Renault Trucks – po sledeh legendarnega Magnuma

Letos bo minilo že devet let, odkar je Renault Trucks na gala prireditvi v Lyonu predstavil novo serijo vozil, ki je zamenjala legendarne modele Magnum, Premium, Kerax … Od takrat so vozila v celotni gami doživljala številne manj ali bolj opazne spremembe, ki so tovornjake naredile bolj ekološko sprejemljive, ter kar je najbolj važno, znižali so se stroški lastnikov. Zdaj pa je prišel čas za obsežnejšo pomladitev. Kakšna je pomladitev, smo preizkusili na največjem s kabino High in najmočnejšem 520-konjskem vlačilcu Evolution.

Čas je vse bolj kritičen dejavnik tudi v tehnološkem razvoju tovornjakov, saj morajo biti po mnenju proizvajalcev gospodarskih vozil inovacije takoj na voljo strankam, zagotovljeno pa jim mora biti tudi brezhibno delovanje vozila v najdaljšem možnem času, ob čim manjših in čim krajših intervencijah vzdrževanja in rednih popravil. Rastoči kriterij razvoja, ki ga je francoski proizvajalec vedno podpiral, pa naj bi zdaj postal njegova ideologija.

Prepoznaven na prvi pogled

Kljub temu da je na zunanjosti kar nekaj opaznih sprememb, pa ostaja tovornjak prepoznaven na prvi pogled. Morda je videz zdaj nekoliko bolj resen, še posebej v področju luči, ki so nekoliko manjše, s čimer se je povečala spodnja površina črne karoserije. Zamenjana je tudi grafika samih luči, saj so zdaj vgrajene izključno LED luči. LED svetloba je bližja naravni svetlobi, zato ponujajo vozniku boljši kontrast in barve, kar izboljšuje vidljivost ponoči, s tem pa se izboljšuje tudi varnost. LED luči pa imajo še kar nekaj prednosti, recimo zanesljivost in dolgotrajnost; življenjska doba LED luči je do tridesetkrat daljša od klasičnih žarnic.

Sprednje luči so sestavljene iz dveh modulov s petimi neodvisnimi celicami, ki ponujajo vse vrste potrebne osvetlitve – dolge luči, kratke luči, meglenke. Smerniki in dnevne luči so združeni v eno dvobarvno LED diodo visoke svetilnosti. Dodatne LED luči so postavljene tudi na notranji strani vrat, da osvetlijo okolico vozila ob odpiranju in s tem povečajo varnost voznika pri nočnem izstopu in vstopu.

Aerodinamika na prvem mestu

Med opaznimi spremembami na sprednjem delu je tudi nova mrežasta maska, ki dopolnjuje modernejšo in elegantno zasnovo kabine. V središču maske je za 20 odstotkov večji zaščitni znak Renault Trucksa – romb, izdelan v 3D tehnologiji. Še nekaj manj opaznih posegov na zunanji strani pa zmanjša pretočni upor okoli maske, kar prispeva k skupnemu prihranku pri porabi goriva.

Izboljšana aerodinamika kabine okoli sprednje maske, dodani loki blatnikov in novi elektronski pripomočki zmanjšajo porabo goriva za tri odstotke, če je vozilo opremljeno s paketom fuel eco, pa do pet odstotkov. Pomembne zasluge za prihranek imata nova različica prediktivnega tempomata optivision in optimiziran tempomat z izbiro dveh načinov vožnje: eco-on, ki je privzeti način in optimira porabo goriva s prilagajanjem pospeševanja, menjave prestav in pojemanja, ter na drugi strani eco-off, ki omogoča voznikom, da sami ustvarjajo režim vožnje. Indikator vožnje daje voznikom informacije v realnem času o njihovem slogu vožnje, kar tudi lahko vpliva na ekonomičnost. Za dodatne prihranke poskrbi nova funkcija pulse&glide, ki lahko raztegne nastavljene vrednosti tempomata tudi do 5 km/h. Testno vozilo je bilo opremljeno s pnevmatikami z nizkim kotalnim uporom, ki so še posebej varčne. 

