Avtomobilizem

Volkswagen Touran praznuje 20 let

Touranova zgodba o uspehu se nadaljuje: Volkswagen je priljubljeni kompaktni enoprostorec nadgradil in tehnično posodobil. Touran letos praznuje 20. rojstni dan ter še naprej navdušuje s prostornostjo in prilagodljivostjo v notranjosti, učinkovitimi motorji in dinamično vodljivostjo. Poleg številnih serijskih varnostnih sistemov sta v asistenčnem paketu “IQ.DRIVE vklj. z IQ.LIGHT”, ki ga je mogoče opcijsko zakupiti, med drugim že na voljo asistenčni sistem Travel Assist in dinamična asistenca za dolge luči Dynamic Light Assist.

“Več kot družinski avto” – tako se je glasil slogan ob prihodu Tourana na trg 14. marca. Kompaktni enoprostorec je vsestranski družinski in službeni avto ter avto za prosti čas, odličen v vseh pogojih. Ob več kot 2,6 milijona prodanih primerkih pa je medtem postal tudi eno najuspešnejših vozil MPV (ang. multi purpose vehicle) na svetu. Leta 2015 je na trg prišla druga generacija Tourana. Touran je prvi Volkswagnov enoprostorec, ki temelji na prečni modularni platformi (MQB). Ta osnova omogoča sedanjo obširno tehnično nadgradnjo in modelsko prenovo.

 

Na voljo številni asistenčni sistemi

 Serijsko je Touran med drugim opremljen s sistemom za avtomatsko uravnavanje razdalje Active Cruise Control (ACC) z omejevalnikom hitrosti, asistenco za zaviranje v sili Front Assist, asistenco za ohranjanje smeri Lane Assist in asistenco za menjavo voznega pasu Side Assist. Tako velik nabor asistenčnih sistemov je sicer značilen za avtomobile višjih razredov, zaradi platforme MQB pa je mogoč tudi v Touranu.

Odslej je del serijske opreme med drugim tudi sistem PreCrash za zadnji del vozila. Sistem uporablja senzorje asistence za menjavo voznega pasu Side Assist. Prek radarskih senzorjev se beležita položaj in hitrost avtomobilov, ki vozijo za Touranom. Če sistem PreCrash na podlagi položaja zadaj vozečega vozila in prevelike razlike v hitrosti obeh vozil ugotovi nevarnost naleta od zadaj, se aktivira proaktivni sistem za zaščito potnikov, in sicer ne le med vožnjo, ampak tudi med mirovanjem, če je motor v teku ali v režimu start-stop.

Odslej je v vsakem Touranu na voljo tudi večfunkcijska kamera za čim hitrejše zaznava­nje predmetov ali ljudi. Kamera je tako ena najpomembnejših komponent asistenčnih in varnostnih sistemov v avtu. Poleg tega je v opcijskem asistenčnem paketu “IQ.DRIVE vklj. z IQ.LIGHT” med drugim že na voljo asistenčni sistem Travel Assist v kombinaciji z asistenco za ohranjanje smeri Lane Assist. Sistem je lahko vozniku v pomoč pri ohranjanju smeri, razdalje do spredaj vozečega vozila in prednastavljene najvišje hitrosti. Pri tem si sistem med drugim pomaga s funkcijo prilagodljivega vodenja po voznem pasu, ki aktivno drži vozilo na sredini voznega pasu. Travel Assist se prilagaja načinu vožnje, tako da lahko namesto točno po sredini vozimo tudi bolj levo ali bolj desno po svojem voznem pasu. Če je Travel Assist vgrajen skupaj z menjalnikom z dvojno sklopko (DSG), je za bistve­no višjo raven udobja poskrbljeno tudi v zastojih in gostem prometu.

Del novega asistenčnega paketa je tudi dinamično uravnavanje dolgih luči Dynamic Light Assist, ki zagotavlja boljšo vidljivost ponoči. Sistem lahko zazna nasproti in spredaj vozeča vozila ter avtomatsko zasenči ustrezni del svetlobnega snopa lastnih dolgih luči. V naseljih poleg tega avtomatsko preklopi z dolgih na zasenčene luči. Ta komfortna funkcija vozniku pomaga bolje osvetliti cesto in hitreje opaziti morebitne ovire.

Nadgradnja tudi pri udobju

Volkswagen pa pri Touranu ni nadgradil le asistenčnih sistemov. Ta družinski avto je namreč izpopolnjen tudi na področju udobja: z volanom najnovejše generacije skupaj s funkcijo zaznavanja odmika rok, kombiniranim instrumentom Basic (20,3 centimetra oz. 8 palcev) z možnostjo individualnega programiranja ter upravljalno ploščo za klimatsko napravo z upravljanjem na dotik spredaj in zadaj (vse opcijsko). Poleg tega je Touran povsem posodobljen tudi z vidika enostavnosti uporabe: s funkcijami, kot sta Easy Open & Close (zapiranje zadnjih dvižnih vrat z gibom z nogo), ter Keyless Access (sistem za zaklepanje in zagon brez ključa).

 

Še učinkovitejši pogoni

Za prodajno uspešnico so že pripravljeni učinkoviti pogoni: Volkswagen je med drugim izpopolnil svoj uspešni bencinski motor, 1,5-litrski TSI, ki ga bo zdaj v najnovejši generaciji TSI evo2 z močjo 110 kW (150 KM) vgrajeval tudi v Touran. Ta generacija omogoča prihranek pri porabi goriva in manjše emisije CO2, zasnovana pa je tudi za goriva z deležem obnovljivih sestavin. Poleg tega se najnovejša razvojna stopnja motorja ponaša s sistemom izklapljanja valjev ACTplus, obmotornim prečišče­vanjem izpušnih plinov in sodobnim zgorevalnim postopkom TSI evo.

Najvišja mera vsestranske funkcionalnosti za do sedem potnikov

Med odlikami Tourana je tudi prostorna in vsestranska notranjost: odvisno od želje uporabnika ima lahko od pet do sedem sedežev. Nad izjemno širino notranjosti se navdušujejo predvsem družine: ta namreč v zadnjem delu zadošča za sočasno namestitev treh otroških sedežev. ISOFIX-pritrdišča v drugi in tretji sedežni vrsti zagotavljajo varno namestitev tudi do petih otroških sedežev. Notranjost je vse­stransko uporabna zaradi sedežev s sistemom Fold Flat (ob podrtih sedežih je v prtljažniku ravna površina), ki omogočajo kapaciteto do 1.980 litrov. Poleg tega 47 odlagalnih mest in izvlečna predala pod sprednjima sedežema omogočajo, da je v vozilu vedno vse pospravljeno. Pri krmiljenju in podvozju Touran prepriča z vodljivostjo, primerljivo z Golfom. Okreten je, volan je izjemno odziven, opcijsko prilagodljivo podvozje (DCC) zagotavlja visoko raven voznega udobja, obračalni krog pa meri le 11,6 metra.