Atraktiven, zmogljiv, digitaliziran
Petvratna izvedba Audija A3 z imenom Sportback je prišla na trg v svoji 4 generaciji. Ko je bilo vozilo predstavljeno leta 1996, je na trgu ustvarilo pravo malo revolucijo. Novi A3 sportback je sedaj temeljito predelan v vseh segmentih in ponovno pripravljen na trd boj z večnima konkurentoma Mercedesom in BMW-jem.
Oblikovalcem je ponovno potrebno priznati, da so naredili odličen posel. Na osnovi že znanih elementov je nastal svež vendar tipičen Audijev izgled. Šest kotna single frame maska hladilnika z ozkimi LED matričnimi žarometi, vitka bočna linija, ki se razteza preko celotne dolžine vozila pod stekli, ter popolne površine, kjer se srečujejo svetloba in sence, dajejo vozilu atletski videz. O dinamičnosti pričajo tudi velika platišča ter velike odprtine za zajem zraka, ki s svojim nizkim položajem ustvarjajo skulpturni učinek. Petvratna karoserija je dolga 4,34 metra in visoka 1,43 metra. Tako je to najnižji avtomobil v razredu, kar za sabo potegne nekoliko nižjo pozicijo sedenja in velik športen pridih. Medosni razmak kompakten modularne platforme MQB, katere glavna lastnost je nizka lastna masa, se razteza na 2,64 metra in ponuja dovolj širok kolotek za zadovoljevanje športnih želja v vožnji. Audi sedaj ponuja tudi več prostora v notranjosti ter korektnih 380 litrov prtljažnega prostora.
Sedeži iz plastenk
Športen in malenkost sofisticiran dizajn se nadaljuje tudi v notranjosti, kjer srečamo novo stikalo menjalnika, številne aluminijaste dodatke in črno ploščo z merilniki. Zanimiv detajl so sedeži, ki so izdelani iz recikliranih plastenk in okrašeni s kontrastnimi šivi. Za njihovo izdelavo je potrebnih 45 1,5 litrskih plastenk. Ko se usedemo za volan ne moremo mimo vsesplošno prisotne digitalizacije, kjer glavno vlogo igra velik 12,3 palčni virtualni kokpit, ki ponuja tri različne prikaze, med njimi tudi športni. Vse skupaj se nadaljuje na sredinski konzoli, kjer je postavljen še en 10,1 palčni ekran povezan s tretjo generacijo Audijevega MMI multimedijskega sistema. Številne servisne in zabavne aplikacije myAudi vstopajo v sfero višjih avtomobilskih razredov in dokazujejo, da tudi manjši avtomobili postajajo več kot le običajno prevozno sredstvo.
1,5 litrski blagi hibrid
Testno vozilo je bilo motorizirano z 1.5 litrskim TFSI bencinski motorje z močjo 110 kW (150 KM). Zaznamuje ga izjemna vlečna sila in uglajen tek. Motorju pa je v pomoč blaga hibridna tehnologija, ki temelji na majhnem elektro motorju. Sistem uporablja 48 V tehnologijo. Baterija, nameščena pod sovozniškim sedežem, se polni pri zaviranju in nato oskrbuje majhen elektromotor/generator, ki pomaga vozilu pri speljevanju in pospeševanju. Ob tem je ta elektromotor zadolžen tudi za zagon motorja in delovanje start/stop sistema, tako da vozilo ne potrebuje več klasičnega alternatorja. Elektro motor v sistem moči dodaja svojih 9,4 kW moči in 50 Nm navora. Moč se prenaša na sprednji kolesni par preko 7-stopenjskega S tronic menjalnika, pri katerem je prestavna ročica sedaj izvedena kot kompaktno stikalo. Voznik postavi menjalnik v prestavo s potegom ali potiskom stikala, ob zaustavitvi pa le pritisnemo stikalo »P«.
Shift by wire
Menjava prestav je sedaj izvedena brez toge povezave, temveč s pomočjo tehnologije »shift by wire«. Za še boljšo vozniško izkušnjo skrbi Audi Driveselect, ki skrbi za širok razpon med udobjem in dinamično vodljivostjo vozila. Vožnja je tako lahko zelo udobna ali športno hitra, saj ob odločnem pritisku na stopalko za plin ulovi stotico v 8 sekundah in doseže 220 km/h končne hitrosti. K temu pripomore tudi regulator vozne dinamike, ki zajema izračunava optimalne nastavitve blažilnikov in ESC sistema, predvidljivo glede na zasuk volana. Zato je lahko vožnja v zavoj precej bolj hitra in predvsem varna. Seveda pa je v novi trojki na voljo še celotna armada elektronski pomagačev, ki delajo vožnjo prijetnejšo, predvsem pa varnejšo.
Z novim A3 Sortback je Audi ponovno naredil odličen premium avtomobil, ki bo zadovoljil različne potrebe svojih lastnikov, v posebni pitonovi rumeni barvi pa pritegni tudi številne poglede mimoidočih. Naj pa vas ne zmede oznaka na zadku avtomobila, kjer piše 35 TFSI. Pod motorni pokrovom ni 3,5 litrski motor!!