Avtomobilizem

Ferrari ne more premagati sodobni mobitelov

 

Če boste v bližnji prihodnosti kupili novega Ferrarija za nekaj sto tisoč evrov ne boste dobili vgrajene navigacije. Italijani pravijo, da ne morejo premagati tistega, kar verjetno že imate v žepu.

Satelitska navigacija je že vsaj dve desetletji serijska oprema marsikaterega avtomobila, predvsem tistega višjega razreda. Pri Ferrariju pa ne bo več tako, saj so Italijani ugotovili, da se s konkurenco v obliki mobilnih telefonov ne morejo spopasti.

Po izjavi Ferrarijevega vodje marketinga je zrcaljenje zaslona z mobilnega telefona na avtomobil najboljša možnost, ko gre za uporabniški vmesnik in enostavnost uporabe. Zato je satelitski navigacijski sistem v avtomobilih odveč, meni Emanuele Carando.

V podjetju se zavedajo, da se njihovi avtomobili ne vozijo vsak dan, zato lastnikov ne želijo obremenjevati s tem, da bi se morali občasno privajati na njihov navigacijski vmesnik. Po drugi strani pa ima vsak že v žepu boljši sistem, vgrajen v mobilni telefon, ki ga je vajen, zato ga bo v prihodnje lahko uporabljal v njihovih luksuznih avtomobilih. Prihajajoča modela 12Cilindri tako med opremo ne bosta ponujala satelitske navigacije, ampak se bodo kupci morali zanesti na sistema Apple CarPlay in Android Auto.

12Cilindri

Po navdihu dediščine 50. in 60. let prejšnjega stoletja in modelov Ferrari Gran Turismo se je v Maranellu rodil nov model Ferrari 12Cilindri. Kot že ime pove, ga bo krasilo tisto, kar je glavni motiv Ferrarija že od leta 1947, spredaj postavljen, sredinsko nameščen atmosferski motor V12, istega tipa kot njihov prvi motor v zgodovini.

Ferrari 12Cilindri je, kot pravijo, naravna evolucija takšnega pogonskega sklopa in dvosedežne oblike, ki bo postavila nova merila glede zmogljivosti, udobja in dizajna. Športna in hkrati elegantna linija združuje aktivne aerodinamične elemente z velikim pokrovom motorja, zadaj pa se zaključi z dvojnimi izpušnimi cevmi, podpisom, ki pove, da se pod pokrovom skriva V12.

Vrtel se bo s hitrostjo do 9.500 vrtljajev na minuto in proizvedel 830 KM. Da bi dosegli to moč in visoke vrtljaje, so nekatere komponente motorja izdelane iz titana, kar zmanjša maso za 40 %. Bati so izdelani iz aluminija, ročična gred pa je predelana in uravnotežena, tako da prinaša tudi 3% prihranek teže. Motor je prvič krmiljen s programsko opremo, ki določa največji navor v vsaki prestavi in ​​tako omogoča skoraj linearno pospeševanje. Moč se prenaša preko 8-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko.

S streho ali brez

Ferrari 12Cilindri bo na voljo v dveh karoserijskih izvedbah, klasični s stekleno streho in spiderju z zložljivo trdo streho, za katerega pravijo, da je namenjen »le redkim«. Obema je skupen privlačen in prepoznaven dizajn, nizek aerodinamični upor ter sposobnost vožnje s hitrostjo nad 300 km/h. Šasija je bila razvita v vetrovniku, da bi zagotovila največjo tlačno silo prek treh parov zračnih vrtincev. Zadaj so oblikovalci namesto spojlerja v zadnji del karoserije vgradili dvojne aktivne “lapute”, ki služijo tudi boljšemu obvladovanju aerodinamike.