Avtomobilizem

Predstavljamo: Opel Grandland X

Opel je svojega največjega člana družine X premierno predstavil septembra v Frankfurtu, od danes dalje pa je že na voljo tudi slovenskim kupcem.

Najnovejši oplov model, Grandland X, dopolnjuje Oplovo družino SUV vozil. Za 20 centimetrov je daljši od modela Mokka, tako da v dolžino meri 447 centimetrov, pa tudi širina, 185 in višina 165 centimetrov sta v vrhu C segmenta SUV vozil. Mere nakazujejo, da je v notranjosti dovolj prostora za pet potnikov in vso njihovo prtljago, saj tudi prtljažnik v osnovi ponuja 514 litrov prostora.

Notranjost je očiščena nepotrebni stikal, večino komand izvršimo preko multifunkcijskega volana.

Notranjost je sestavljena po recepturi iz Insignie, kjer so jasno ločeni moduli merilnikov in dodatnih ekranov na sredinski konzoli. Grandland je v notranjosti precej manj domišljijsko razigran, kot denimo njegov bratranec Peugeot 3008, zato pa bolj funkcionalen ter udoben, za kar jamčijo večkrat nagrajeni AGR sedeži, kakor tudi bogata oprema z ogrevanimi sedeži in volanom na čelu.

Tudi prostoročno odpiranje prtljažnika je na voljo pri Grandlandu.

Grandland ima vse dobre lastnosti SUV vozil: modern off-road izgled, povišan položaj sedenja, dobro preglednost, lahkoten vstop in izstop iz vozila … Ne glede na to, da je karoserija bolj oddaljena od tal, pa je vožnja zelo stabilna in kljub temu da vozilo ni opremljeno s štirikolesnim pogonom se dobro znajde tudi na manj utrjenih površinah. Zasluga za to gre elektronski podpori pogona, kjer sistem InteliGrip ponuja pet različnih režimov vožnje: normalni, sneg, blato, pesek in popoln izklop ESP sistema. Seveda pa so v Grandladu na voljo tudi vsi ostali sodobni sistemi, ki delajo vožnjo lažjo in varnejšo. Med njimi poudarimo sistem, ki opozarja na možnost frontalnega naleta in zaviranja v sili, odkrivanje pešcev, opozarjanje na utrujenost, pomoč pri parkiranju, 360° kamera, ter pri Oplu nepogrešljive AFL LED luči, ki samodejno prilagajajo moč svetilnosti, glede na pogoje na cesti.

Avtomobil je tudi oblikovno privlačen in ne bo ostal neopažen na cesti, še posebej ne če bo opremljen s stekleno streho ali pobarvan v dvobarvnem kontrastu.

Oplovci so za pogon Grandlandu namenili 1,2 litrski trivaljni turbo bencinski motor, ki razvija 130 KM, do 100 km/h potrebuje 11 sekund, po tovarniških podatkih pa naj bi porabil le 5 litrov goriva na 100 kilometrov. Drugi v ponudbi je 1,6 litrski turbo dizelaš, ki razvija 120 KM, povprečna poraba pa naj bi znašala le 4,5 litra. Pri obeh motorjih lahko izbiramo med ročnim ali samodejnim 6-stopenjskim menjalnikom.

Opel obljublja, da bo naslednje leto razširi razpon moči vse do 180 KM ter ponudil nov 8-stopensjki samodejni menjalnik. Grandland x je v Sloveniji na voljo od 20,490 evrov naprej.