Gospodarska vozila

Mestni tovornjak – Piaggio Porter NP6

Piaggio je znan po odličnih skuterjih, po trikolesnem dostavniku Ape in nekoliko večjem Porterju. Na ta način lahko pri Piaggiu opravljajo dostavo na dveh, treh ali štirih kolesih. In ker se spreminja svet, se spreminja način življenja in se spreminja tudi transport.

Skoraj 20 let po predstavitvi modela Porter leta 1992, je Piaggio Group predstavil novo znamko, Piaggio Commercial in z njo povsem nov model Porter, mali mestni tovornjak. Novi Porter je kompaktno, lahko, visoko zmogljivo, vsestransko, udobno, priročno in okolju prijazno gospodarsko vozilo. Porter NP6 je zasnovan tako, da se odlikuje pri prevozu tovora na kratke razdalje in je idealen spremljevalec za najširši možni niz poklicnih potreb v urbanih okoljih, s strogimi omejitvami proti emisijah.

Preprosta a ergonomična kabina

Nova kabina je narejena tako, da nudi uporabniku varen in udoben delovni prostor, z kar se da ergonomskim položajem za volanom. Velike steklene površine omogočajo dobro preglednost okoli vozila, s čimer je olajšano parkiranje.

Takoj, ko zasedemo prostor za volanom, dobimo občutek, da imamo vse pod nadzorom, z intuitivno armaturno ploščo, ki se hitro in enostavno bere, pa tudi s krmilnimi elementi. Dva okrogla merilnika in ekran med njima ponujajo vse potrebne informacije o delovanju motorja in o vožnji. Na sredinski konzoli pa sta radio DAB + Bluetooth in klimatska naprava. V zgornjem delu je predal za telefon z nedrsečo podlago in USB vtičnico.  Na sovoznikovi strani je prostoren predal za rokavice, poleg praktičnega držala za očala in plastenke. Standardna oprema vključuje voznikovo zračno blazino, samodejni sistem eCall v sili in električno nastavljena bočna ogledala, ki jih je mogoče zložiti in so električno ogrevana.

Odlično razmerje  med velikostjo in nosilnostjo

Piaggio Porter NP6 je zasnovan tako, da ponuja izredno veliko nosilnost in da ob tem ne priškrne svojih okretnih lastnosti, ki so v mestnih okoljih izredno dobrodošle, saj se tam vedno srečujemo s preobremenjenim prometom in ozkimi ulicami, hkrati pa vozilo uporabniku ponuja visoko stopnjo varnosti in udobja.

V primerjavi s prejšnjo generacijo se je širina kabine poveča le za 245 mm in meri 1640 mm, kar pomeni, da je vozilo še vedno za vsaj pol metra ožje od podobnih lahkih gospodarskih vozil. Uporaba kompaktne kabine omogoča namestitev večjega tovornega prostora z večjo nosilnostjo. Zato se lahko Porter pohvali z rekordnim razmerjem med velikostjo in nosilnostjo. V svoji največji različici ponuja nosilnost 200 kg/m2. To pomeni, da lahko Porter prepelje pri enokolesni različici zadnje osi 1.275 kilogramov tovora, pri dvokolesni različici pa kar 1.610 kilogramov, pri čemer skupna teža ne presega 2.800 kilogramov. Porter je tako sposoben prevažati tovor, ki je težji od njegove teže.

Možnost kombiniranja kratke (L1) ali dolge (L2) medosne razdalje z eno (SW) ali dvokolesno (TW) opremljeno zadnjo osjo, omogoča namestitev fiksnim ali prekucnih nadgradenj. Porter tako v kombinaciji z različnimi nadgradnjami ponuja do 1400 različnih kombinacij, ki jih je mogoče prilagoditi za katero koli vrsto poklicnih potreb ali želja končnega uporabnika. Pri enojnih zadnjih kolesih je lahko medosna razdalja dolga 2650 ali 3070 mm, pri dvokolesni različici pa 3000 oziroma 3250 mm.

Piaggio Porter NP6 uporablja za pogon CombiFuel izvedenko 1,5 litrskega motorja, ki se polni s kombinacijo bencina in plina LPG ali CNG. 1498 kubični štirivaljnik, z aluminijasto glavo z lahkoto izpolnjuje standarde Euro 6D Final. Kljub nizki prostornini razvija kar 78 kW (107 KM) moči in 136 Nm navora. Odvisno od uporabljene različice polnjenja goriva, uporablja Porter enega ali več visokotlačnih rezervoarjev, nameščenih pod šasijo, zato nimajo nobenega vpliva na nosilnost.

Če je prejšnji Porter nastajal v sodelovanju z Daihatsujem, je sedaj novi Porter povsem Italijanski. Izdelujejo ga v tovarni v Pontedera. V Sloveniji pa je zastopnik za Piaggio gospodarska vozila podjetje Benussi.