Avtomobilizem

Od traktorja do super avtomobila

Pred nekaj dnevi, leta 1916 je bil rojen Ferruccio Lamborghini. Če bi bil še živ bi imel 105 let.

Rojen je bil v kmečki družini, a se je hitro izkazalo, da ga bolj kot motika in vile zanimajo motorji. Ko se je pričela druga svetovna vojna je bil že uveljavljen mehanik. Takrat je stanoval na Rodosu, kjer je popravljal in vzdrževal vozila italijanske, nemške kasneje pa tudi britanske vojske. Na otoku je ostal do leta 1946, ko se je vrnil v Italijo, kjer je prejel državno subvencijo iz naslova povojne obnove gospodarstva.

V mestu Pieve di Cento je odprl delavnico, kjer je vzdrževal vozila in izdeloval majhne kmetijske stroje. Prišel je na idejo, da bi naredil poceni traktor za kmete z majhnimi posestvi. Prvi traktor je temeljil na tovornjaku Morris, opremljenem z uparjalnikom goriva, saj se je zagnal na bencin, nato pa naprej deloval na dizel, kar je bil njegov osebni izum. Že leta 1948 je na lokalnem sejmom prodal 11 traktorjev.

Ta uspeh ga je navedel na to, da vloži vse kar ima, tudi družinsko kmetijo, da dobi kredit za zagon proizvodnje večjih traktorjev, kar mu je tudi uspelo.

Ferrari je hrupen in grob

Leta  1958 je Lamborghini odpotoval v Maranello, da bi kupil Ferrari 250 GT dvosedežni kupe, katerega je zasnoval Pininfarina. Lamborghiniju se je Ferrarijev avtomobil zdel dober, a preveč hrupen in grob. Ugotovil je tudi, da so bili Ferrarijevi avtomobili opremljeni s slabšimi sklopkami, zato so jih morali večkrat obnavljati. Ob tem je izrazil nezadovoljstvo s Ferrarijevim poprodajnim servisom, ki se mu je zdel podstandarden. Lamborghini je svoje pomisleke naslovil na samega  Enza Ferrarija, a ga je ta zavrnil.

 

Po uspešni modifikaciji enega od svojih osebnih Ferrarijev 250 GT-jev, je Lamborghini dobil idejo, da bi lahko ustanovil lastno avtomobilsko podjetje, katerega cilj je bil ustvariti hiter potovalni avto. Lamborghini je menil, da bi GT avtomobil moral imeti lastnosti, ki jih Ferrarijeva ponudba ni imela in sicer visoko zmogljivost, udobje, bogato opremo in ličen izgled. Pameten poslovnež je tudi vedel, da bi lahko trojno zaslužil, če bi določene sestavne dele, uporabljene v njegovih traktorjih, namestili v visoko zmogljiv eksotičen avto.

Bik v logotipu

Leta 1963 je najel Paola Rambaldija, da zriše logotip za nove avtomobile. Edin namig je bil, da mora biti povsem jasno, da so njegovi avtomobili močni kot bik. Tako je nastal logotip Lamorghinija. Prvi avtomobil je nastal leta 1966 – Miura. Sodeloval je tudi pri razvoju modela Countach, ki se je v obliki prototipa pojavil leta 1971 in se izdeloval vse do leta 1990, ko ga je zamenjal model Diablo. Žal ni imel priložnosti spremljati nadaljnji razvoj podjetja, saj je leta 1993 umrl.

Automobili Lamborghini S.p.A, italijanska blagovna znamka in proizvajalec luksuznih športnih avtomobilov in športnih terenskih vozil, je danes v lasti koncerna

Volkswagen preko svoje hčerinske znamke Audi. Proizvodni obrat in sedež Lamborghinija se nahajata v Sant’Agata Bolognese, Italija.

Danes proizvajajo modele: Aventador, Huracan, Sian FKP in SUV model Urus.