Page 10 - Revija Tranzit 2019 st12
P. 10
Novice
Močnejši Citan
Mercedes-Benz Citan je na trgu že 7 let. Svojo prilju-
bljenost si je izboril s kompaktnimi dimenzijami, veli-
kim prtljažnim prostorom, veliko nosilnostjo, funkcio-
nalnostjo in ekonomičnostjo.
Da bi vozilo lažje zadovoljevalo prihajajoče ekološke iz-
zive, so mu pri Mercedesu namenili nov motor OM608,
ki se lahko pohvali s Common-Rail vbrizgom goriva
pod pritiskom 2000 barov, opremljen pa je tudi z EGR
in SCR ter PDF filtrom. 1461-kubični motor je na voljo s
tremi stopnjami moči: 80, 95 in 116 KM. Poraba je niž-
ja od petih litrov, emisije pa od 121 do 127 g CO2/km.
Nekoliko so se poigrali tudi z izgledom, saj je v ponud-
bi posebna serija RED Design z dvema stilskima pake-
toma Colour Interior Design Package ter Chrome Inte-
rior Package, ki vnašata prepoznavne stilske elemente.
Vpliv mraza na baterije
Vse več je električnih avtomobilov. Kljub temu električ-
ni avtomobili danes še niso del našega vsakdana. Ovirata
jih namreč dva dejavnika in sicer njihova visoka malop-
rodajna cena in doseg z enim polnjenjem akumulatorja.
Treba se je tudi zavedati, da se doseg med različnimi let-
nimi časi lahko močno razlikuje.
Raziskava, opravljena s strani inženirjev podjetij CNBC in
General Motors na električnem vozilu Chevrolet Bolt EV,
je pokazala, da se v zelo mrzlem podnebju avtonomija
delovanja močno zmanjša. Medtem ko lahko z vozilom v
idealnih pogojih z enim polnjenjem opravimo do 400 ki-
lometrov, se avtonomija delovanja v mrzlih zimskih dneh
lahko zmanjša na zgolj 160 kilometrov.
Pri nizkih temperaturah moramo za nameček vzeti v za-
kup še to, da polnjenje baterije traja dlje kot v toplejših
časih in to kljub temu, da postajajo polnilne postaje vse
Podvojena proizvodnja zmogljivejše. Na avtonomijo delovanja električnih avto-
mobilov seveda vplivajo tudi previsoke temperature, saj
Krone bo v svoji tovarni v mestu Herzlake zaradi pregrevanje baterije zmanjšuje njihovo avtonomijo.
velikega zanimanja za zamenljive sisteme in priko-
lice s trdimi stenami DryLiner dvignil proizvodnjo
le-teh na prek 25.000 kosov.
Sistemi zamenljivih karoserij in DryLiner priklopna
vozila, ki so odlična za prevoz vremensko občutlji-
vega tovora, saj so stranice in streha lahko nareje-
ni iz pločevine, vezanih plošč ali sendvič panelov,
se lahko pohvalijo z visoko stopnjo kakovosti, trd-
nosti in raznovrstne uporabnosti, zato ima Krone v
tem segmentu kar 70-odstotni tržni delež. Poveča-
nje proizvodnje pa je povezano tudi z novimi na-
ložbami, saj so povečali avtomatizacijo proizvo-
dnje ter kontrolo in izvajanje kakovosti. Nov način
KTL zaščite pred korozijo omogoča daljšo življenj-
sko dobo, saj so vozila odpornejša na mehanske
poškodbe in rjo.
10