Junior je najmanjša in prva električna Alfa

Dolgo smo čakali in zdaj je Alfa Romeo končno pripeljala svoj najmanjši model tudi v Slovenijo. Čeprav je bil predstavljen pod imenom Milano, je italijanska vlada prepovedala uporabo tega imena, ker tega modela ne bodo izdelovali v Italiji. Zato so se pri Alfi hitro odzvali in mu nadeli novo ime Junior, ki ga je podjetje že uporabljalo v drugi polovici prejšnjega stoletja.
Junior predstavlja nov vstop v svet Alfa Romeo. Junior bo sedaj nagovarjal ljubitelje modelov Giulietta in Mito ter morda pritegne novo generacijo kupcev. Juniorjeva lastnost je nagnjenost k športnosti, ki jo Alfa Romeo spodbuja že od leta 1910, pri čemer je “športnost” mišljena kot privlačna vozna izkušnja v vsakdanjem življenju.

Pri tem naj bi ji najbolj pomagal privlačen dizajn, ki je v primerjavi s tradicionalnimi Alfinimi modeli doživel nekaj sprememb. Ena največjih je odsotnost kromirane maske hladilnika, tako imenovanega “scudeta”, ki ga je nadomestil plastični panel. Dinamični značaj spredaj je poudarjen z velikim dovodom zraka in imitacijo stranskih dovodov. Tu je prišlo do ene največjih sprememb v primerjavi z ostalimi Alfinimi SUV modeli. Pri Juniorju je namreč tablica postavljena na sredino prednjega odbijača, pri drugih modelih pa je pomaknjena v desno.
Specifičen dizajn zaznamujejo tudi glavne luči Full Matrix LED s tremi ločenimi elementi, ki delujejo kot dnevne luči. Enak grafični pristop je uporabljen na zadku, kjer je v ospredju širok svetlobni segment, ki deluje tudi kot spojler. Poleg dvobarvne karoserije velja izpostaviti tudi izvirno oblikovana štirikraka 20-palčna aluminijasta platišča na modelu Veloce.
Novi kompaktni SUV je postavljen na e-CMP2 platformo in je dolg 4170 mm, širok 1780 mm in visok 1500 mm, kar ga uvršča v sredino med svojimi brati in sestrami. Od Fiata 600 in Jeepa Avengerja je namreč daljši za 86 mm, od Peugeota 2008 pa krajši za 134 mm. A ne glede na dimenzije ima Junior kar 400 litrov velik prtljažnik.

Junior je prva Alfa, ki je na voljo s povsem električnim pogonom. Pri električni različici ponudbo začenja različica Elettrica, ki prihaja z motorjem s 115 kW/156 KM in baterijo s 54 kWh, avtonomija te različice pa naj bi bila 410 km v mešanem ciklu. Različica Elettrica Veloce je opremljena z elektromotorjem s 177 kW/240 KM.

Najodmevnejši model na našem trgu pa bo zagotovo hibridni pogonski model, ki prihaja pod znamko Ibrida. Poganja ga 1,2-litrski trivaljni turbo bencinski motor z Millerjevim ciklom s spremenljivo geometrijo turbine in krmilno verigo za maksimalno zanesljivost. Moč tega motorja je 100 kW/136 KM. Električna komponenta je sestavljena iz 48-voltne litij-ionske baterije in elektro motorja z močjo 21 kW, integriranega v nov 6-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno s
klopko, ki deluje skupaj z inverterjem in krmilno enoto menjalnika za zagotavljanje največje učinkovitosti. In ravno ta kombinacija naj bi omogočala do 50 % mestne vožnje samo na elektriko.

V notranjosti najdemo poseben trikraki multifunkcijski volan ter dva 10,25-palčna zaslona, od katerih je osrednji multimedijski precej obrnjen proti vozniku, kot je bila nekoč sredinska konzola. Merilniki, čeprav so narisani, so še vedno okrogli, in nameščeni v značilnih Alfinih duplih. Dobra stran pa je, da so komande klimatske naprave ločene od zaslona in imajo fizične gumbe, tako da bo upravljanje preprosto. Seveda ne manjkajo niti športni sedeži, kot se od tega modela pričakuje.

Cenovno vstopa Junior na slovenski trg s ceno 24.990 € za bencinski model in 32.490 € za električno gnani model.