Avtomobilizem

Po cesti z Mitsubishijem L200

Eden boljših predstavnikov v segmentu pick-upov je ob proslavljanju svoje 40-letnice predstavil peto generacijo modela L200.

L200 je vsekakor globalni model, ki se prodaja po vsem svetu. Z novo generacijo pa je prejel povsem nov izgled, kjer so sprednji del izvedli v t.i. Dynamic Shield dizajnu, ki si ga deli s preostalimi modeli iz domače proizvodnje. V povezavi z močno izraženimi kolesnimi loki vozilo izgleda zelo močno in robustno. Žarometi, ki so tako spredaj kot zadaj v LED izvedbi, so sedaj postavljeni precej višje, kar zmanjšuje možnost poškodb, višje pa je postavljen tudi pokrov motorja. Vstopni kot 30 ° in izstopni kot 22 ° sta ostala enaka kot pri prejšnji generaciji.

Podvozje je zaradi dobrih off-road zmogljivosti od tal oddaljeno kar 205 milimetrov. Je pa sedaj nameščena močnejša zaščita motorja in podvozja ter bolj robustna odbijača, predvsem na račun večje vzdržljivosti. Vozilo zmore prepeljati skoraj 1,1 tone tovora, saj ima na zadnji osi še vedno nameščene listnate vzmeti in to sedaj celo eno več kot v prejšnji generaciji.

Povsem spremenjena je tudi notranjost, saj se tu srečamo s povsem novo ploščo z merilniki, sredinsko konzolo, na voljo pa so tudi kakovostnejši materiali, kakor tudi boljši sedeži z mehkejšim oblazinjenjem, v vozilu pa je več odlagalnega prostora, na voljo pa so tudi USB vtiči tako spredaj kot zadaj.

Robusten off-roader je opremljen s sistemom štirikolesnega pogona Super Select 4 WD ali Easy Select 4 WD. Sistem Easy prinaša v osnovi dvokolesni pogon z možnostjo preklopa v štirikolesni pogon ter redukcijo prenosa, medtem ko sistem Super Select omogoča tudi blokado diferenciala. V obeh izvedbah je na voljo tudi off-road način vožnje, ki omogoča štiri režime vožnje: gravel – gramoz, mud/snow – blato/sneg, sand – pesek in rock – skale. Ko se vklopi off-road način vožnje, vozilo samodejno upravlja z močjo motorja, prenosi in zavorami ter regulira količino zdrsa za doseganje najboljših zmogljivosti v slabih pogojih. Dodana pa je še ena novost in sicer sistem, ki pomaga pri spuščanju po klancu navzdol, Hill Descent Control.

Ob ročnem menjalniku je v ponudbi tudi samodejni, oba imata 6 stopenj, kar nekaj sprememb pa je tudi na podvozju, predvsem zadaj, tako da je L200 sedaj precej bolj udoben za vožnjo, prinaša pa tudi številne varnostne sisteme, ki so že znani iz osebnega programa Mitsubishija. V Evropi je novi L200 opremljen z novim motorjem s prostornino 2,2 litra in zamenjuje prej uporabljenega 2,4-litrskega. Motor ima prostornino 2.268 cm3 in razvije 110 kW/150 KM ter 400 Nm navora. Pri nas je na voljo z enojno kabino za dva potnika ali z dvojno kabino za 5 potnikov. Pri prvem se cena prične pri slabih 23 tisočakih, dvojna kabina pa je za 1500 evrov dražja.