 je inženirski in hkrati oblikovalski podvig. To vozilo premika meje aerodinamičnosti in energijske učinkovitosti s ciljem doseganja novih rekordov. Njegov drzen videz se navdihuje pri oblikovnih značilnostih iz aeronavtike in zgodovine znamke Renault. Oblikovalci so za to demonstracijsko vozilo izbrali pristop, ki izhaja iz zamišljene monolitne skulpture fluidne, prečiščene in skorajda organske oblike.

Renault Filante Record 2025  je odet v novo ultravijoličasto modro barvo, ki v odvisnosti od kota opazovanja in odsevov svetlobe na karoseriji prehaja od modre do vijolične. Ta barva sicer spominja na barvo vozil 40 CV des Records, a je bila na novo ustvarjena posebej za Renault Filante Record 2025. Mnoge druge podrobnosti, ki spominjajo na ikonične modele, so navdihnile obliko tega demonstracijskega vozila: okrogla žarometa in od karoserije ločena kolesa (40 CV des Records in Nervasport des Records), okrovi koles (Etoile Filante), šilasta maska, položaj kabine in jermen za nastavljanje sedeža (40 CV des Records). Vse te oblike in deli nas spominjajo na preteklost in se popolnoma zlivajo z modernostjo Filante Record 2025. Skladno se zlivajo s futurističnim videzom vozila in tako ustvarjajo naravni dvogovor med preteklostjo in prihodnostjo. Vendar poglavitni navdih za silhueto tega demonstracijskega vozila prihaja iz letalskega sveta. Kabina pod aerodinamičnim in varovalnim mehurčkom spominja na vojaške lovce, medtem ko je vsaka podrobnost karoserije optimizirana za čim manjši zračni upor z vidnimi elementi, ki spominjajo na obline in oblike visoko zmogljivih letal.

Pokrovi koles spredaj in zadaj so še ena vpadljiva posebnost, saj so po eni strani oblikovni elementi, po drugi pa bistvena rešitev za izboljšanje aerodinamičnosti. Pokrovi okrepijo monolitni videz vozila in hkrati olajšajo njegovo prodiranje skozi zrak. Skupaj z velikimi stranskimi prirobnicami koles prispevajo k nemotenemu toku zraka ob karoseriji brez vidnih prekinitev.

Tudi kokpit je zasnovan za zmogljivosti

Notranjost vozila Filante Record 2025 je bila zasnovana v istem duhu kot njegova zunanjost – kokpit spominja na svet letalstva in astronavtike, vsaka podrobnost pa je domišljena s ciljem povečanja zmogljivosti, udobja in učinkovitosti. V tem izčiščenem okolju je vsak element (upravljala za varnost in odpiranje, regulator hitrosti, plin, zavore itn.) vozniku na dosegu roke, njegovo oblikovanje pa je podrejeno ergonomičnosti in omejevanju teže. Tudi izbira materialov odraža ista vodila. Tako je voznikov sedež, na primer, izdelan iz napetega platna in v slogu viseče mreže, da je kar se da lahek, hkrati pa zagotavlja optimalno oporo.

Sedež se popolnoma prilega telesu voznika in mu daje občutek zraščenosti z vozilom. Sedež je oprt na tanke lamele iz kompozita z ogljikovimi vlakni, ki so oblečene v tehnično blago, kar se prav tako navdihuje v zrakoplovni in vesoljski industriji, kjer je vsak gram pomemben za izboljšanje zmogljivosti.

Volan je osrednji element sodobne zasnove vozila. Z njegovimi ročicami se upravlja pospeševanje, zaviranje in smer vožnje preko tehnologij brez mehanske povezave (steer-by-wire in brake-by-wire). Te tehnologije so vključene v ogrodje, natisnjeno s 3D tehnologijo iz napredne zlitine Scalmalloy, ki vsebuje skandij, aluminij in magnezij. Koncept se naslanja na aeronavtične tehnologije, ki zahtevajo, da so kontrolni elementi ergonomični in lahko dostopni. Na sredini volana je okrog valja ovit mehek panoramski zaslon, ki zagotavlja jasen in sproten prikaz bistvenih podatkov, kot so hitrost, doseg in parametri vožnje. Ne nazadnje je volan pritrjen na zaščiten mehurček kabine in se dvigne ob odpiranju pokrova, da voznik lažje sede v vozilo ali izstopi iz njega.

