Na cesti z Audi A6 TDI 50: Quattro biznis


Audi A6 v svoji osmi generaciji prinaša neverjetni spoj dizajna z napredno tehnologijo ter športnim duhom in stilom. To je poslovna limuzina, ki že dolg niz let vzdržuje visok status, Audi je to oznako uvedel leta 1994 kot naslednico tedaj že zelo priljubljenega modela Audi 100.


Audi A6 ima zelo uravnotežene zunanje proporce z dolgim motornim pokrovom in dolgo medosno razdaljo. Kljub temu pa so previsi kratki, kar omogoča odlične vozne lastnosti. Od širšega enodelnega okvira mreže hladilnika, stranskih odprtin za dovod zraka s športnima kromiranima letvicama do ozkih žarometov – sprednji del modela Audi A6 limuzina navdušuje z naprednostjo na prvi pogled. Izostrena ramenska linija z močnimi loki nad koloteki poudarja gensko zasnovo pogona quattro. Zunanji vzvratni ogledali sta športno nameščeni na izbočenih robovih vrat. Coupejevska strešna linija pa se elegantno steka v tridimenzionalno oblikovan zadek z značilno letvijo z videzom aluminija. HD matrična LED-žarometa z dinamičnima smernikoma navdušujeta na dva načina. Vozniku zagotavljata optimalno osvetlitev cestišča, ne da bi pri tem slepila nasproti vozeča vozila. Zaradi značilnih svetlobnih segmentov, pri katerih se središče pomika navzven, se Audi A6 limuzina zdi še širša. 

Notranjost je nekaj posebnega, tako v oblikovalskem kot tehnološkem smislu in je še prostornejša od predhodne. Prtljažnik ponuja več uporabne širine pri enaki prostornini: 530 l. Zahvaljujoč izpopolnjeni aerodinamiki pa Audi A6 limuzina prijetno miren potniški prostor zagotavlja tudi pri veliki hitrosti.

Sredinska konzola z izvlečnimi segmenti in ob neprekinjeni vodoravni liniji ustvarja občutek širine in zračnosti. Sredinska konzola, ki je povsem digitalna, je usmerjena proti vozniku. V praksi to pomeni, da ima A6 tri velike zaslone. Na sredinski konzoli voznik na zgornjem zaslonu upravlja sistem Infotainment in navigacijske storitve, na spodnjem zaslonu pa vnos besedila, klimatiziranje in različne komfortne funkcije. Tretji zaslonje pred voznikom in predstavlja povsem digitalno ploščo z merilniki, katero pri Audiju imenujejo Audi Virtual Cockpit. Prek menijev pa se lahko premikamo s pomočjo MMI sistema in krožnega stikala ter stikal na volanu.  


Številne možnosti personalizacije največ sedmim voznikom omogočajo, da priljubljene nastavitve shranijo v individualne uporabniške profile. Osrednje funkcije vozila je mogoče, podobno kot pri pametnih telefonih, s funkcijo “povleci in spusti” postaviti na želeno mesto na MMI-zaslonu. Koncept upravljanja sistema MMI touch response dopolnjuje še en odločilen dejavnik: občutek na dotik. Ko se s prstom dotaknete zaslona, se funkcija ne sproži takoj. Šele ko nanj narahlo pritisnete z določeno močjo, zazna vnos in prejmete mehanski impulz potrditve ter zaslišite klik.

Morda vas je oznaka v naslovu TDI 50 zavedla, da je pod pokrovom močnejši motor. No, z novim označevanjem to pomeni, da je pod motornim pokrovom trilitrski V6 TDI, z 286 KM in 620 Nm navora. Motorju v pomoč priskoči tudi elektromotor, ki deluje na 48 V napetosti. Elektromotor ob pospeševanju pomaga dizelskem motorju, pri zaviranju pa polni baterije. Pri Audiju to imenujejo Light Hybrid ali blagi hibrid. Vse to se občuti pri odločnem speljevanju, ko prvo stotico ulovimo že v 6 sekundah, končna hitrost pa je omejena na 250 km/h. Zaradi odlične zvočne izolacije in stekel v Acoustic izvedbi, hrupa motorja ali piša zraka sploh ne boste zaznali.

Da bo vse funkcioniralo, kot je treba, in da bo vožnja čim bolj varna ter udobna, skrbijo številni sistemi, ki so na prvi pogled povsem prikriti. Tako za prenos moči skrbi osemstopenjski samodejni menjalnik Tiptronic, ki svoje delo opravlja izredno natančno, pravočasno in predvsem uglajeno. Seveda lahko vse stvari vzamete tudi v svoje roke in prestavljate ročno prek ročic za volanom. Quattro sistem skrbi, da ima prav vsako kolo toliko navora, kolikor ga lahko prenese na podlago, da pa bi bil ta kontakt s podlago še boljši, je bil testni model opremljen z zračnim vzmetenjem.

smartcapture

Serijsko progresivno krmiljenje poskrbi za izjemno vozno dinamiko z izrazito športnim prenosom krmiljenja, ki posebej v kombinaciji z dinamičnim štirikolesnim krmiljenjem povečuje agilnost in okretnost. 21-palčna platišča poudarjajo atletski značaj in omogočajo nižjo raven hrupa v vozilu. Štirikolesno krmiljenje pomeni, da sta tudi zadnji kolesi upravljivi in to na način, da se pri hitrostih do 60 km/h obračata v nasprotni smeri od sprednjih koles, kar je še posebej dobrodošlo v gneči ali pri parkiranju. Pri hitrosti nad 60 km/h pa se obračata v isti smeri kot sprednji in s tem skrbita za boljšo stabilnost in lego na cesti. S sistemom Audi drive select pa je mogoče vožnjo prilagoditi razmeram na cesti. Udobno-sproščeno ali športno-stabilno.

Audijeva šestica je iz generacije v generacijo znanilec tehnološke naprednosti, tako je tudi z zadnjo generacijo, ki v avtu, dolgem skoraj pet metrov, prinaša prav vse tehnološke poslastice današnje dobe, vključujoč delno avtonomno vožnjo. To je odlično v gneči, ko brez težav vozi in ustavlja ter ponovno speljuje, vozniku pa ni treba ničesar storiti.

Ustvarjanje inovacij z vizijo. Uresničitev digitalizacije. Z naprednim principom upravljanja, obsežno povezljivostjo in široko ponudbo asistenčnih sistemov. Za več varnosti. Več udobja. In za nova merila v zgornjem razredu. To je osma generacija modela Audi A6 limuzina. 

Tehnični podatki

Motor: dizel, turbo polnilnik, common rail, V6
Prostornina (ccm): 2967
Moč (kW/KM): 210/286
Navor (Nm/min): 620/2250
Menjalnik/pogon: 8-stopenjski Tiptronic/na vsa kolesa Quattro
Mere
Dolžina (mm): 4939
Širina (mm): 1886
Višina (mm): 1457
Medosna razdalja (mm): 2924
Prtljažnik (l): 530
Masa vozila (kg): 1890
Zmogljivosti
Pospešek (0–100 km/h): 5,7
Najvišja hitrost (km/h): 250
Kombinirana poraba (l/100km): 6,5