Gospodarska vozila

75 let Pegasa

Petinsedemdeset let po nastanku znamke Pegaso, v Španiji njena dediščina strasti, pionirskega duha in moči še naprej živi v Ivecovi DNK.

Špansko blagovno znamko Pegaso je leta 1947 ustanovila skupina  Empresa Nacional de Autocamiones (ENASA), ki je znak krilatega konja prevzela iz grške mitologije, saj simbolizirala moč in lahkotnost. Njegova proizvodna linija je bila v nekdanji tovarni Hispano Suiza v Barceloni do leta 1955, nato pa se je znamka preselila v novo tovarno v Madrid, kjer se še danes izdelujejo tovornjaki Iveco.

 

Značilna oblika tovornjaka

Prva dva modela, Pegaso I in Pegaso II, sta podedovala sodobno ravno kabino od Hispano Suiza 66-D, ki je postala tako priljubljena, da so dolga leta modeli s to kabino imenovali “tovornjak tipa Pegaso”. Že od začetka so tovornjaki Pegaso izstopali po izjemnih zmogljivostih in ekonomičnosti porabe goriva.

Vizionarska inovacija

 

Pionirski duh Pegasa se je pokazal pri oblikovanju in izdelavi prvega prototipa električnega tovornjaka že leta 1952. Pegaso II je bilo mogoče napolniti v samo 5 urah in dosegel je 75 km. Tehnične informacije o električnem prototipu so podobne današnjim, pri čemer lahko izpostavimo odličen pospešek, nizko porabo energije, tiho delovanje in nižje davčne stroške. Čeprav električni prototip Pegaso II ni nikoli vstopil v proizvodnjo, je služil kot osnova za razvoj trolejbusov. Pegaso je na avtomobilskem salonu v Barceloni leta 1989, predstavil prvi koncept tovornjak v SOLO 500, ki je že takrat predstavljal  številne napredne tehnologije, ki jih uporabljamo tudi danes uživamo: GPS, vzvratne kamere, radarji in drugi sistemi, namenjeni varnejši vožnji.

Zgodovina proizvodne

 

Prva faza gradnje tovarne Pegaso v Madridu je bila zaključena leta 1955. V svoji zgodovini se je objekt neprestano razvijal in je danes ena najnaprednejših, najsodobnejših tovarn na svetu. To je bila prva tovarna v skupini CNH Industrial, ki je leta 2017 dosegla zlati nivo v programu World Class Manufacturing (WCM). Leta 2008 je bil v tovarni izdelan milijonto vozilo.

Danes je dom proizvodnih linij in raziskovalno-razvojni center, namenjen težkim vozilom Iveco. Leta 1957 je Pegaso prevzel proizvajalca Sava, ki je v svoji tovarni v Valladolidu izdeloval lahka in srednje velika gospodarska vozila. Leta 1990 je ta objekt postal dom proizvodne linije za modele Daily. Tovarna proizvaja različne kabine na Daily podvozju, pa tudi modele s Hi-Matic 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Prav tako proizvaja in barva kabine za tovornjake, ki jih nato dobavlja tovarni Iveco v Madridu.