Avtomobilizem

Športen, močan in učinkovit

Še drznejši, še bolj športen, še učinkovitejši: izpopolnjeni Audi SQ5 TDI ima zdaj še bolj suvereno podobo. Trilitrski dizelski motor V6 z 251 kW (341 KM) moč razvije harmonično in energično. Še drznejši dizajn poudarja mogočni značaj tega športnega SUV-ja.

Na najnovejši razvojni stopnji ima trilitrski motor V6 moč 251 kW (341 KM) in navor 700 Nm. Stalno je na voljo široko območje števila vrtljajev, od 1.750 do 3.250 1/min. Agregat 3.0 TDI moč razvije prej in bolj energično. S tem motorjem novi vrhunski model serije Q5 od 0 do 100 km/h pospeši v 5,1 sekunde; največja hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h. Zvočni izvajalnik v izpušnem sistemu, kakršnega je imel že prvi SQ5 TDI, daje zvoku motorja V6 dodaten zven in polnost.

 

MHEV in EAV: še večja učinkovitost in spontanost

Motor 3.0 TDI se ponaša z dvema tehnologijama, zaradi katerih se zmanjša poraba goriva in izboljša odzivnost motorja. 48-voltni blagi hibridni sistem (MHEV) ima integriran jermenski zagonski alternator, litij-ionsko baterijo kot vmesni zbiralnik in 48/12-voltni napetostni pretvornik. Ko avto zavira, sistem MHEV regenerira do 8 kW moči. Športni SUV lahko do 40 sekund jadra z izključenim motorjem – nato močni jermenski zagonski alternator udobno spet zažene motor. Sistem MHEV lahko porabo goriva zmanjša za do 0,7 litra na 100 kilometrov.

Drugi tehnološki modul je električno gnani kompresor. Ta vedno pomaga takrat, kadar izpušni plini še ne zagotavljajo dovolj energije za pogon turbopolnilnika. Kompakten elektromotor, ki tudi uporablja prav tako kompaktno 48-voltno električno omrežje, kolo električno gnanega kompresorja v pribl. 300 milisekundah pospeši na 65.000 vrtljajev. Električno gnani kompresor je zdaj uporabljen pogosteje in v večjem območju krmilnega polja motorja. S tem pripomore k bolj spontani odzivnosti motorja pri speljevanju in pospeševanju iz nizkih vrtljajev. Ta učinek se še poveča zaradi izpopolnjene uigranosti električno gnanega kompresorja, blagega hibridnega sistema, turbopolnilnika, samega motorja in menjalnika tiptronic.

Novi poudarki: dizajn zunanjosti

Prenovljeni Audi SQ5 TDI** mogočno stoji na cesti, zaradi markantnih detajlov pa deluje še bolj robustno. Navpične obrobe dajejo velikim stranskim odprtinam za zajemanje zraka na sprednjem odbijaču posebno strukturo. V osemkotnem enodelnem okviru mreže hladilnika, specifičnem za S-modele, filigransko izdelane prečke med seboj povezujejo veliko osemkotno satovje. Tako kot obrobe odprtin za zajemanje zraka so tudi te aluminijaste.

Prenovljeni Audi SQ5 TDI** proizvajajo v mehiški tovarni v kraju San José Chiapa ter bo pri trgov­cih v Nemčiji in drugih evropskih državah na voljo v prvem četrtletju leta 2021. Cena osnovnega modela za nemški trg znaša 68.137,82 EUR.