Predstavljamo Hyundai Kona

Skoraj vsak proizvajalec avtomobilov ima danes v svoji ponudbi vsaj dva, če ne že več, SUV ali crossover modelov. Ta velja tudi za Hyundai, ki v paleti ponuja zanesljiva modela Tucson in Santa fe, sedaj pa na trg prihaja še nekoliko manjši, a zelo kompakten model Kona.

Tudi v razredu manjših SUV-jev je ofenziva izredno velika, samo v zadnje polleta so ali pa še bodo prišli na trg: Kia Stonic, Citroen C3 Aircross, Škoda Karoq, Volkswage T Roc, Seat Arona … Gneča v razredu je velika, zato moraš ponuditi avto, ki je drugačen, ki je nekaj posebnega, da bi izstopil iz povprečja. Kona to zagotovo je.

Avto privlači poglede s svojo razigranostjo in progresivnim ter modernim izgledom. Kaskadna rešetka hladilnika predstavlja novo identiteto bodočih Hyundai vozil. Kompakten in energičen izgled je dodatno podarjen s kratkimi previsi ter plastičnimi obrobami in zaščitami.

Notranja oblika poudarja skladno oblikovano ploščo z merilniki, ki je v kontrastu s temnejšimi deli armature zelo elegantno. Kona je prvi hyundai, ki ponuja Head-up displej zato boste imeli najpomembnejše informacije o vožnji vedno naravnost pred očmi.  Možnost izbire med barvitimi vložki ter enako obarvanimi šivi na sedežih in volanskem obroču pa je samo še en dokaz več, da je pri snovanju Konine prefinjene notranjosti štela vsaka podrobnost. Deset barv zunanjosti in dve barvi strehe ponujata dvajset barvnih kombinacij.

Občutek pa je popoln, ko se v avto tudi usedete in ga preizkusite. Avto ima izredno dobro podvozje, saj je zadaj prvič v tem razredu nameščen multilink, volan je zelo direkten, relativno trdo nastavljeno vzmetenje preprečuje nagibanje karoserije in odličen štirikolesni pogon, kar je prava redkost v tem razredu. Štirikolesni pogon bodo cenili vsi vozniki, še posebej pa tisti, ki imajo radi dinamično vožnjo, saj v kombinaciji z odličnim vzmetenjem zagotavlja večjo stabilnost v zavojih. Sistem, ki se vklopi na zahtevo in povečuje oprijem na zasneženih ali makadamskih cestah ter seveda na asfaltu, obenem pa zagotavlja izjemne vozne lastnosti v zavojih. Za preprosto speljevanje na problematičnih površinah je mogoče ročno aktivirati zaporo diferenciala, s čimer je do hitrosti 40 km/h omogočena 50-odstotna preusmeritev navora na zadnji kolesi.

Z dolžino 417 centimetrov ni med največjimi in najprostornejšimi v razredu, a je tudi na zadnji klopi povsem dovolj prostora za odrasle potnike, v prtljažniku pa je prostora za 361 litrov prtljage.

Pogonu sta trenutno namenjena le dva bencinska motorja in sicer litrski turbo trivlajnik z močjo 88 kW/120 KM in močnejši 1,6 litrski turbaš z močjo 130 kW/177 KM. Šibkejši motor je združen z ročnim 6-stopensjkim menjalnikom, močnejši pa s 7-stopenjskim samodejnim.

Hyundai Kona bo zagotovo popestrila trg SUV vozil v B segmentu, razjezila pa bo konkurente, saj je osnovna cena, ki se pričen pri 14,990 evrih več kot konkurenčna.