Skozi Karavanke brez ustavljanja

Z aprilom, ko bo Slovenija uvedla elektronski način cestninjenja za tovornjake, se bo spremenil tudi način plačevanja prehoda skozi Karavanke.

V tunelu, ki povezuje obe državi že 27 let, se je danes potrebno ustaviti pri plačilni hišici ter po plačilu nadaljevati pot. Cestnina se deli v razmerju 44:56 % v korist Avstrijcev, saj je njihov del tunela toliko daljši.

Zgolj redno vzdrževanje predora Karavanke (vključno z gasilsko službo) Slovenijo na leto stane 800.000 evrov.

Aprila pa bodo cestninjene nekoliko prilagodili zaradi uvedbe elektronskega cestninjenja tovornega prometa na slovenski strani. Po pojasnilih Darsa bodo tako na slovenski strani predora s 1. aprilom tovorni promet cestninili prek portalov in ne bo se več potrebno ustavljati pri plačilni hišici. Še vedno pa bo moral iz varnostnih razlogov vsak tovornjak pred vstopom v predor skozi termo-skener, ki zaznava, ali je neko vozilo pregreto (kolesa, motorni del …) in obstaja nevarnost požara.

Doslej je skener na vhodu v slovenski del predora ustavil štiri vozila, pri katerih je bila velika možnost, da bodo znotraj predora zagorela.