Avtomobilizem

Mustang tudi na elektriko

Ford nikakor ni novinec v elektrifikaciji svojih vozil. Prvi poskusi segajo vse v leto1913, ko se je na elektriko vozil njihov takratni model T. Skozi še nekaj kasnejši poizkusov, pa so sedaj na ceste poslali prvi SUV, ki ga kar razganja od moči, opreme, novih tehnologij …

S ponosom predstavljajo model Mustang Mach E, ki je ime prevzel od slovitega športnika, ki vse od leta 1964 buri duhove s svojo mišičasto pojavo in zmogljivimi motorji. No v Mach e je električni motor, ali pa kar dva. Toda Mach-E simbolično prinaša prelomnico za Ford, saj po seriji hibridnih in priključnohibridnih modelov pomeni močnejši prehod na elektrifikacijo. Ford je napovedal naložbo v elektrifikacijo v višini najmanj 22 milijard ameriških dolarjev do leta 2025, do leta 2026 naj bi bili vsi potniški modeli na voljo kot električna vozila ali priključni hibridi, do leta 2030 pa naj bi bili vsi Fordovi modeli v Evropi električni.

 

Mustang Mach-E je električni SUV z izjemnim športnim karakterjem. Dolg je 471,3 cm, medosna razdalja s kar 298,4 cm pa zagotavlja prostornost kot v običajnih avtomobilih višjih razredov. Prtljažnik sprejme 402 litra, pod sprednjim pokrovom pa je na voljo dodatnih 81 litrov uporabnega prostora. Na voljo je v treh različicah: s pogonom zadaj, s pogonom 4×4 in dvema elektromotorjema ter v različici GT s pogonom 4×4 in z najmočnejšim elektromotorjem, ki razvije kar 487 KM in 860 Nm navora.

 

Vstopni Mach-E poganja en sam elektromotor, ki na zadnja kolesa pošlilja 269 KM in 430 Nm navora (različica z večjo baterijo 98,7 kWh razvije 294 KM). Ta model ima z večjo baterijo tudi največji doseg – do 610 kilometrov. Vstopni model AWD s standardno kapaciteto baterije 75,7 kWh ima dva motorja in sicer eden razvija 269 KM, drugi pa 351 KM. Deklarirani doseg je 440 ali 540 km z 98,7 kWh baterijo. Obe različici imata največjo hitrost 180 km/h. Pospešek do 100 je pri vseh modelih bliskovit. Začetni pospešek traja 6,1 sekunde, medtem ko najhitrejši 4×4 model do 100 km/h pospeši v 5,1 sekunde. Najmočnejši model GT s 487 KM in 860 Nm ima samo večjo baterijo z 98,7 kWh. Ta do 100 km/h pospeši v vsega 3,7 sekunde, njegova najvišja hitrost pa je omejena na 200 km/h. Deklarirani doseg z enim polnjenjem baterije je 500 km. Samo vstopni model tehta manj kot dve toni, najmočnejši GT pa 2.273 kg. Mustang Mach-E ima kljub veliki masi športne vozne lastnosti vredne svojega imena, veliko zaslugo pri tem ima nizko težišče.

Možno je tudi hitro polnjenje do največje moči 150 kW. Manjšo baterijo lahko v 40 minutah napolnite do 80 odstotkov kapacitete, torej po desetih minutah polnjenja dobite doseg 93 km. Veliko baterijo naj bi od deset do 80 odstotkov kapacitete napolnili v 45 minutah. Garancija na baterijo je osem let ali 160.000 km.

V notranjosti je Mustang Mach-E uporabil visokotehnološko ureditev v slogu modelov Tesla z minimalno uporabo fizičnih gumbov in instrumentov. Na osrednjem grebenu je velik vzdolžni 15,5-palčni zaslon na dotik, ki upravlja večino funkcij. Pred voznikom je tudi digitalni zaslon. Upravljanje z glasovnimi ukazi je možno prek funkcije Amazon Alexa, navigacijski sistem pa je mogoče nastavljati tudi od doma, vse skupaj pa je podprto s sistemom SYNC najnovejše 4 generacije.

Vozila os že na voljo pri koncesionarjih, cenovna paleta pa se prične pri 69.900 evrih.