Na cesti z VW Multivan

 

Tokrat smo lahko preizkusili VW Multivan v posebni seriji ob 70. obletnici slavnega prednika T1, ki so ga takrat vsi klicali Bulli. Na slavnega prednika spominjajo številnimi retro detajli, kakor tudi barvna kombinacija in zanimivo izdelana platišča.

 

Za Volkswagen bi lahko rekli, da je nekakšen ustanovitelj razreda lahkih dostavnih vozil, saj so spretne roke inženirjev že leta 1946 v Wolfsburgu naredile tovorno vozilo, ki  se sicer ni nikoli prodajalo, temveč so ga uporabljali v proizvodnji za prevoz plošč, zato so ga poimenovali Plattenwagen. Zgodba se nadaljuje tako, da je to prvo precej čudno vozilo videl Ben Pon, ki je bil tedaj uvoznik VW vozil za Nizozemsko. Na njegovi osnovi je narisal novo skico, ki je obveljala kot načrt za izdelavo prvega Transporterja T1 oziroma Bullija, ki je kmalu postal slaven, nastopil v različnih filmih ter bil tovarniško predelan v različne izvedbe, ob tem pa so v njem mladi našli odlično osnovo za izkazovanje kreativnosti.

Proizvodnja se je pričela leta 1950 in v 4 letih so jih izdelali kar 100.000. Kapaciteta tovarne je znašala 80 vozil na dan, trg pa jih je zahteval 300. Kmalu je padla odločitev, da Volkswagen zgradi novo tovarno v Hannovru, zaposli 4000 delavcev, dvigne proizvodnjo in poteši potrebe trga. Leta 1962 je s proizvodnih trakov prišel milijonti primerek. Uspeh tega modela se nadaljuje iz generacije v generacijo, v tovarni v Hannovru pa danes dela skoraj 15 tisoč delavcev.

V čast slavnemu predniku je Volkswagen pripravili posebno izvedbo, ki vizualno spominja na Bullija. Osnova za posebno serijo je T6 Multivan, ki že na daleč pleni poglede s svojo dvobarvno karoserijo v kombinaciji barv Candy White bele in kovinske kurkuma rumene, seveda pa je na vozilu še množica lepih kromiranih elementov in posebna lita platišča s kromiranimi pokrovi.

Notranjost je mešanica preteklosti in sedanjosti. Na preteklost spominjajo predvsem karirasti vzorci Visitamo na sedežnih prevlekah ter imitacija lesenega poda, ki se tu imenuje Dark Wood. To sta dva retro elementa, vse ostalo pa je high-tech, sodobno. Po celotni dolžini poda so nameščena vodila, po katerih lahko premikamo sedeže naprej in nazaj, dva ločena sedeža v drugi vrsti pa lahko tudi zavrtimo, tako da se potniki v drugi in tretji vrsti gledajo med sabo. Prav tako imajo potniki v drugi in tretji vrsti na voljo lastno osvetlitev ter prezračevanje. Dvoje bočnih drsnih vrat se ob zapiranju električno zaskoči, zmogljiva klimatska naprava in odličen Hi-Fi pa še dodatno skrbita za visoko udobje.

Vozilo je dolgo skoraj 5 metrov in visoko le 1,9 metra. »Le« pravim zato, ker ga s to višino brez težav zapeljete v vsako parkirno hišo. Za pogon pa je zadolžen preverjen dvolitrski TDI, ki v testnem Multivanu razvija 110 kW. Motorju je v pomoč 7-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik (DSG). Odločno pospešuje in z lahkoto vzdržuje tudi višje potovalne hitrosti, ob tem pa odlično podvozje preprečuje vdor neprijetnih vibracij s cestišča v kabino.

Multivan z našega testa je v vseh pogojih pokazal, da je to resen avtomobil, s katerim bo zadovoljen vsak lastnik, ne glede na to, ali ga uporablja v podjetju ali pa ga je namenil večji, dobro stoječi družini. Idealen je za daljša potovanja in zopet dovolj okreten v mestni gneči. In seveda, kurkuma rumena je opazna na vsakem koraku.