Dacia se z Bigsterjem podaja v segment C
Dacia, ki je vodilna znamka na evropskem trgu v segmentu B, se sedaj podaja še na osvajanje segmenta C, saj predstavlja povsem novega športnega terenca poimenovanega Bigster. Ta pooseblja vse temeljne vrednote znamke, je bistven in hkrati kul, Eco-Smart, torej trajnosten in gospodaren, ter čvrst in doma na prostem.
S tem je novi Bigster prilagojen specifičnim zahtevam stalno rastočega trga. Veliko kupcev športnih terencev segmenta C je danes zadržanih zaradi inflacije, saj bi želeli svoj avto zamenjati z novim, ne da bi se pri tem morali odreči udobju, zmogljivostim in prostornosti. Dacia se v ponudbo športnih terencev segmenta C podaja s skrbno načrtovano strategijo izdelkov. Novemu Bigsterju bosta sledila še dve vozili.
Oblika novega Bigsterja odločno poudarja njegov čvrstost in zmožnosti, da je svojim uporabnikom v oporo pri delu in družinskem življenju ter preživljanju prostega časa. Velikodušne mere poudarjajo enostavne, geometrične oblike in volumni, ki z napetimi linijami segajo naravnost v bistveno. Mogočni blatniki, ki ščitijo kolesa, ter v skrajne kote pomaknjeni žarometa spredaj in luči zadaj še dodatno okrepijo čvrsto držo Bigsterja na cesti.
Zaradi teženj po enostavnosti in učinkovitosti so vsi podatki o vožnji združeni na digitalni instrumentni plošči z diagonalo 18 ali 25,4 centimetra (7” oziroma 10”, odvisno od različice), podatki multimedijske naprave pa so prikazani na osrednjem zaslonu na dotik z diagonalo 25,4 centimetra (10”), ki je serijska v vseh različicah vozila Bigster. Elegantna zelena črta povezuje oba zaslona in tako poudarja njuno skladno umestitev na armaturni plošči.
Ergonomičnost voznikovega prostora je ključnega pomena za varnost.
V različici Journey ima novi Bigster že serijsko vgrajeno električno nastavljivost višine in naklona sedeža, ter ročno nastavljivo ledveno oporo. Bigster Journey in Extreme imata v izvedenka s hibridnim pogonskim sklopom že serijsko vgrajen tudi prilagodljiv regulator hitrosti ACC (Adaptive Cruise Control), kar ustreza pričakovanjem posameznih in tudi velikih kupcev na dolgih potovanjih. Novi Bigster je prvo vozilo znamke, ki ima vse pogonske sklope elektrificirane in tako premorejo učinkovitost na najvišji ravni segmenta. Dacia je, zvesta svojim vrednotam, namreč v vozilu Bigster je še povečala delež uporabljenih trajnostnih materialov.
Novi Bigster HYBRID 155
Dacia Bigster je prvi model Skupine Renault s povsem novim pogonskim sklopom HYBRID 155. Ta je kombinacija štirivaljnega bencinskega motorja z močjo 80 kW (107 KM), dveh elektromotorjev (en z močjo 37 kW (50 KM), drugi pa visokonapetostni zaganjalnik/generator), akumulatorja z zmogljivostjo 1,4 kWh (230 V) in elektrificiranega samodejnega menjalnika. Slednji ima štiri prestave za motor z notranjim zgorevanjem in dve prestavi za elektromotorja. Ta tehnološka kombinacija je možna zaradi odsotnosti sklopke.
Pogonski sklop HYBRID 155 dopolnjuje ponudbo HYBRID 140, ki že poganja modela novi Duster in Jogger. Ima za 11 kW (15 KM) večjo moč, za 20 Nm večji navor (170 Nm samo motor z notranjim zgorevanjem) in povečano zmožnost vleke prikolice (za 250 kg več, torej okrog ene tone). Izboljšana je tudi učinkovitost, saj sta poraba goriva in izpust zmanjšani za 6 odstotkov, kar je predvsem rezultat optimiziranega krmiljenja števila vrtljajev.
Rekuperativno zaviranje skupaj z veliko zmogljivostjo shranjevanja energije v akumulator ter učinkovitost samodejnega menjalnika Bigsterju omogočajo, da zmore v mestu do 80 odstotkov časa voziti izključno na elektriko. Poleg tega vedno speljuje s samo električnim pogonom.
Novi Bigster TCe 140
Ta motor je s to ravnjo moči prvikrat na voljo v ponudbi znamke Dacia, in je izveden iz motorja TCe 130, ki je na voljo v novem Dusterju. Ima prvo raven elektrifikacije, pri kateri je trivaljni bencinski motor nove generacije s turbo polnilnikom in delujoč na Millerjevem ciklu (večja učinkovitost in manjše izgube pri črpanju) kombiniran z blagim hibridnim sistemom z napetostjo 48 V in šeststopenjskim ročnim menjalnikom.
