Avtomobilizem

Mazda MX 30 je prvi Mazdin električni avtomobil

Mazda je predstavila svoj prvi povsem električni avtomobil z nazivom MX 30, ki v SUV obliki lahko prepelje povsem brez emisij okoli 200 kilometrov.

Najvišja moč elektromotorja znaša 107 kW in 271 Nm navora, kombinirana poraba električne energije po WLTP meritvah pa znaša 19 kWh/100 km. Avtomobil je zelo poskočen, saj do 100 km/h pospeši v dobrih 9 sekundah, najvišja hitrost pa je omejena na 140 km/h.

Visokonapetostne komponente vključujejo elektromotor, baterijski paket, inverter in pretvornik. Inverter pretvarja enosmeren tok v dvosmeren, med tem ko pretvornik zmanjšuje napetost na vsega 12 V. Vse komponente so premišljeno razporejene po vozilu. Baterijski sklop je postavljen v dvojni pod in ima napetost 355 V ter proizvede 35,5 kW elektrike. Baterije so ves čas pod nadzorom i so poleti hlajene, pozimi pa ogrevane. Na hitrem polnilniku lahko baterije napolnimo do 80 % v 40 minutah.

Posebnost avtomobila, ki nosi SUV obliko so t.i. Freestyle dvokrilna vrata. To pomeni, da na sredini vozila ni »B« stebrička, tako da je za dostop do zadnjih sedežev najprej potrebno odpreti sprednja vrata in nato še zadnja, ki se odpirajo proti zadnjemu delu vozila. Električna MX 30 se vozi enako dobro kot vsak drugi Mazdin model. V ergonomski notranjosti izstopa kokpit usmerjen proti vozniku in t.i. plavajoča sredinska konzola na kateri je tudi ročica samodejnega menjalnika. Tu je tudi 7 palčni zaslon za upravljanje s klimatsko napravo ter cel niz novih, ekološko sprejemljivih materialov, kot so obloge iz reciklirane plastike ter plutovina, ki spominja na Mazdino preteklost, saj je podjetje mazda nekoč izdelovalo plutovinaste zamaške, precej kasneje pa  so pričeli z izdelovanje avtomobilov.

Cenovna paleta se prične pri 34.490 evrih, nekaj denarčkov pa za spodbudo elektromobilnosti doda tudi država in sicer 6000 evrov.