Brez mehanske povezave med voznikom ter zavornim in volanskim sistemom

Konvencionalna mehanska sistema volana in zavor je v vozilu Renault Filante Record 2025  nadomestila elektronska tehnologija za upravljanje volana (steer by wire) in zavor (brake by wire), ki ob zmanjšanju števila mehanskih delov zagotavljata bogatejšo izkušnjo vožnje. Ta tehnologija omogoča sprostitev prostora za drugačno arhitekturo vozila in optimizacijo teže.

Elektronsko upravljanje volana, steer by wire, pomeni velik korak naprej pri krmiljenju vozila. V nasprotju s konvencionalnimi sistemi, ki imajo mehansko povezavo med volanom in prednjima kolesoma z volanskim drogom, je pri novi tehnologiji povezava med volanom in elektromotorji ob zobati letvi povsem elektronska.

Ko voznik zasuka volan, sistem pošlje električen signal glavni elektronski krmilni enoti (ECU), ki določi najboljši način za zavijanje vozila, ne le s prednjima kolesoma, ampak tudi z drugimi sklopi, kot so motor, zavore in obese. Celotna platforma je lahko vključena v to.

Ta tehnologija ponuja tudi večjo prilagodljivost, saj omogoča namestitev elementov za krmiljenje – tudi samega volana – kjerkoli je to zaželeno. To omogoča sprostitev mnogih omejitev v arhitekturni zasnovi in pri standardizaciji v prid optimizacije razporeditve v kokpitu.

Tehnologija elektronskega upravljanja zavor, brake by wire, deluje na podobnem principu. V vozilu Filante Record 2025 ni običajnih stopalk. Namesto tega zavorno moč krmili elektronsko upravljalo. Ko voznik aktivira zavore, je električen signal poslan v zavorni sistem, ki zavorno moč optimalno razporedi na kolesa. Tudi v tem primeru ta tehnologija odpira nove možnosti za arhitekturo konstrukcijske osnove in kokpita.

Inovativne pnevmatike

Renault Renault Filante Record 2025  je opremljen z 48,3-centimetrskimi (19-palčnimi) pnevmatikami znamke Michelin, ki so posebej zasnovane za zagotavljanje kar najboljših zmogljivosti in hkrati velikega dosega. Pnevmatike imajo približno 20-odstoten vpliv na doseg, zato je njihova vloga v tovrstnem projektu ključnega pomena. Inženirji v Michelinovem tehnološkem centru so se posvetili kar nekaj parametrom:

  • materialom za zmanjšanje s pnevmatikami povezanega razsipanja energije;
  • arhitekturi za boljšo sploščenost pnevmatike na stiku s cesto;
  • zasnovi pnevmatike – visok in ozek presek (slimline) prinaša dvojno prednost z omejevanjem razsipanja energije ob vsakem obratu kolesa in s pozitivnim prispevkom k aerodinamičnosti vozila.

V tem stremljenju k učinkovitosti te pnevmatike še enkrat premikajo meje kotalnega upora. Njihov količnik je za skoraj 40 odstotkov manjši in znaša blizu 4 kilograme na tono v pogojih uporabe vozila, medtem ko pri konvencionalni avtomobilski pnevmatiki ta količnik znaša približno 6,5 kilograma na tono.

Prijavite se na naše novice!
Prejeli boste 2 do 3 novice mesečno s področja avtomobilizma, transporta in logistike.
Brez skrbi! Od sporočil se lahko enostavno odjavite s klikom na povezavo "Odjava". 
close-link