Gospodarska vozila

Mercedes končno prodal svoj delež v Kamazu

Februarja 2022 je Mercedes-Benz nenadoma prekinil sodelovanje s Kamazom. Tako se je nemški koncern Daimler Truck odzval na vsesplošen napad Rusije na Ukrajino. Vendar se je izkazalo, da je eno prekinitev sodelovanja, drugo pa prodaja delnic. Slednje je pri Nemcih trajalo še dve leti, kar je bila najverjetneje posledica pomanjkanja kupcev na ruskem trgu.

Šele pred dnevi je agencija “Reuters” objavila, da so bili deleži Daimler Truck v Kamazu tudi uradno prodani. Tako je izginila še zadnja povezava med nemškimi in ruskimi podjetji. Kdo je te delnice kupil, koliko jih je plačal in koliko je Mercedes izgubila pri vsem tem, verjetno ne bomo izvedeli prav kmalu. To ni veliko presenečenje, navsezadnje so tudi dosedanje tovrstne transakcije, kot je bila lanska prodaja tovarne Volvo Trucks v Kalugi pri Moskvi, ostale delno tajne. Še več, malokdo se danes želi pohvaliti s kakršnim koli sodelovanjem s Kamazom, saj je to podjetje pod enimi najstrožjih sankcij na svetu.

Pred izbruhom vojne je Daimler Truck kupil približno 15 odstotkov delnic Kamaza. S tem je največ pridobil Kamaz, ki je v proizvodnjo uvedel dva evropeizirana modela – 5490 s komponentami Mercedes Axor in 54901 s komponentami Mercedes Actros. In kar je pomembno, kljub prekinitvi sodelovanja obe vozili ostajata v proizvodnji in ju dobavljajo na ruski trg. Kamaz je obdržal del tehnologije, komponente, ki so bile v preteklosti uvožene z Zahoda, pa so nadomestili deli iz »prijateljskih držav«, pretežno Kitajske.