Tehnika

Dizel ima prihodnost.

BES Portraits

Nova Boscheva dizelska tehnologija je rešitev za težave z emisijami NOx.

»Danes želimo trajno ovreči namigovanja o koncu dizelske tehnologije.« S temi besedami je na letni konferenci podjetja Bosch izvršni direktor dr. Volkmar Denner oznanil odločilni tehnološki preboj na področju dizelske tehnologije. Nova Boscheva tehnologija bi proizvajalcem vozil lahko omogočila, da emisije dušikovih oksidov (NOx) zmanjšajo tako drastično, da bi vozila že zdaj delovala v skladu s prihodnjimi mejnimi vrednostmi. Celo pri testiranju RDE (emisije, proizvedene pri dejanski vožnji) emisije iz vozil, ki so opremljena z novo Boschevo dizelsko tehnologijo, niso le znatno nižje od sedanjih mejnih vrednosti, temveč tudi od tistih, ki naj bi začele veljati leta 2020. Boschevi inženirji so te rezultate dosegli z izboljšanjem obstoječih tehnologij, zato niso potrebne dodatne komponente, ki bi zvišale ceno.

 

Rekordno nizke meritve glede na dejanske razmere na cesti

Od leta 2017 evropska zakonodaja zahteva, da novi modeli avtomobilov, ki so testirani v skladu z mešanico mestnega, zunajmestnega in avtocestnega voznega cikla (v skladu z RDE), ne proizvajajo več kot 168 miligramov emisij NOx na kilometer. Mejne vrednosti bodo od leta 2020 znižane na 120 miligramov. Toda že danes vozila, opremljena z Boschevo dizelsko tehnologijo, proizvedejo le 13 miligramov emisij NOx na standardnih zakonsko predpisanih voznih ciklih RDE. To je približno desetina predpisane mejne vrednosti, ki bo začela veljati po letu 2020. Tudi pri vožnji v izredno zahtevnih mestnih razmerah, kjer testni parametri precej presegajo zakonske zahteve, testna vozila proizvedejo le 40 miligramov emisij NOx na kilometer. Boschevi inženirji so ta tehnološki preboj dosegli v zadnjih nekaj mesecih. Tako nizke rezultate omogoča kombinacija napredne tehnologije vbrizgavanja goriva, na novo razvitega sistema za upravljanje zračnega pretoka in inteligentnega upravljanja temperature. Emisije NOx zdaj lahko ostanejo pod zakonsko dovoljeno ravnjo v vseh okoliščinah, naj vozilo vozite dinamično ali počasi, v zimskih ali poletnih temperaturah, na avtocesti ali v zgoščenem mestnem prometu.

Umetna inteligenca lahko še poveča učinkovitost izgorevanja v motorjih

Kljub temu tehnološkemu napredku dizelski motor še ni dosegel svojega polnega potenciala. Bosch zdaj želi s pomočjo umetne inteligence nadgraditi najnovejši napredek. To bo še en korak k pomembnemu mejniku: razvoju motorja z notranjim izgorevanjem, ki – z izjemo CO2 – nima praktično nobenega vpliva na zunanji zrak.

Denner je pozval, naj se pozornost ponovno usmeri na emisije CO2, ki so neposredno povezane s porabo goriva. Dejal je, da se testi porabe ne bi smeli več izvajati v laboratorijih, ampak v dejanskih razmerah med vožnjo. To bi ustvarilo sistem, ki bi bil primerljiv tistemu, ki je v uporabi za merjenje emisij. »To bi za stranko pomenilo večjo transparentnost in bolj osredotočeno ukrepanje proti podnebnim spremembam,« je povedal Denner. Prav tako bi vse ocene emisij CO2 morale zajemati veliko več kot le rezervoar za gorivo ali akumulator: »Potrebujemo transparentno oceno vseh emisij CO2, ki jih proizvede cestni promet, torej ne samo emisij, ki jih proizvajajo vozila sama, ampak tudi tistih, ki so proizvedene med proizvodnjo goriva ali elektrike, ki jih napaja,« je dejal Denner. Dodal je, da bi ogljični odtis, ki bi zajemal več dejavnikov, voznikom električnih vozil omogočil pravo predstavo vpliva te oblike mobilnosti na podnebje. Hkrati bi uporaba nefosilnih goriv lahko izboljšala ogljični odtis motorjev na notranje izgorevanje.