Avtomobilizem

Forda zahteva vrnitev motorjev z notranjim zgorevanjem ali pa bo znamka odšla iz Evrope

Ford Mustang e Mach

Po ogromnih naložbah v električne avtomobile se Ford sooča z resnimi težavami, ki bi lahko ogrozile preživetje znamke v Evropi. Prehod z motorjev z notranjim zgorevanjem na električne modele, ki je stalo več kot dve milijardi evrov, tovarne v Nemčiji postavlja v težek položaj. Poteza, ki se je začela pod vodstvom nekdanjega predsednika Martina Sandersa, se je zdaj izkazala za veliko tveganje za podjetje.

Gunar Herman, član nadzornega sveta Fordove tovarne v Kölnu, je za nemški tisk odkrito izjavil, da trenutna proizvodnja električnih modelov, kot sta Explorer in Capri, ne zadošča za dvoizmenskega delovanja tovarne. Herman je jasno povedal, da je preživetje Forda v Evropi odvisno od vrnitve proizvodnje avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem (ICE).

Električni Ford Explorer

Po neuspešnih poskusih, da bi podjetje konkuriralo velikim igralcem, kot so Volkswagen in kitajski proizvajalci, Herman opozarja vodstvo v ZDA, da je treba vrniti fokus na motorje SUS, da bi se izognili popolnemu propadu znamke v Evropi. Poudarja, da so električni avtomobili prišli na trg, preden so zares postali dobičkonosni, kar je privedlo do sedanje krize.

Sandersu, ki je uvedel korenite spremembe v Fordovem poslovanju, ni uspelo ohraniti fleksibilnosti v proizvodnji, kar se še posebej pozna pri predčasni ukinitvi priljubljenih modelov, kot je fiesta, in načrtovani ukinitvi focusa do konca leta 2025.

Situacija je tako resna, da je Herman javno izrazil zaskrbljenost, da bi lahko Ford, če ne bodo sprejeti nujni ukrepi, popolnoma izginil iz Evrope. Očitno je, da mora podjetje nujno pretehtati svojo strategijo in se ponovno obrniti na proizvodnjo tradicionalnih modelov, da bi ohranilo svojo prisotnost na trgu.

Električni Ford Capri