Gospodarska vozila

Električni Daily nudi najširši izbor

Iveco je predstavil električno izvedbo Dailyja, in sicer pod sloganom »Isti kot prej, le na elektriko«; s tem so želeli povedati, da ima priljubljeni dostavnik povsem enake karakteristike, od voznih lastnosti do prostornine tovornega dela kot klasični Daily na dizelski pogon.

Pri Ivecu priznavajo, da niso pionirji na področju elektrifikacije, imajo pa najbolj popolno in vsestransko paleto električnih dostavnikov, saj prihaja eDaily na trg kot furgon, kombi z enojno ali dvojno kabino, šasija za različne nadgradnje, prekucnik in minibus. Samo različica furgon je na voljo v petih dolžinah in treh višinah. Iveco ponuja tudi enojne ali dvojne pnevmatike. Enojne so na voljo za različice s 3,5, 3,8 in 4,25 tone, dvojne pnevmatike zadaj pa za različice s 4,25, 5,2, 6 in 7,2 tone skupne mase vozila.

Trije paketi baterij

Na vozilo je, odvisno od dolžine, možno namestiti do tri pakete baterij. Vsak paket ima kapaciteto 37 kWh, kar pomeni največjo kapaciteto baterije 111 kWh. Baterije napajajo elektromotor z največjo močjo 140 kW (100 kW z vgrajeno samo eno baterijo) in največjim navorom 400 Nm (300 Nm z eno baterijo). Doseg se razlikuje glede na težo vozila in kapaciteto baterije in znaša od 110 do 300 kilometrov po WLTP. V mestnem prometu pa bi bil zaradi veliko rekuperacije doseg lahko tudi do 400 kilometrov. Ob vklopljeni najvišji stopnji rekuperacije se je možno voziti samo z enim pedalom, saj ko sprostimo stopalko pospeševalnika, začne vozilo intenzivno zavirati. Največja hitrost znaša 120 km/h. Tehnologija ponuja različne načine vožnje, standard, eco in power. V slednjem je možno vlečno moč za kratek čas občutno povečati.

Baterija se standardno polni z 11 kW AC, opcijsko pa je na voljo tudi 22 kW AC. eDaily je možno tudi hitro polniti: Največja moč polnjenja z enosmernim tokom je 80 kW za različice z dvema in tremi baterijskimi paketi ter 40 kW za različico z enim paketom. Kar zadeva čas polnjenja, Iveco navaja, da AC polnjenje z 11 kW traja devet ur s tremi baterijami in se skrajša na pet ur z 22 kW. S polnjenjem z enosmernim tokom je baterijski paket ponovno 80-odstotno poln v manj kot 90 minutah (z eno ali dvema baterijama: 60 minut). Iveco jamči za baterije osem let in zagotovljeno zamenjavo baterije, če kapaciteta baterije pade na 80 % ali manj ob normalni obrabi.

Številne različice

eDaily je zmožen prepeljati do 4,6 tone tovora in lahko vleče prikolico, težko do 3,5 tone. Prostornina se raztegne skoraj do 20 kubikov. V furgon različici je vozilo dolgo med 5,2 in 7,7 metra, notranja višina pa med 1,55 in 2,1 metra. Medosne razdalje se gibljejo med 3 in 4,1 metra. Za izvedbe s šasijo za nadgradnjo je na voljo skupno šest medosnih razdalj med 3 in 4,75 metra, ki jih je mogoče kombinirati z več dolžinami platform. Odgon je močan: do 15 kW. Teža se v obeh primerih giblje med 3,5 in 7,2 tone. Za večje obremenitve je na voljo tudi prilagodljivo podvozje z zračnim vzmetenjem na zadnji osi. Vtič za električno polnjenje je spredaj v maski.

Še posebej je zanimiva izvedenka 4,25, poimenovana 42S. Razvita je bila ob upoštevanju nedavne spremembe zakonodaje CDS, ki vrednost skupne teže za električna gospodarska vozila dviguje za vrednost teže baterij. Tako je možno tovrstno vozilo voziti z B kategorijo vozniškega izpita. Daily 42S ima enako nosilno obremenitev kot dizelske različice, do 2.700 kg, postavljen pa je na enojna kolesa zadaj.

Digitalne storitve

Iveco bo ponujal tudi »celoten ekosistem« digitalnih in električnih storitev, od postavitve najprimernejše polnilne infrastrukture in vsakodnevnega upravljanja z energijo, diagnoze na daljavo in proaktivnega vzdrževanja do novega zelenega in naprednega transportnega ekosistema (GATE), dolgoročni najem in poslovni model »plačilo po porabi«.

Da so se pri Ivecu resno lotili projekta elektrika, priča tudi dejstvo, da so pred kratkim odprli novo tovarno ePowertrain, ki je v celoti namenjena proizvodnji električnih komponent, vključno z električnimi osmi, električnimi pogoni in baterijskimi paketi za lahka gospodarska vozila, minibuse in avtobuse. Ta otvoritev pomeni še en pomemben mejnik za blagovno znamko na njeni poti razogljičenja in za njeno strategijo doseganja neto ničelnih emisij za svoje izdelke in vse njene industrijske dejavnosti.

 

RAZLIČICA 1 BATERIJA 2 BATERIJI 3 BATERIJE
3,5 t 120 km 235 km
4,25 t 110 km 200 km 300 km
5,2 t 185 km 260 km
7,2 t 120 km 180 km

 

Pri elektriki pa se ne bo ustavilo, saj je Iveco predstavil tudi Dailya s pogonom na gorivne celice, kar so razvili skupaj s Hyundaijem. V Dailya je vgrajen 90 kW Hyundaijev sistem gorivnih celic, ki napaja 140 kW elektromotor. 12 kilogramov vodika bo zadostovalo za 400 kilometrski doseg.