Avtomobilizem

Prihaja novi VW Tiguan

V okviru zadnjih testnih voženj znamka Volkswagen razkriva prve podrobnosti o svojem trenutno najbolje prodajanem modelu: novi Tiguan bo v svoji tretji generaciji na voljo z novo razvitim uravnavanjem podvozja in funkcijami iz višjega avtomobilskega razreda, kot so HD matrični žarometi. Osnova zanj bo nova generacija prečne modularne platforme MQB evo. S priključnohibridnim pogonom bo novi Tiguan v prihodnje omogočal električni doseg do 100 kilometrov. Svetovna premiera bo jeseni, prodajna uspešnica pa bo na trg prišla v letu 2024.

Tiguan je že leta najbolje prodajani model znamke Volkswagen. Od premiere SUV-ja jeseni leta 2007 se je zanj po vsem svetu odločilo več kot 7,4 milijona ljudi. Sedaj Volkswagen predstavlja popolnoma prenovljeno različico svoje prodajne uspešnice.

Volkswagen je za novi Tiguan izpopolnil svojo prečno modularno platformo. Nova generacija se imenuje MQB evo. Kai Grünitz, član uprave znamke, direktor tehničnega razvoja: “V platformi MQB evo se najsodobnejši tehnološki elementi popolno dopolnjujejo: nova generacija priključnohibridnih pogonskih sistemov z električnim dosegom do 100 kilometrov, najverjetneje najboljše aktivno uravnavanje podvozja v segmentu, kakovost notranjosti na prestižnem nivoju ter prav tako nov infotainment sistem z intuitivnim upravljanjem prinašajo vse, kar vozniki pričakujejo od Volkswagna.”

Pregled ključnih novosti

HD matrični žarometi IQ.LIGHT. Novi Tiguan bo kot eden prvih vozil v svojem razredu opcijsko na voljo s HD matričnimi žarometi. Razvoj tehnologije HD matričnih žarometov IQ.LIGHT je potekal skupno za modela Tiguan in Touareg. Tako bo sedaj Tiguan iz srednjega razreda opremljen s svetlobno tehnologijo iz modela višjega razreda.

Nov koncept prikazov in upravljalnih elementov. Notranjost Tiguana ima popolnoma novo zasnovo in dizajn. Za intuitivno upravljanje je Volkswagen upošteval konkretne želje strank. Tako Tiguan na trg prihaja z novo razvitim kombiniranim instrumentom in novim infotainment sistemom. Pomembne funkcije, kot so navigacija, glasba in klimatiziranje, so pregledno predstavljene na do 38 centimetrov (15 palcev) velikem zaslonu, kjer jih je mogoče s hitrimi dostopi prilagoditi po svoji meri. Visokokakovostni materiali, novo razviti sedeži in učinkovita zvočna izolacija povečujejo kakovost in udobje. Še posebej v kombinaciji z novim akustičnim paketom (opcijsko) v notranjosti Tiguana vlada akustično udobje iz višjega razreda. Poleg tega je v sredinskih konzolah sedaj na voljo več prostora za shranjevanje.

Tiguan bo v prihodnje na voljo izključno z avtomatiziranim ročnim menjalnikom (DSG). Analogno s Volkswagnovimi modeli ID. bo izbira voznega programa odslej potekala z obvolansko ročico desno od volana z intuitivnim upravljanjem: zasuk naprej v položaj D za vožnjo naprej, zasuk nazaj v položaj R za vzvratno vožnjo, potisk v stran za aktiviranje parkirne zavore. Dodatno so vsi Tiguani opremljeni z obvolanskima prestavnima tipkama za volanom.

Elektronsko krmiljeno podvozje

Platforma MQB evo daje izhodiščno osnovo za novo generacijo prilagodljivega podvozja DCC – opcijskega podvozja DCC Pro z blažilniki z dvema ventiloma. Poleg tega je novi model sedaj serijsko opremljen z upraviteljem vozne dinamike – sistemom iz sklopa MQB, ki je svojo premiero doživel v aktualnem Golfu. Sistem upravlja funkcije elektronskih prečnih zapor diferenciala (XDS) in deleže prečne dinamike uravnavanih blažilnikov pri opcijskem podvozju DCC Pro. Posegi v zaviranje posameznih koles in selektivne spremembe trdote blažilnikov zagotavljajo večje udobje in boljše zmogljivosti pri dinamični vožnji skozi ovinke. Krmilne lastnosti so tako bolj stabilne, dinamične in natančne.

TDI, TSI, eTSI in eHybrid

S platformo MQB evo bodo v Tiguanu lahko vgrajene različne vrste pogonskih sistemov. Tako bodo na voljo turbodizelski motorji (TDI), turbobencinski motorji (TSI), blagi hibridni turbobencinski motorji (eTSI) in priključnohibridni sistemi (eHybrid). Električni doseg novih priključnohibridnih sistemov bo lahko v primerjavi s predhodnikom glede na opremo večji za do 100 kilometrov. Poleg tega bo v vseh različicah eHybrid hitrejše polnjenje z izmeničnim tokom, prvič pa bo serijsko na voljo tudi hitro polnjenje z enosmernim tokom.

Sedeži na nivoju višjega avtomobilskega razreda

Tiguan bo opcijsko na voljo s sprednjimi sedeži ergoActive. Ti med drugim omogočajo pnevmatsko 4-smerno nastavljanje ledvene opore in prav tako pnevmatsko 10-prekatno masažo akupresurnih točk v sedežnih naslonjalih, ki so drugače na voljo samo v modelih višjega razreda. Poleg tega so opremljeni z ogrevanjem in prezračevanjem sedežev.

 

Večji prtljažni prostor v Tiguanu

Novi Tiguan je v dolžino zrasel za pribl. tri centimetre. Višina, širina in medosna razdalja bodo v primerjavi s predhodnikom ostale skoraj nespremenjene. Kako dobro je izkoriščen prostor, je razvidno iz prostornine prtljažnika v vozilih nove generacije: čeprav je SUV le malo daljši, se je prostornina njegovega prtljažnika povečala za 33 litrov na sedanjih 648 litrov (pri natovorjenosti do višine naslonjal zadnjih sedežev).