Avtomobilizem

Kontroverzni pick-up obiskal Slovenijo Tesla Cybertruck

Tudi to smo dočakali, prvi Teslin Pick up Cybertruck je obiskal Slovenijo, lahko smo ga pogledali, se ga dotaknili, a kupiti ga ne morete. Impresivni ameriški pick-up je bil predstavljen konec leta 2019, serijska proizvodnja pa je stekla lani, proti koncu leta pa tudi prve dobave. Ta impozantni poltovornjak se je nekaj dni mudil v Slovenij, videti pa ga je bilo možno v mariborskem trgovskem centru in v ljubljanskem prodajnem salonu Tesla.

Pritegne pozornost

Nekateri avtomobili preprosto pritegnejo pozornost, kjer koli se pojavijo. Gre seveda za večji Cybertruck, ki ga je Tesla začela dobavljati proti koncu lanskega leta. Vozilo ne pritegne le z nenavadnim videzom, ampak tudi z dejstvom, da je izdelano iz trdnega nerjavečega jekla, zato deluje precej »kovinsko«. To jeklo naj bi prispevalo k manj udrtin in poškodb ter dolgoročno ščitilo pred korozijo. Tesla pa navaja, da je karoserija odporna tudi na naboje kalibra 45 in 9 mm, pa tudi na šibrenice 12.

Futurističen dizajn z izjemno pravilnimi linijami ni nekaj, kar bi pritegnilo množice, vsekakor pa ima svoje kupce. Gre za skoraj 570 centimetrov dolgo vozilo, ki ima spredaj veliko vetrobransko steklo. Izdelan je iz polimera in lahko absorbira visoko udarno silo ter je odporen na poškodbe. Menda je to ojačano steklo odporno na udarce bejzbolske žogice, ki se premika s hitrostjo 110 km/h. Tu je tudi steklena streha, ki zagotavlja zavidljivo zvočno izolacijo in naj bi odbijala toploto in UV žarke.

Cybertruck ima velik prtljažni prostor, ki je prekrit z trdnim rolojem. Vanj lahko spravite 1.700 litrov tovora, pokrov roloja pa je tudi vodotesen, tako da je tovorni del povsem zaprt. Dobro je tudi, da ima ta rolo nosilnost do 136 kg. Tovorni prostor je opremljen tudi z dvema 120 V vtičnicama in eno 240 V vtičnico. Poleg tega je ta prostor osvetljen z dvema LED svetlobnima trakovoma. Kot vsak pravi pick-up je tudi Cybertruck opremljen s priklopom za prikolico. Največja vlečna zmogljivost 4.989 kg je impresivna.

Kot smo pri Teslinih modelih že vajeni, je minimalistična tudi potniška kabina. 18,5-palčni zaslon na dotik je nameščen na sredini, na volanskem obroču pa je le nekaj stikal. Za potnike na zadnjih sedežih je na voljo dodaten 9,4-palčni zaslon na dotik. Uporabniški vmesnik Rabe, je zasnovan posebej za Cybertruck. Tako kot trenutni model 3 je tudi Cybertruck standardno opremljen z vrhunskim avdio sistemom, ki vključuje 15 zvočnikov z dvojnimi globokotonci. Potniška kabina je izjemno prostorna s povsem ravnim podom.

Dva pogona

Na voljo sta dve različici pogona: Cyberbeast ‘Tri-Motor’ s štirikolesnim pogonom, ter dvomotorna različica ‘Dual Motor’. Pri obeh različicah ima sprednja pogonska enota elektromehansko zaporo diferenciala za boljši oprijem v spolzkih razmerah. Cybertruck ponuja krmiljenje po žici. To omogoča večji nadzor z minimalnim vrtenjem nestandardnega volana. Tako voznikom pri obračanju volana nikoli ni treba segati čez roke – obračalni krog volana se zmanjša. Na voljo so tudi krmiljena zadnja kolesa, tako da ima Cybertruck radij obračanja kot večina limuzin.

Steer-by-Wire odpravlja vmesno gred, ki se uporablja za krmiljenje v tradicionalnih vozilih, kar pomeni, da ni mehanskih povezav med volanom in kolesi. Namesto tega kolesa krmili niz elektromehanskih krmilnikov in senzorjev. Za razliko od drugih vozil, ki uporabljajo standardni 12-voltni nizkonapetostni sistem, ima Cybertruck 48-voltni nizkonapetostni sistem. S tem se zmanjša odvajanje toplote, hkrati pa je zagotovljena večja moč.

Kabina na akumulatorjih

Cybertruck je opremljen s strukturnim akumulatorjem. To pomeni, da so baterije strateško nameščene v paketu, da izboljšajo varnost in podpirajo strukturo vozila. Strukturni paket deluje kot pod, notranji deli, kot so sedeži in sredinska konzola, pa so nameščeni neposredno nanj. Paket baterij daje šasiji več moči in togosti, kar naj bi povečalo varnost vožnje. Baterija ima kapaciteto okrog 115 kWh, kar po ameriških meritvah pomeni, da bo eno polnjenje zadostovalo za vsaj 515 kilometrov.

Cybertruck ima Powershare Home Backup Kit, ki ga je mogoče uporabiti za zagotavljanje do 11,5 kW neprekinjenega napajanja za polnjenje drugi vozil ali delovnega orodja. Povsem napolnjen Cybertruck lahko oskrbuje tudi dom in to več dni. Z mobilnim priključkom Powershare lahko Cybertruck polni druga vozila z do 9,6 kW moči neposredno iz vtičnic v tovornem prostoru. Cybertruck lahko domnevno zagotovi dovolj energije prek originalnih vtičnic ali adapterjev, povezanih z mobilnim konektorjem.

Cena dobrih 100 tisočakov

V ZDA stane izvedba z dvema motorjema približno 100 tisoč dolarjev, izvedba s tremi pa je za približno 20 % dražja. Cybertruck je narejen predvsem za Ameriko, v Evropi ga zaradi posebne zakonodaje skoraj zagotovo ne bomo videli. Brez dvoma bi Ccybertruck lahko našel kupce, a poleg jasnih omejitev zaradi razmerja med velikostjo vozila in širino evropskih cest, garažnih hiš in mestnih ulic bi se zapletlo pri varnostnih standardih. Vozilo ima predebel zunanji okvir, prav tako je za evropske standarde tudi premalo zaobljeno oziroma ima preveč ravnih površin, kar ni v skladu z varnostjo pešcev in kolesarjev. Vozilo je tudi težje od 3,5 tone, tako da ga z vozniškim dovoljenjem kategorije B ne bi mogli voziti.

Medtem ko cybertruck ostaja ameriški, pa bo v Evropo pripeljal Teslin električni tovornjak Tesla Semi. Tega so namreč že ob razvoju prilagodili tudi evropskim potrebam in ga pred kratkim prvič predstavili tudi na sejmu gospodarskih vozil v Hannovru. Prihod v Evropo je sicer časovno odvisen od širitve proizvodnih kapacitet v tovarni v Alabami, a prvi naj bi po evropskih cestah vozili že leta 2026 ali 2027.

 

Tehnični podatki

Tri-Motor  Dual Motor
Pospešek 0 do 60 mph  (s) 2,6 4,1
Doseg (km) 515 547
Najvišja hitrost (km/h) 209 180
Težina praznega vozila (kg) 3.104 2.995
Najvišja moč polnjenja (kW) 250
Vlečna sila (kg) 4990
Dolžina (mm) 5682
Širina z bočnim ogledali (mm) 2413
Višina (mm) 1790
Oddaljenost od tal (mm) 406