Page 10 - Revija Tranzit 2019 st12
P. 10

Novice





           Močnejši Citan
           Mercedes-Benz Citan je na trgu že 7 let. Svojo prilju-
           bljenost si je izboril s kompaktnimi dimenzijami, veli-
           kim prtljažnim prostorom, veliko nosilnostjo, funkcio-
           nalnostjo in ekonomičnostjo.
           Da bi vozilo lažje zadovoljevalo prihajajoče ekološke iz-
           zive, so mu pri Mercedesu namenili nov motor OM608,
           ki se lahko pohvali s Common-Rail vbrizgom goriva
           pod pritiskom 2000 barov, opremljen pa je tudi z EGR
           in SCR ter PDF filtrom. 1461-kubični motor je na voljo s
           tremi stopnjami moči: 80, 95 in 116 KM. Poraba je niž-
           ja od petih litrov, emisije pa od 121 do 127 g CO2/km.
           Nekoliko so se poigrali tudi z izgledom, saj je v ponud-
           bi posebna serija RED Design z dvema stilskima pake-
           toma Colour Interior Design Package ter Chrome Inte-
           rior Package, ki vnašata prepoznavne stilske elemente.


                                                              Vpliv mraza na baterije

                                                              Vse več je električnih avtomobilov. Kljub temu električ-
                                                              ni avtomobili danes še niso del našega vsakdana. Ovirata
                                                              jih namreč dva dejavnika in sicer njihova visoka malop-
                                                              rodajna cena in doseg z enim polnjenjem akumulatorja.
                                                              Treba se je tudi zavedati, da se doseg med različnimi let-
                                                              nimi časi lahko močno razlikuje.
                                                              Raziskava, opravljena s strani inženirjev podjetij CNBC in
                                                              General Motors na električnem vozilu Chevrolet Bolt EV,
                                                              je pokazala, da se v zelo mrzlem podnebju avtonomija
                                                              delovanja močno zmanjša. Medtem ko lahko z vozilom v
                                                              idealnih pogojih z enim polnjenjem opravimo do 400 ki-
                                                              lometrov, se avtonomija delovanja v mrzlih zimskih dneh
                                                              lahko zmanjša na zgolj 160 kilometrov.
                                                              Pri nizkih temperaturah moramo za nameček vzeti v za-
                                                              kup še to, da polnjenje baterije traja dlje kot v toplejših
                                                              časih in to kljub temu, da postajajo polnilne postaje vse
           Podvojena proizvodnja                              zmogljivejše. Na avtonomijo delovanja električnih avto-
                                                              mobilov seveda vplivajo tudi previsoke temperature, saj
           Krone bo v svoji tovarni v mestu Herzlake zaradi   pregrevanje baterije zmanjšuje njihovo avtonomijo.
           velikega zanimanja za zamenljive sisteme in priko-
           lice s trdimi stenami DryLiner dvignil proizvodnjo
           le-teh na prek 25.000 kosov.
           Sistemi zamenljivih karoserij in DryLiner priklopna
           vozila, ki so odlična za prevoz vremensko občutlji-
           vega tovora, saj so stranice in streha lahko nareje-
           ni iz pločevine, vezanih plošč ali sendvič panelov,
           se lahko pohvalijo z visoko stopnjo kakovosti, trd-
           nosti in raznovrstne uporabnosti, zato ima Krone v
           tem segmentu kar 70-odstotni tržni delež. Poveča-
           nje proizvodnje pa je povezano tudi z novimi na-
           ložbami, saj so povečali avtomatizacijo proizvo-
           dnje ter kontrolo in izvajanje kakovosti. Nov način
           KTL zaščite pred korozijo omogoča daljšo življenj-
           sko dobo, saj so vozila odpornejša na mehanske
           poškodbe in rjo.



        10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15