Avtomobilizem

Nov Škodin paradni model Enyaq iV

V Slovenijo je prispela težko pričakovana Škodina novost, prvi popolnoma električni SUV Enyaq, s katerim je češka znamka vstopila v svet namenskih električnih vozil. In res je to velik korak za Škodo, saj vstopa v najhitreje rastoči tržni sektor.

Ime izvira iz irske besede “Enya”, “Vir življenja”, s katero je Škoda želela izraziti inovativen značaj svojega novega modela. S sorodnim Volkswagnom ID.4 si deli modularno električno platformo (MEB), vendar se že govori o Enyaqovi razkošnejši notranjosti in dostopnejši ceni.

 

Founders Edition

Zunanji izgled lahko opišemo s tremi besedami močan, oster, presenetljiv.  K temu doprinese največ velika maska v črni mat barvi s kromiranim okvirjem in nove crystal face sprednje luči. Te luči sestavlja kar 130 diod postavljene navpično, ter vodoravni LED trak , ki se prižge že ko se približujete avtomobilu.

Vozilo je dolgo 4,6 in široko 1,8 metra. Ostro zunanjost doseže podolgovata linija strehe, ki nekoliko pade na zadnji del in preide v strešni spojler. Vzdolž strehe se raztezajo vzdolžni kromirani nosilci, na voljo pa je tudi panoramska drsna streha, ki se upravlja na majhnem zaslonu na dotik. Odvisno od različice je Enyaq na voljo s kolesi od 18 “do 21”. Barvna paleta vključuje sedem kovinskih odtenkov, za različico ‘Founders Edition’ pa sta na voljo dva odtenka, obstaja pa še nekaj drugih lastnosti.

Robustnost Enyaqove kabine pušča občutek razkošja in je navdihnjena s sodobnim bivalnim okoljem, saj uporablja naravne, trajnostne in reciklirane materiale. Večino funkcij avtomobila nadzoruje ogromen 13-palčni zaslon z osveženim informacijsko-razvedrilnim sistemom z brezžičnimi funkcijami za Apple CarPlay in Android Auto. Za volanom je še en manjši digitalni instrumentni zaslon, na voljo pa je tudi Škodin virtualni asistent. Head-up zaslon na vetrobranskem steklu zelo gladko projicira ključne podatke o vožnji, povezan pa je tudi z navigacijskim sistemom in prilagodljivim tempomatom.

Škoda Enyaq iV je poleg tega ves čas online in je pametno povezan. Polnjenje baterije in predhodno klimatiziranje notranjosti je mogoče enostavno upravljati na daljavo prek aplikacije MyŠKODA. Ob tem velja, da nove ‘simply clever’ rešitve poenostavljajo vsakodnevno uporabo vozila tudi v dobi električne mobilnosti: poleg čistilnika za polnilni kabel sta tako v vozilu še torba za shranjevanje kabla in zaščitni pokrov za polnilno vtičnico.

iV 60 ali 80

Modularna električna platforma, Enyaqu iV omogča različne moči in pogone. Baterije so na voljo v treh velikostih s spektrom moči 132 kW ali 150 kW (modela 60 in 80), kasneje bo na voljo tudi šibkejši model 50. Moč se prenaša na zadnjo os, medtem ko model s pogonom na vsa kolesa (80X) še čaka na svoj prihod, ki je napovedan za konec leta 2021. V bistvu je Enyaq pustil vtis prostornega in okretnega mestnega avtomobila za družino, pa tudi avtomobila, v katerem bi lahko vsak dan preživeli veliko časa za volanom.

Model iV 60, je opremljen z električnim motorjem z močjo 180 konjskih moči in baterijo z močjo 62 kWh, ki mu omogoča doseg 389 kilometrov, kar je zelo konkurenčno na trgu. Če iščete več, je na voljo  iV 80, ki prihaja z 204 konjskimi elektromotorji in 82 kWh baterijo, ki zagotavlja doseg 410 kilometrov. Oba modela sta na ozkem seznamu električnih vozil, ki z enim polnjenjem prevozijo več kot 300 kilometrov. Vsi modeli lahko uporabljajo 50-kilovatne javne polnilnike, na hitri polnilci se bodo v samo 38 minutah napolnili do 80%.

Če iščete družinski avto in se želite voziti na elektriko, je to avto za vas. Ni zanemarljivo, da je cenejši od Volkswagnovega brata ID.4 ter ima precej več opreme kot recimo Kia e-Niro. Cenovna paleta se prične pri slabih 40 tisočakih, brez upoštevane državne subvencije.