Avtomobilizem

CITROËN AMI 6, EDINSTVENI VIDEZ S STREHO V ČRKI Z

 

 

Zatem ko je v sodelovanju z ekipo oblikovalskega studia znamke Citroën zasnoval že modele Traction Avant, 2 CV in DS, so Flaminiu Bertoniju zaupali še izris linij za vozilo srednjega razreda, ki je bilo poimenovano Projekt AM. Iz tega je nastala njegova mojstrovina Ami 6. Oblikovalec je imel pri oblikovanju stilske zasnove tega vozila namreč povsem proste roke in nobenih omejitev. Za Ami 6 si je drznil zasnovati navznoter nagnjeno zadnje steklo, ki je tudi v dežju ostalo suho in po zaslugi katerega je vozilo ohranilo pokrov prtljažnika s klasičnim odpiranjem, izjemno veliko prostora na zadnjih sedežih in poleg vsega tega še kompaktne dimenzije. Dvovaljni motor s prostornino 602 cm3 je bil povzet po modelu 2 CV. Poleg tega, da se je ponašal s prednjim delom z dovršenimi linijami, v katerega sta bila vdelana velika oglata žarometa (premierno za tisti čas), pokrovom motornega prostora s padajočim sredinskim delom, pagodno streho in bočnimi stranicami z izbočenimi linijami, je Ami 6 odražal markantno osebnost in po mnenju nekaterih opazovalcev celo “baročni” stil! Ami 6 pa ni presenečal zgolj na področju estetskega videza. Vozilo je bilo inovativno tudi z vidika marketinga, saj se je v reklamni dokumentaciji predstavljajo kot “drugo vozilo, ki je idealno za dame”.
Image Exclusive * Europe, France, Île-de-France, Yvelines, Villacoublay. Ami 6 garées devant un bâtiment lors d’une présentation le 25 avril 1961.

Notranjost vozila Ami 6 je nastala neposredno po navdihu notranjosti modela DS, ki je bil na tem področju drugim za vzor. Čisto vse je spominjalo na vozila visokega razreda znamke Citroën, od enokrakega volana, vratnih kljuk, upravljalnih stikal do sedežev. Z vidika obnašanja vozila na cesti so čisto vsi vozniki visoko cenili lego na cesti in mehkobo limuzine, ki ju je nasledil od slavnega vzmetenja modela 2 CV. Od svojega nastanka dalje je Ami 6 veljal za izvirno in inovativno vozilo, ki je poosebljalo načela znamke Citroën. Njegovi nesporni privrženci so še posebej veliko zanimanja pokazali za izvedenko Club s štirimi optičnimi bloki in okrasnimi pokrovi z belimi bočnimi deli, ki je bila na prodaj od septembra 1967 dalje.

Legendarni reklamni slogan vozila Ami 6 se je glasil «najcenejši udobno prevoženi kilometer na svetu».

AMI 6 KARAVAN, KLJUČ DO USPEHA

Odločilni preobrat se je zgodil ob koncu leta 1964 s prihodom malega karavana (320 kg dovoljene obremenitve), ki sta ga oblikovala Henri Dargent (pomočnik Flaminia Bertonija) in Robert Opron (naslednik Bertonija, ki je leta 1964 preminil). Karavan je pospešil prodajo in prekosil limuzinsko izvedenko. To je neizmerno redek pojav v zgodovini avtomobilizma. Bolj sorazmerne linije so ponujale tudi precej veliko prostornino prtljažnika za osebno vozilo te kategorije ter enostaven in praktičen dostop. S tem vsestransko uporabnim vozilom se je lahko družina podala na izjemno udobno potovanje, primerno pa je bilo tudi za poklicno rabo, na primer za trgovskega potnika ali obrtnika. Ami 6 je v letu 1966 veljal za najbolj priljubljeno vozilo Francozov.

Proizvodnja limuzinske izvedenke se je zaključila marca 1969 oziroma šest mesecev pred zaustavitvijo proizvodnje karavanov, potem ko je bil lansiran novi Ami 8, ki je bil nekoliko manj atipičen in je imel zadnje steklo obrnjeno v «pravo» smer. Slednji je leta 1978 svoje mesto prepustil modelu Visa.

CITROËN AMI 6 – ALI STE VEDELI?

  • Ime Ami 6 izvira iz fonetične kombinacije naziva študijskega projekta (vozilo AM), besede miss («gospodična» v angleščini) in besede amici («prijatelji» v italijanščini), za kar je najverjetneje dal pobudo Flaminio Bertoni, ki je bil Italijan.
  • Tudi Yvonne de Gaulle, žena generala de Gaulla, se je vozila v vozilu Ami 6. Vozilo je zapeljalo v tovarno znamke Citroën v kraju Rennes-La-Janais, medtem ko je bila še v gradnji oziroma 10. septembra 1960, to je bilo skoraj eno leto prej, preden so v njej začeli z njegovo proizvodnjo.
  • Citroën je organiziral vzdržljivostno dirko po Galiji za Amije 6 s startom v kraju Rennes-La-Janais. Od tam sta 19. januarja 1966 odpeljali dve serijski karavanski različici Amija 6, da bi dokazala njegovo vzdržljivost in vozne lastnosti. Na cilj sta prispela 23 ur in 11 minut kasneje, na poti pa je ekipa prevozila 2077kilometrov s povprečno hitrostjo 89,6 km/h.
  • Junija 1963 je bil Ami 6 predstavljen v Združenih državah Amerike. Izvozni model je imel štiri okrogle žaromete in ojačane odbijače.
  • Kraji proizvodnje: Pariz (Francija) od 1961 do 1963, Rennes-La-Janais (Francija)od 1961 do 1969. Citroën je svojo novo tovarno v francoski regiji Bretanji otvoril z modelom Ami 6, in s tem znamko prvič popeljal izven Pariza. Forest (Belgija) od 1961 do 1969. Catila (Argentina): nadaljevanje proizvodnje karavanskih izvedenk Ami 6 do leta 1971 (tja so bili odposlani posamezni deli vozila, ki so jih namestili na licu mesta).
  • Skupno so proizvedli 1.039.384 primerkov vozila Ami 6: 483.986 limuzin (od aprila 1961 do marca 1969), 551.880 karavanov (od oktobra 1964 do septembra 1969), 3.518 izvedenk za podjetja(karavan z dvema sedežema v zastekljeni in nezastekljeni različici).
  • Pri zadnjih modelih vozila Ami 6 je bilo možno jakost svetlobe merilnika nastaviti z majhnim vrtljivim gumbom, ki je krmilil reostat.
  • Danes se cena dobro ohranjene izvedenke Ami 6 začne pri 5000 €.
  • Stranke si lahko nabavijo tudi modelček v razmerju 1/43 (37 €), ki je na voljo v butiku Lifestyle Citroën; v prodaji je limuzinska izvedenka Ami 6, letnik 1967 v sivi barvi Typhon.