Gospodarska vozila

Karsan z električnim Atakom na velika vrata v Evropo

Kjer je dim je tudi ogenj, Atak napada evropski trg.

Turški proizvajalec vozil Karsan ima več kot petdeset letno tradicijo pri izdelovanju vozil, pretežno za druge znake, kot sta Peugeot in Citroen, a v zadnjem času napada z lastnimi modeli avtobusov na električni pogon.

 

O modelu Jets smo že pisali, sedaj pa Turki predstavlja povsem nov 8 metrski model mestnega avtobusa, katerega poganja izključno elektrika.

Karsan se je predvsem zaradi zanesljivosti in prepoznavnosti pogonskega sklopa povezal z Bavarskim BMW-jem, ki je za avtobus odstopil baterijski sklop in tudi sam elektromotor. BMW enak sklop pogona uporablja v svojih modeli i3 in i8. Na novinarski predstavitvi je prednosti takšnega sodelovanja predstavil kar prvi mož Karasna Okan Baş.

Avtobus odlikuje privlačen izgled, vnaša pa tudi nekaj inovativnih rešitev za prevoz potnikov, kot je denimo nizek pod, ki olajša vstop in izstop potnikom. Na voljo so različne kombinacije vstopno/izstopnih vrat, ki so po potrebi opremljena tudi s platformo za lažji vstop osebam z oteženim gibanjem in na invalidskem vozičku. Po avtobusu so nameščeni USB priključki za polnjenje telefonov, info paneli za podajanje informacij ali reklamnih sporočil za svetlo notranjost pa skrbijo velike steklene površine. Avtobus je dolg 8 metrov in v različnih konfiguracijah nudi prostor za do 57 potnikov, od katerih bo večina stala. Voznikov prostor je udoben, širok in predvsem ergonomsko zasnovan. Vsi merilniki in informacijski displeji so digitalni, zato nudijo zares obilno število informacij, ko se sprehodite skozi menije.

Za pogon skrbi preverjen BMW-jev elektromotor z močjo 230 kWh, z najvišjim navorom 240 Nm, ki ob tihem delovanju in popolni odsotnosti izpušnih plinov lahko prevozi do 300 kilometrov in premaga do 25 % klance. Motor se napaja iz 5 baterijskih sklopov s kapaciteto 44 kW, tako da je skupna zaloga elektrike 220 kWh. Na hitrem polnilniku jih je možno do 80 % napolniti v slabi uri, med tem ko jih na klasičnem polnilci polnimo po noči na sedežu podjetja.

Turki zagotavljajo, pa tudi sami smo tega mnenja, da je 300 kilometrski doseg za mestni avtobus povsem dovolj, saj noben mestni avtobus ne naredi toliko dnevnih kilometrov, potrebno pa je vzeti za rezervo tudi delovanje klime poleti in ogrevanje po zimi.

sdr

S tem avtobusom ima turški proizvajalec resne ambicije nastopati tudi na Evrospkem trgu, zato pospešeno širijo prodajno in servisno mrežo, ki bo kmalu uspostavljena tudi v Sloveniji.