Avtomobilizem

Najuspešnejši Volkswagnov model na svetu je Tiguan

Samo v lanskem letu so jih izdelali kar 911.000. V Evropi je Tiguan številka 1 med vsemi SUV-ji. Volkswagen zdaj na trg prinaša temeljito prenovljeno različico te prodajne uspešnice, ki jo zaznamujejo napredni novi pogonski, asistenčni in infotainment sistemi ter nova podoba sprednjega dela. Če na hitro preletimo glavne tehnične posebnosti novega Tiguana: Volkswagen bo za ta SUV v Evropi prvič ponudil učinkovit priključnohibridni pogon. Tiguan eHybrid z močjo 180 kW (245 KM) bo imel do 60 kilometrov izključno električnega dosega (NEVC). Novost je prvi Tiguan R1. Visokozmogljivi model s štirikolesnim pogonom, močjo 235 kW (320 KM) in razdelilnikom navora, kakršnega poznamo iz športnih avtomobilov in se imenuje R-Performance Torque Vectoring, povsem na novo opredeljuje področje dinamičnosti v razredu SUV-jev. Dodatnih izboljšav so bili deležni tudi 2,0-litrski turbodizelski motorji (TDI) novega Tiguana. Na voljo so v različicah z močjo 90 kW (122 KM), 110 kW (150 KM) in 147 kW (200 KM). Prvič v tej modelski seriji so ti motorji zdaj kombinirani z dvema SCR-katalizatorjema z dvojnim vbrizgavanjem aditiva AdBlue. Ta tehnologija se imenuje twindosing in zaradi nje so se v primerjavi s prejšnjim modelom močno zmanjšale emisije dušikovih oksidov. Nespremenjena ostajata napredna 1,5-litrska turbo­bencinska motorja (TSI, s tehnologijo izklapljanja valjev ACT) z močjo 96 kW (130 KM) in 110 kW (150 KM). Vse nove izvedbe Tiguana ustrezajo stroge­mu izpušnemu standardu Euro 6d-ISC-FCM.

Nov dizajn sprednjega dela

Najvažnejša zunanja značilnost 4.509 mm dolgega, do 1.859 mm širokega (brez zunanjih ogledal) in 1.665 mm (4MOTION: 1.675 mm) visokega Tiguana je povsem na novo oblikovani, karizmatični sprednji del s prav tako novo zasnovanimi LED-žarometi. Pokrov motornega prostora je zdaj nad markantno mrežo hladilnika višji in se slogovno navezuje na večjega Touarega in na novi SUV-model za ameriški trg, Atlas Cross Sport. Slogovno prenovo zunanjosti Tiguana zaokrožajo novo oblikovana aluminijasta platišča s premerom 17, 18, 19 in 20 palcev ter prav tako nov spodnji zaključek zadnjega odbijača.

Visokozmogljivi model s podpisom Volkswagen R

Povsem na novo je bil zasnovan model Tiguan R – ekskluzivni paradni konj modelske serije. Ta štirikolesno gnani SUV z močjo 235 kW (320 KM) so si zamislili specialisti za visokozmogljive modele v podjetju Volkswagen R. 2,0-litrski turbobencinski motor serije EA888 evo4 že od 2.100 vrt./min razvije suvereni navor 420 Nm. S Tiguanom R, ki izstopa tako po opremi kot tudi po osnovnih nastavitvah, želi Volkswagen v ponudbo svojega prodajno najuspešnejšega SUV-ja dodati suveren vzdržljivostni model, ki ga odlikujejo zmogljivosti športnega avtomobila. Končna hitrost najmočnejšega Tiguana znaša 250 km/h. Kot prvi R-model je Tiguan R opremljen z novorazvitim štiri­kolesnim pogonom, ki vključuje funkcijo porazdeljevanja navora med zadnjima kolesoma – t. i. tehnologijo R-Performance Torque Vectoring. Pri tej tehnologiji se pogonska moč prek razdelilnika navora ne porazdeljuje samo med sprednjo in zadnjo premo, temveč tudi med obema zadnjima kolesoma. To še posebno vliva na agilnost SUV-ja pri vožnji skozi ovinke. Za menjavanje prestav serijsko skrbi posebni 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko tipa DQ500, ki je bil razvit za posebno visoke navore.