Gospodarska vozila

Stroj za zabavo Ford Raptor

Prišel je povsem novi Ford Ranger Raptor, ki s seboj prinaša povsem nov twin-turbo 3-litrski bencinski motor EcoBoost V6, katerega je Ford Performance nastavil na kar 288 KM in 491 Nm navora!

Ford se je prenove Rangerja lotil zelo temeljito in odkrito cilja na sam vrh v razredu. Z novo generacijo Rangerja je na k nam na trg najprej prišel njegov novi najmočnejši model Raptor. Ranger Raptor druge generacije, ustvarjen za prevlado nad puščavo, osvajanje gora in nedotakljivost povsod vmes, po besedah ​​Forda dviguje lestvico zmogljivosti na terenu. Razvil ga je Ford Performance, s pametnejšo tehnologijo, ki nadzoruje trdnejšo strojno opremo naslednje generacije, združuje surovo moč z mehansko in tehnološko natančnostjo za ustvarjanje najnaprednejšega Rangerja doslej.

Četrta generacija tega priljubljenega Pick-upa je sedaj še bolj robustna. Poglejte le njegovo mogočno pojavo in debelo vtisnjeno ime Ford v maski ter zaščito motorja in visoko oddaljenost poda od tal. Razširjeni blatniki prekrivajo mišičasta 17-palčna lita platišča, obdana z ekskluzivnimi pnevmatikami za vse terene. Funkcionalne prezračevalne odprtine, aerodinamični dodatki in stranske stopnice iz masivnega litega aluminija pomagajo izboljšati njegov videz in funkcionalnost. Zadnje luči LED zagotavljajo značilno stilsko povezavo s sprednjim delom, medtem ko ima zadnji odbijač Precision Grey vgrajeno stopnico in vlečno kljuko.

Notranjost kabine vključuje popolnoma nove športne sedeže, ki povečujejo udobje in nudijo večjo oporo med ovinki pri visokih hitrostih. Oranžni poudarki Code Orange na armaturni plošči, oblogah in sedežih se odražajo v ambientalni osvetlitvi, ki osvetljuje notranjost v jantarnem siju. Športni ogrevan volan z rdečim prstanom na vrhu in prestavne ročice iz litega magnezija izza njega, dopolnjujejo športni občutek. Pred voznikom je 12,4-palčna popolnoma digitalna instrumentna plošča, medtem ko 12-palčni osrednji zaslon na dotik skriva Fordov povezljivostni in zabavni sistem SYNC 4A, ki omogoča brezžično združljivost Apple CarPlay in Android Auto. Poleg tega je za vrhunsko vzdušje v kabini zaslužen avdio sistem B&O z 10 zvočniki.

A njegova prava vrednost je bolj kot ne skrita pod pločevino. Sicer je vozilo še vedno postavljeno na klasično šasijo, zadaj pa je toga prema, ki ni ravno garant za udobno vožnjo. No Ford je to rahlo arhaično strukturo nadgradil že v prejšnji generaciji Rangerja. Zato zadaj namesto listnatih vzmeti najdemo spiralne ter Wattove spone na ohišju diferenciala. To prispeva k temu, da se os ob kompresiji vzmetenja na izmika lateralno. Veliko dela pa je bilo narejenega tudi na sprednjem delu podvozja, kjer najdemo prilagodljive elektronsko krmiljene blažilnike ameriškega podjetja Fox Racing.

Na ta način postaja Raptor pravi dirkalnik na brezpotjih, agilen in dinamičen. Zato se Ford ni odločil, da bi vanj vgradil 3-litrski turbodizelski motor, saj bi bil Raptor z njim pretežak. Zato pa je tu nov šestvaljni trilitrski bencinski motor z dvojno turbino, ki razvija 292 KM in 491 Nm navora. To omogoča, da Raptor, kljub 2,4 tone lastne teže do 100 km/h pospeši v manj kot 8 sekundah in zdrvi do elektronsko omejenih 180 km/h. Za tiste, ki vseeno želite dizelski stroj pa je na voljo dvolitrski tubo dizelaš z močjo 205 KM. Oba motorja pa sta združena z 10-stopensjkim samodejnim menjalnikom.

 

Odlične pri Raptorju so tudi vozne lastnosti. Kljub temu, da izgleda precej agresivno Raptor na asfaltu drži svojo linijo in je dolgo neutralen, ne glede na to kako oster je zavoj.

Raptor je prejel tudi napreden sistem stalnega štirikolesnega pogona s povsem novim elektronsko nadzorovanim reduktorjem v kombinaciji z diferencialoma za zaporo spredaj in zadaj. Voznik lahko izbira med sedmimi načini vožnje, ki mu pomagajo obvladati vse, od gladkih cest do blata in snega. Seveda je na voljo tudi terenski način Baja, ki konfigurira elektronske sisteme vozila za vrhunsko zmogljivost pri visokih hitrostih izven utrjenih cestišč. Cestni načini vožnje so Normal, Sport in Slippery, za različne vrste terena pa so na voljo programi Rock Crawl, Sand, Mud/Ruts in Baja. Prvič je na voljo tudi Trail Control, ki je nekakšen tempomat za vožnjo po brezpotjih. Voznik preprosto nastavi hitrost od 2 do 30 km/h in vozilo bo samo upravljalo pospeševanje in zaviranje, voznik pa se osredotoča le na krmiljenje po težkem terenu.