Avtomobilizem

Predstavljamo Škodo Karoq

Karoq je že drugi crossover v škodini paleti  in zamenjuje model Yeti. Kljub temu da je manjši od Kodiaqa ima še vedno izredno prostorno kabino, zakar je zaslužna relativno velika medosna razdalja.

Če izvzamemo, razliko v obeh odbijačih, v LED sprednjih in zadnjih lučeh, ter rešetko hladilnika, izgleda Karoq kot pomanjšan Kodiaq. Avto je dolg 438 centimetrov in je na račun kompaktnih mer zelo okreten. Odvisno od tega ali je na voljo s sprednjim ali vsekolesnim pogonom, je višina vozila od tal 173 oz. 183 milimetrov. Če je opremljen s štirikolesnim pogonom ima na voljo tudi elektronsko zaporo diferenciala (EDL), ki navor preusmerja na kolo z več oprijema, voznik pa ima poleg off-road terenskega programa na voljo še sistem prilagodljivega podvozja (DCC).

Kar 264 centimetrov medosne razdalje pa ga dela za najprostornejšega v razredu, Prostora je dovolj v vseh smereh. Tudi na zadnji klopi se bodo lahko vozili košarkarji, zadaj pa v 521 litrskem prtljažniku vozili vso svojo opremo. V drugi vrsti so sedeži posamični in vzdolžno pomični ter se lahko posamično preklapljajo v razmerju 40:20:40 in če preklopimo vse je v prtljažniku prostora za velik hladilnik.

Vse linije v notranjosti so tipične za novo oblikovalsko generacijo pri škodi. Je pa Karoq prva škoda, ki ima lahko povsem digitalno armaturno ploščo. Namesto klasičnih kazalcev po plošči z merilniki skačejo narisani kazalci. Nekomu bo to všeč, drugim pač ne, vsekakor pa bodo kupcem všeč številne drobne rešitve, ki delajo življenje v avtu prijetnejše, kot je recimo ogrevanje sedežev in volana, LED ambientalna osvetlitev, številna odlagalna mesta, pa držalo za plastenko na sredinski konzoli, ki omogoča, da jo odvijemo le z eno roko, LTE mobilni vmesnik za širokopasovno internetno povezavo (WLAN hotspot), 9.2-palčni visokoločljivostni zaslon, klic v sili in popolna podpora povezave avtomobila s sistemi Android Auto in Apple CarPlay …

Čehom je potrebno priznati da so naredili zanimiv izbor motorne palete, katero pričenja bencinski litrski TSi, ki razvija 85 kW, nad njim pa je 1,5 litrski TSi, ki zmore 110 kW. Slednji je lahko zelo varčen, saj po tovarniških podatkih porabi le 5,1 liter goriva na 100 kilometrov, ob tem pa je zelo potenten, saj požene Karoqa do 100 km/h v 8,4 sekunde, končna hitrost pa znaša 205 km/h. Dizelsko paleto pa tvorita 1,6 TDI in 2,0 TDI, ki razvijata enako moč kot bencinca in sicer 85 oz. 110 kW. Prihodnje leto bo na voljo tudi 190 konjski dizelaš, ki bo imel lahko vsekolesni pogon in DSG samodejni menjalnik.

Cenovna paleta se pričenja pri dobrih 21 tisočakih, Češki proizvajalec pa zagotavlja, da se njihov razvoj SUV vozil tu še ni ustavil in da se bo njihova gama crossoverjev razširila še z enim manjšim avtomobilom, ki bo narejen na osnovi fabije.