Francosko-japonsko-romunska naveza

Dacia Duster se je na trgu pojavil leta 2009 kot tretji član romunske avtomobilske znamke v francoskem lastništvu. Že v samem začetku je bila njegova pot začrtana: Duster je cenen in dostopen avtomobil.

Duster je prejel vse mehanske komponente z domače police. Motor in menjalnik sta Renaultova, štirikolesni pogon prihaja iz Nissana, vse pa je že dodobra preverjeno in preizkušeno. Prva generacija je z dvema pomladitvama na trgu ostala osem let, sedaj pa je tu druga generacija, za katero velja enako, kot smo že napisali, da je opremljena s sodobnimi in preverjenimi komponentami.

Z merami 4,32 metra je ostal na enaki razdalji, pa tudi oblika na prvi pogled spominja na prvo generacijo, no bolj oster pogled bo razkril, da je A stebriček pomaknjen bolj naprej in da je vetrobransko steklo sedaj bolj položno. S tem se je izboljšal tudi aerodinamični koeficient, v notranjosti pa je več prostora. Precej lepši izgled ponujajo tudi LED dnevne luči spredaj in zadaj ter plastične obrobe blatnikov in pragov.

Notranjost je prav tako izboljšana. Čeprav je plastika na armaturi še vedno trda, pa je notranjost bolj razigrana in funkcionalna. Plošča z merilniki je še vedno analogna in povsem zadovoljivo opravlja svoje delo. Na sredinski konzoli pa odličen dojem pušča večnamenski 7-palčni ekran, prek katerega lahko s pomočjo kamer spremljamo tudi dogajanje okoli vozila. Izboljšana so tudi stikala, ki so postavljena v vrsto kot v letalu, jagodo na torti pa predstavlja keyless sistem vstopa v vozilo brez uporabe ključa in zagon motorja s pritiskom na gumb. Med uporabne sisteme lahko prištejemo tudi sistem za pomoč pri speljevanju v klanec ter vzdrževanje hitrosti pri vožnji po klancu navzdol.

Štirikolesni pogon se vklaplja s pomočjo stikala. V osnovi je pogon speljan na sprednja kolesa, s premikom stikala vklopimo samodejno razporeditev moči med sprednjo in zadnjo osjo, z dodatnim premikom stikala pa zaklenemo prenos v razmerje 50 : 50 med obe osi.

Motor v testnem vozilu je Renaultov 1,5-litrski dCi z močjo 80 kW (110 KM). V pomoč je tudi 6-stopenjski ročni menjalnik, kjer sta prvi dve prestavi izredno kratki, tako da z lahkoto speljemo tudi v drugi prestavi. Zmogljivosti niso vrhunske, saj pospešek do sto traja dobrih 12 sekund in končna hitrost znaša le 170km/h, se pa motor oddolži z prožnostjo in nizko porabo.

Duster v drugi generaciji je za sabo pustil vse neozdravljive bolezni in postal resen avtomobil. To dokazuje tudi naša gorska reševalna služba, ki je v Dusterju našla resnega partnerja in pomočnika pri delu.

 

 

Tehnični podatki Dacia Duster 1,5 dCi 110 4WD
Motor štirivaljni, turbo dizel
Prostornina (ccm) 1461
Moč (kW/KM) 80/110
Navor (Nm/min) 260/1750
Pogon na vsa kolesa 4WD
Menjalnik ročni 6-stopenjski
Mere D x Š x V (mm) 4341 x 2052 x 1682
Medosna razdalja (mm) 2676
Masa praznega vozila (kg) 1320
Nosilnost (kg) 410
Posoda za gorivo (l) 50
Prtljažnik (l) 411
Pospešek 0­­–100 km/h (s) 12
Najvišja hitrost (km/h) 169
Povprečna poraba (l/100 km) 5,7
Emisija CO2 (g/km) 118