Gospodarska vozila

Nova blagovna znamka tovornjakov iz Romunije

Te dni se je v Romuniji zgodil zanimiv prizor. Na cestah so opazili konvoj kar 15 tovornjakov nove znamke ATP Truston.

Leta 2019 so Romuni napovedali odprtje lokalne tovarne za sestavljanje kitajskih tovornjakov pod imenom ATP v Romuniji. V tovarni v kraju Baia Mare, ki se nahaja na ukrajinsko-madžarski meji, naj bi sestavljali vozila Shacman, ki tehnično še vedno temeljijo na starem MAN F2000, a so opremljena s sodobnejšim, kitajskim pogonom. In čeprav je bila to dolgo tabu tema, pa so v začetku lanskega leta  pričeli s sestavljanjem prvih tovornjakov za posamične romunske kupce.

Precej eksotičen izdelek ima veliko zainteresiranih kupcev. Morda je to posledica dejstva, da so tovornjaki ATP preprosto izjemno poceni, medtem ko o njihovem kitajskem poreklu skoraj ni govora. Namesto tega se izdelek tretira kot romunski izdelek, pri čemer se poudarja, da so vozila izdelana ob sodelovanju romunskih kooperantov, in da so za montažo odgovorni romunski delavci, ter da gredo zbrani davki v romunsko državno blagajno. Skratka, ATP poskuša narediti nacionalni tovornjak, ki zapolnjuje praznino, ki jo je pustil stari romunski Roman (prav tako narejen na osnovi MAN-ov).

In kaj se skriva v teh vozilih? Osnova je kitajski Shacman, ki je pred leti dobil licenco za MAN F2000 in ga še vedno proizvaja v posodobljenih različicah. V tem primeru to med drugim pomeni vgradnjo motorjev Weichai, ki ustrezajo standardom Euro 6, zahtevanim za prodajo na trgu EU. Ti agregati imajo prostornino 11,6 oziroma 12,5 litra in razvijejo 430 oziroma 480 KM. Temu je dodan ročni ali avtomatski menjalnik kitajske znamke Fast Gear s 16 prestavami, vse skupaj pa pokriva posodobljena kabina naravnost iz 80. let.