V kabini tudi 9 ur

V notranjosti kabine so bile narejene obsežne funkcionalne in estetske spremembe. Vozilo je zdaj opremljeno z novim volanskim drogom, nastavljivim v treh smereh, kar voznikom olajša namestitev volana, z izdatno nastavitvijo sedeža pa si lažje najdemo pravšnji položaj za vožnjo. Vse nastavitve volanskega droga (z obema rokama) nadzirate s stopalko na tleh, takojšnje zaklepanje pa izboljša natančnost nastavitve. Z večjim naklonom volana proti vozniku se je zdaj ustvaril bolj naraven položaj sedenja, ki je veliko bližji tistemu v osebnem avtomobilu kot v tovornjaku.

Ker voznik tovornjaka za volanom preživi povprečno devet ur na dan, morajo sedeži ostati udobni čez celotno življenjsko dobo vozila in ustrezati vsakemu vozniku. Zato je Renault Trucks preoblikoval svojo ponudbo sedežev in zdaj ponuja modularno rešitev z možnostjo popolne fleksibilnosti v nastavljanju.

Delno so spremenjeni plošča z merilniki, ročice s stikali in pregrade v odlagalnih prostorih. Zanimivo je, da se pri Renaultu »še« niso odločili za povsem digitalno armaturo. V plošči z merilniki je tako nekaj analognih števcev in digitalni ekran, ki ga krmilimo s stikali na desnem volanskem kraku in prikazuje različne parametre delovanja vozila. Desno od volana je še en 7-palčni zaslon za radio in navigacijo, ki pa je občutljiv na dotik.

 

Pravokoten gumb

Najbolj zanimiva novost je nov, pravokoten gumb za zagon motorja, tako oblikovanega še nismo videli pri nobenem konkurentu. Dodani sta držali za tablico in pametni telefon (obe na dosegu voznikove desne roke), ki ju lahko napolnimo s priklopom na dve vtičnici USB-C. Tu je tudi nov predal za shranjevanje dokumentov formata A4. Na sovoznikovi strani sta zdaj dva prostora za shranjevanje drobnarij s skupno prostornino sedmih litrov, vključno z dvolitrskim hladilnim prostorom, namenjenim za ohlajanje plastenk s pijačo.

Je pa včasih logika »francoskih« ukazov nekoliko specifična. Vzemite za primer tempomat. Način njegovega delovanja izbiramo z vrtenjem krožnega stikala na sredinski konzoli. Tu nastavimo ali tempomat ali omejevalec hitrosti. Nato pa hitrost nastavljamo s pomočjo gumbov, ki se nahajajo na levem volanskem kraku. Na istem mestu sta zraven dva gumba za shranjevanje in kasnejše aktiviranje dveh različnih hitrosti. Nekaterim je to všeč, drugi pa se sprašujejo, zakaj je potrebna dvojna izbira. No, to je že stvar okusa. Je pa nekaj zelo uporabnih dodatkov, recimo to, da se parkirna zavora aktivira samodejno ob odpiranju vrat, prav tako je avtomatsko zaklepanje volana, kar v primeru hitrega zapuščanja vozila prepreči nevarnost nepričakovanega premika vozila.

Kot zanimivost še povejmo, da je za oblogo sedežev zdaj na voljo nov, trpežnejši tekstil, ki zdrži nešteto vstopov v kabino in izstopov iz nje, oziroma bolje rečeno močna trenja pri teh operacijah. Tudi usnje je na voljo kot opcija za oblazinjenje novih voznikovih in sovoznikovih sedežev.

Skoraj kot doma

Za večje udobje voznika in daljšo življenjsko dobo je konkretno povečana debelina vzmetnice na kar 17 centimetrov. Podvojili so tudi število vzmeti pod vzmetnico, kar zdaj ponuja optimalno oporo zahvaljujoč boljši razporeditvi telesne teže. Opcijsko je na voljo tudi vzmetnica iz spominske pene. Vzmetnica je dolga 2018 mm in za sedežem široka 671, na sredini pa 791 mm. Ni prilepljena na podlago, tako da je lažje menjati rjuhe. Za dodatno funkcionalnost so v spalni del kabine dodali dve USB polnilni mesti, s čimer so olajšali uporabo elektronskih naprav med počitkom. Niso pozabili niti na kakovosten zvok v kabini, za kar je poskrbel francoski specialist Focal. Pod posteljo je velik hladilnik ter na obeh straneh predal, do vseh pa je možno dostopati tudi z zunanje strani.