Hibridni sistem med speljevanjem in pospeševanjem pomaga bencinskemu motorju ter s tem vožnjo naredi bolj prijetno, povprečna poraba goriva (5,6 l/100 km) in izpust CO2 (129 g/km) pa sta za okrog 10 odstotkov manjša kot pri anko močnem motorju z notranjim zgorevanjem. Rekuperativno zaviranje polni baterijo z zmogljivostjo 0,8 kWh na način, ki je za voznika povsem transparenten.
Novi Bigster ECO-G 140
Dacia je neizpodbitno vodilna znamka na trgu vozil na avtoplin (LPG) v Evropi in edina, ki motorje na dve vrsti goriva (bencin in avtoplin) z oznako ECO-G ponuja v vseh svojih modelih z motorji z notranjim zgorevanjem. Za Novi Bigster je Dacia prvikrat razvila pogonski sklop, ki motor na dve vrsti goriva združuje z blago hibridnim sistemom z napetostjo 48 V. Ta blagi hibrid je med speljevanjem in pospeševanjem v oporo 1,2-litrskemu trivaljniku s turbo polnilnikom, najsi ta deluje na bencin ali na avtoplin, kar povečuje prijetnost in učinkovitost vožnje. Rekuperativno zaviranje polni akumulator z zmogljivostjo 0,8 kWh na način, ki je za voznika popolnoma transparenten.
Med vožnjo na avtoplin ima novi Bigster ECO-G 140 v povprečju za 10 odstotkov manjši izpust CO2 kot z enakovrednim bencinskim motorjem brez hibridizacije. Zahvaljujoč dvema posodama za gorivo s skupno prostornino 99 litrov (50 l za bencin in 49 l za avtoplin) ima doseg do 1.450 kilometrov. Posoda za avtoplin je nameščena pod dnom prtljažnika in zato ne nič krni njegove prostornine. Stikalo na armaturni plošči omogoča nagel in gladek preklop z ene na drugo vrsto goriva.
Novi Bigster TCe 130 4×4
Novi Bigster je zasnovan tudi za vožnjo izven utrjenih poti zahvaljujoč sistemu štirikolesnega pogona, ki je združen s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in 48-voltnim blagim hibridnim sistemom za kar največjo učinkovitost. Ta hibridni sistem podpira 1,2-litrski trivaljnik s turbo polnilnikom med speljevanji in pospeševanji, s tem pa zmanjšuje porabo goriva in izpust CO2 in obenem povečuje prijetnost vožnje in uživanje v njej. Rekuperativno zaviranje polni akumulator z zmogljivostjo 0,8 kWh kot del postopka, ki je za voznika povsem transparenten.
Učinkovit štirikolesni pogon
Novi Bigster TCe 130 4×4 ima »Terrain Control«, sistem prenosa moči na vsa štiri kolesa s petimi načini vožnje:
- AUTO: prenos samodejno razporeja navor na prednjo in zadnjo os glede na oprijem in hitrost vozila.
- SNOW / SNEG: na spolzkih podlagah izboljšuje oprijem koles s uporabo posebnih nastavitev sistema ESC za elektronski nadzor stabilnosti in funkcije za nadzor spodrsavanja koles.
- MUD/SAND / BLATO/PESEK: za vožnjo po mehki, sipki podlagi kot so blatne ali peščene poti.
- OFF-ROAD / TEREN: zagotavlja najboljše zmogljivosti na težkem terenu in kolovozih. Ta način navor razporeja med prednji in zadnji kolesni par samodejno in učinkovito glede na oprijem in hitrost vozila.
- ECO / VARČNOST: optimizira porabo goriva s prilagajanjem delovanja klimatske naprave in zmogljivosti vozila. Poskrbi za fino regulacijo razporeditve navora med prednjo in zadnjo osjo, da zmanjša porabo goriva, obenem pa se prilagaja ravni oprijema.
Sistem nadzora hitrosti med vožnjo navzdol je v različici Bigster Extreme že serijski.
Ta sistem je posebno koristen med terensko vožnjo ali počasno vožnjo navzdol strma pobočja. Nenehno prilagaja prijem zavor, da zagotovi nadzorovano spuščanje s primerno hitrostjo (glede na ukaze voznika) od 0 do 30 km/h. Ta sistem deluje v vseh prestavah, vključno z vzvratno. Vozniku ni več treba skrbeti za stopalki za plin in zavore, temveč se lahko posveti zgolj upravljanju z volanom.