Citroën: osredotočenost na udobje

Udobje v vožnji je temeljni pojem vozil Citroën. Takoj ko se namestite v citroëna, nemudoma občutite udobje. To vam ga zagotavlja mehko vzmetenje in udobni sedeži, ki dajejo vtis, da sedite znotraj kokona, izoliranega od ceste. Vozila iz Citroënovega prodajnega programa so v svojih avtomobilskih segmentih na področju udobja že nekdaj za vzor tekmecem.

Citroën je od nekdaj uvajal inovacije, ki potniški prostor izolirajo od cestišča. Udobje voznika je zagotovilo za varno in brezskrbno vožnjo, prav tako pomembno pa je tudi udobje potnikov. Od svoje ustanovitve dalje znamka Citroën opredeljuje standarde avtomobilske industrije z vidika udobja v vožnji. Poleg tega pa je ustvarila nove tehnologije in vpeljala nove funkcije. S tem je potniški prostor vseh njenih modelov maksimalno udoben, sproščujoč in eleganten.

Serijska proizvodnja

Ob nastanku avtomobilske industrije je avtomobilom primanjkovalo udobja. S prihodom prvega pravega vozila iz serijske proizvodnje v Evropi, to je bil Citroën Type A leta 1919, pa je Citroën ustvaril vozilo, ki je ponujalo bogatejšo opremo, več udobja in razkošja, kot na primer zaganjalnik, oblazinjeni sedeži in električne luči. Type A je bil opremljen z revolucionarnim sistemom vzmetenja na osnovi obrnjenih eliptičnih vzmeti, ki so na podlagi svojih nastavitev usklajeno delovale ena glede na drugo, tako da blažilniki niso bili potrebni. Že v tistem času je Citroën povedel vožnjo in lego na cesti na višjo raven udobja.

Z lansiranjem Citroëna Type C leta 1922 je André Citroën poskušal v vozilu zagotoviti še več udobja. Želel je, da bi potniki enostavno sedli v svoja vozila in se namestili na udobnih sedežih, ne pa da morajo splezati na trd sedež. Razmišljal je tudi o ženskih voznicah in o njihovih potrebah in to veliko prej, preden so drugi avtomobilski proizvajalci ovrgli svoje predsodke in prepričanja o moškemu šovinizmu na področju avtomobilizma. Ženskam je bil posebej všeč Type C zaradi enostavnega in mehkega krmiljenja volana, pa tudi zato, ker je bilo glede na takratno modo vanj veliko lažje sesti in iz njega izstopiti. V tistih časih so Citroënove reklame nagovarjale tudi ženske voznice.

Udobje Citroënovih avtomobilov

Sloves o udobju Citroënovih avtomobilov pa se je razširil daleč onstran meja Francije. Na začetku let 1920 so Citroënova vozila uporabljali taksisti v Parizu in tudi v Londonu. Type C, ki je bil proizveden v več kot 80.000 primerkih, je avtomobilizem približal širši javnosti. V letih 1930 je Citroëna naročil celo papež Pij XI. zaradi znamkinega slovesa na področju udobja.

Celoten Citroënov izbor, ki se je raztezal od malih družinskih modelov vse do vozil visokega razreda, se je od drugih ločil po svojih inovacijah. V 20. letih prejšnjega stoletja je Citroën proizvajal vozila s karoserijo iz jekla, kot na primer B10, ki je imelo močnejšo zgradbo in bolj učinkovito izolacijo potniškega prostora pred cesto in dogajanjem v okolici. Model B14 iz leta 1926 je bil opremljen z zavorami s servoojačevalnikom, to je bila takrat izjemna inovacija, s katero je vozilo bolj enostavno upočasnilo.

André Citroën je bil prepričan, da je več udobja ključ do uspeha. Leta 1928 je lansiral seriji AC4 in AC6, ki sta imeli izjemno luksuzno opremo. Leta 1929 se jima je pridružila limuzina C6, ki je navdušila s pestro paleto sistemov za pomoč pri vožnji in luksuznimi podrobnostmi za potnike, in to v nadvse trdni karoseriji.

Motorji na gumijastih blokih

Citroën je bil prvi proizvajalec v Evropi, ki je svoje motorje vgradil na bloke iz gumijastega materiala. S tem je zmanjšal vibracije v notranjosti potniškega prostora in ustvaril “motor na nihajnih nosilcih”. Ta postopek je bil nemudoma povzet pri modelih C4, C6 in Rosalie. André Citroën pa se je s svojo genialno marketinško žilico odločil vse svoje motorje z nihajnimi nosilci opremiti z značko laboda, ki je simbol za brezskrbnost.

V takratni dobi luksuza in stila so tovrstna vozila odprla vrata še večjim inovacijam s področja udobja, varnosti in vožnje. Leta 1934 je Citroën lansiral model s tako številnimi inovativnimi funkcijami, da je povzročil pravo senzacijo: Traction Avant.