V kabini T520 lahko tokrat zasledimo še nekaj drugih zanimivih detajlov, kot je denimo veliki ročaj za pomoč pri vstopu v tovornjak, ki je skrit med zadnjimi stopnicami, do nameščenega plastičnega »krilca« nad vetrobranskim steklom, ki ščiti pred sončnimi žarki, ki se prebijajo skozi režo med zastorom, in da zaključimo ta seznam, tu je tudi zgornja zgibna postelja, ki se zloži proti zadnjemu delu kabine in tvori ogromno »korito«, v katerega lahko marsikaj odložimo. Veliko je predalov za shranjevanje različnih stvari, na vrhu armature pa je še velika površina z nedrsečo podlago za odlaganje drobnarij.

Ekološko sprejemljiv

DTI 13-litrski Euro 6e common rail motor zadnje generacije dosega do 40 odstotkov energijske učinkovitosti. Strategija čiščenja izpušnih plinov odpade zgolj na SCR, kar se pokaže v povečani porabi AdBlueja. Šestvaljni motor je v paru z odličnim avtomatskim menjalnikom optidriver z 12 prestavami, tokrat je na voljo v robustnejšem ohišju, ki zdrži navore vse do 2.550 Nm. Jeseni naj bi bil na voljo nov 13-litrski motor s tehnologijo turbocompound, ki bo moč in navor še nekoliko povišal.

Kabina T-high ima povsem raven pod, kar francoski tovornjak uvršča v klub izbrancev, v katerem ni veliko članov. Testni tovornjak je bil tako visok, da se zdi njegovih 520 KM skoraj premalo. A po tradiciji znamke z znakom romba v maski je to le občutek, je pa cena tega vlačilca zagotovo najugodnejša med modeli brez motornega tunela.

Velike gume so zadolžene za natančno usmerjanje sprednjega dela vozila, zato T520 natančno sledi cesti. Ko voznik enkrat obvlada močno nagnjen volan, je občutek v vožnji odličen.

To je rezultat velikodušnosti pri nizkih načinih delovanja šestvaljnega motorja, ki doseže največji navor že pri pragu 1.000 vrt/min. Pri pospeševanju je precej živahen, najbolj pa se izkaže pri elastičnosti, saj zaradi velike moči motorja menjalnik manjkrat prekine pogon. Vrtljaji se lahko spustijo tudi pod številko 1000, a se ta motor s tem ne hvali rad. Pogonska os ima razmerje 2,47, tako da se vozimo 85 km/h pri dobrih 1000 vrtljajih. Zaviranje je varno in uravnoteženo, dodatno varnost pa zagotavlja retarder.

Takoj je opazno, da je Renault povečal trdnost sklopov, zato se kabina ne zvija, kar pripomore k varnejši in udobnejši vožnji. Največ zaslug za udobje ima zračno vzmetenje, pri katerem dve blazini zadaj v paru z dvema spredaj ustvarjata pregovorno francosko udobje.

 

 

 

TEHNIČNI PODATKI

MOTOR
DTI 13, vodno hlajen 6-valjni linijski motor, elektronsko krmiljen turbinski polnilnik z variabilno geometrijo lopatic in hladilnikom polnilnega zraka, elektronsko krmiljen vbrizg goriva po skupnem vodu, enodelna glava, štirje ventili na valj, EURO 6e s pomočjo: SCR, DOC, DPF
prostornina 12.810 cm3
Največja moč (kW/KM) pri vrt/min 382/520 pri 1430–1900
Najvišji navor (Nm) pri vrt/min 2550 pri 1000–1450
PRENOS MOČI
Menjalnik optidrive AT2612; 12-stopenjski avtomatizirani menjalnik s 3 stopnjami vzvratne vožnje, funkcije plazenja in zibanja, zadnja os P13170 z enojno redukcijo in prestavnim razmerjem 2,47:1
PODVOZJE
Spredaj 4 zračne blazine s prečnim stabilizatorjem, obremenitev sprednje osi 8000 kg, pnevmatike 385/55 R22.5
Zadaj 4 zračne blazine, blažilca, stabilizator, obremenitev zadnje osi 13.000 kg, pnevmatike 315/70 R22.5
ZAVORE
Na vseh kolesih kolutne zavore, integriran retarder Woith 450 kW
VARNOSTNI SISTEMI
EBS, BAS,ASR, ESP, optidrive, optivisdon, optiroll, hill holder, LDWS, AEBS, pulse&glide
DIMENZIJE IN MASE
Dolžina (mm) 6360
Širina (mm) 2530
Višina (mm) 3934
Medosna razdalja (mm) 3800
Masa praznega vozila (kg) 7500
Največja dovoljena masa (NDMSV) (kg) 44.000