Gospodarska vozila

Renault in Daimler se razhajata

Partnerstvo med Daimlerjem in skupino Renault-Nissan je nastalo pred približno 10 leti in iz njega se je rodilo več modelov. Infinity QX30 je bil nameščen na platformo Mercedes GLA, po drugi strani pa Mercedes-Benz Citan ni nič drugega kot preimenovani Renault Kangoo.

Zgodbe o morebitnem razhodu med velikanoma so se pojavljale že prej, a očitno je zdaj temu partnerstvu res konec. Daimler naj bi ponudil na prodajo 9,2 milijona Renaultovih delnic v vrednosti približno 364 milijonov dolarjev, kar je pravzaprav le naslednji korak po tem, ko je Nissan maja prodal celoten delež v Daimlerju za približno 1,2 milijarde dolarjev, Renault pa je to naredil že dva meseca pred tem. Če se bo uresničila napoved, da Daimler popolnoma zapušča zavezništvo Renault-Nissan, je, kot kaže, novi Mercedes-Benz Citan zadnji model iz tega sodelovanja.

Prva generacija Mercedes-Benz Citana ni bila najbolj uspešna na trgu, predvsem zaradi pogostih pritožb glede kakovosti izdelave. Tudi poskus, da Mercedes pride do lastnega pick-up modela, kjer so predelali in bolj luksuzno opremili Nissanovo Navaro ni uspel. Proizvodnja razreda X je bila ustavljena maja 2020 zaradi slabe prodaje.

Uspešnejši del sodelovanja je bil prenos pogonskih sklopov, pri čemer je Mercedes-Benz Nissanu dobavil 2,2 litrske dizelske motorje s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom, Renault pa je zagotovil manjše motorje za modele, kot so razred A, B in C.

Čeprav nobeno podjetje ni izdalo uradne izjave o glavnih razlogih za ločitev, analitiki menijo, da sta imela aretacija in vsa polemika okoli nekdanjega vodje zavezništva Renault-Nissan Carlosa Ghosna leta 2018 zelo pomembno vlogo. Ker skušata Renault in Nissan optimizirati pretok svojega kapitala in se vrniti v profitno cono, so očitno zares šteti dnevi sodelovanja z Daimlerjem.