Gospodarska vozila

Kljub dokazom SCANIA še vedno ne prizna krivice

La Casa del Grifone zavrača vse obtožbe o dokazani nepošteni poslovni praksi in nadaljuje s toženjem na Evropskem sodišču.

Kljub temu da so tudi Scanii dokazali kartelne dogovore o ceni, pa se Švedi nameravajo še naprej prerekati z EU in to na Evropskem sodišču, pri vrhovnem organu v zadevah, ki se nanašajo na staro celino.

Evropsko sodišče je s sodbo z dne 2. februarja tudi uradno dejansko zavrnilo prejšnjo odškodninsko pritožbo Scanie v sporu, v katerem so bili na zatožni klopi tudi DAF, Iveco, MAN, Mercedes in Volvo/Reno Trucks. Švedski proizvajalec je za razliko od drugih proizvajalcev dejansko odstopil od sporazuma o priznanju krivde, zato je Scania zaradi nepoštenih poslovnih praks prejela kazen v višini 880,5 milijona evrov.

Spomnimo, Evropska komisija je leta 2016 v škandal vpletene producente sankcionirala z rekordno globo v skupni višini 2,9 milijarde evrov. Proizvajalci so si po dokazanih obtožbah v obdobju od 1997 do 2011 izmenjevali informacije in se dogovarjali o cenah svojih srednjih in težkih tovornjakov in cene vzdrževali na precej visokem nivoju. Poleg tega so se odločili, da bodo vse zahteve, ki jih je dala EU za zniževanje emisiji in z njimi stroške za razvojem novih tehnologij Euro 5 in 6 prenesli na končne kupce.

Po odkritju škandala, so se skoraj vsi proizvajalci takoj odločili za sodelovanje z evropskimi organi, s čimer so si nekoliko omilili kazni. Sprva je kazalo, da gre Scania po isti poti, potem pa so se Švedi odločili, da se bodo pritožili. Odločitev, ki je Scanio leta 2017 stala skoraj 900 milijonov evrov, na katero se je švedska znamka pritožila, je bila pred dvema mesecema zavrnjena.

Sedaj je zadeva ponovno v rokah sodišča, kjer je malo verjetno, da bodo dokaze zavrnili in Scanio oprostili, kvečjemu se bo kazen še zvišala, saj so se v številnih državah kupci povezali in skupinsko tožijo tudi Scanio.

Slaba milijarda evrov kazi pa zna ponovno podražiti tovornjake.

Vir: tuttoTrasporti, 460, MAGGIO 2022