Tehnika

TEN-T dnevi

Od 25. do 27. aprila so v Ljubljani potekali TEN-T dnevi.

To je eden najpomembnejših dogodkov na področju prometa v okviru organizacije Evropske komisije.  Na slednjem so se predstavili številni ponudniki alternativnih virov pogona, med drugimi tudi Iveco z vozli na utekočinjen zemeljski plin, TAM z električnim avtobusom ter Skupina MOL predstavila projekta NEXT-E in MOL Limo.

V preteklih desetletjih je Skupina MOL postala vodilno podjetje na področju maloprodaje naftnih derivatov v regiji Osrednje in Vzhodne Evrope, z blizu 2.000 bencinskih  servisov in 10-milijonsko bazo kupcev. Čeprav se pričakuje, da bo poraba goriva v naslednjih nekaj letih v regiji še rasla, bodo fosilna goriva do konca naslednjega desetletja izgubljala svoj položaj. Napredek v tehnologiji ter nove potrošniške navade spreminjajo pojem tradicionalne maloprodaje goriv in tudi zaradi tega želijo v Skupini MOL svojim kupcem med drugim ponuditi tudi raznolike storitve, kot so alternativna goriva ter storitve in rešitve na področju mobilnosti.

Električna vozila med polnjenjem.

Vozila na alternativni pogon, kot so električna vozila, bodo v prihodnosti pomemben del transporta. Izgradnja potrebne infrastrukture je ključnega pomena za uporabnike tovrstnih vozil. Projekt NEXT-E, ki ga sofinancira Evropska komisija, bo v tako imenovanih TEN-T koridorjih, ob glavnih transportnih poteh in avtocestah mednarodnega pomena, vzpostavil električne polnilnice za vozila na električni pogon.

Konzorcij NEXT-E sestavljajo poleg Skupine MOL še podjetja E.ON, HEP, Petrol ter Nissan in BMW, namen pa je vzpostavitev mreže polnilnic za električna vozila v Sloveniji, Hrvaški, Madžarski, Slovaški, Češki in Romuniji, katera bo omogočala dostop za električna vozila ob najbolj transportnih poteh v regiji Osrednje in Vzhodne Evrope. Sodelovanje med predstavniki konzorcija temelji na koordiniranem in strateško naravnanem pristopu za vzpostavitev električnih polnilnic v regiji. Cilj projekta je tako kreirati mrežo električnih polnilnic za nemotene vožnje uporabnikov, tudi na dolge razdalje ter se izogniti tveganju pomanjkanja polnilnih mest na potovanjih.

Evropska komisarka Violeta Bulc, organizatorka dogodka.

Mreža 222 hitrih polnilnic in 30 ultra hitrih polnilnic za električna vozila bo povezovala 6 držav vzdolž glavnih cest v osrednji prometni mreži Evropske unije. Do konca letošnjega leta se načrtuje postavitev prvih 70 hitrih polnilnic, in tudi prve ultra hitre polnilnice, celotna infrastruktura v projektu pa bo zaključena do konca leta 2020.

Tudi MOL Slovenija kot članica Skupine MOL, ki je partnerica v konzorciju NEXT-E, sodeluje v projektu. Skupina MOL bo vzpostavila več kot 140 polnilnic (130 hitrih in 11 ultra hitrih polnilnic), do konca letošnjega leta predvidoma okrog 50 v vseh 6-ih državah. Na bencinskih servisih MOL v Sloveniji bodo vgradili 11 hitrih in 1 ultra hitro polnilnico, prvo pa bodo predali v uporabo v letošnjem letu.

TAM-ov električni avtobus.

Mobilnost predstavlja pomembno smer v strategiji Skupine MOL 2030. Svoje maloprodajno poslovanje želijo transformirati s prilagajanjem rastočemu povpraševanju potrošnikov in biti partner pri transformaciji transporta v regiji Osrednje in Vzhodne Evrope.

V Evropi je trenutno že 5,8 milijonov uporabnikov storitve car sharing-a (opp. souporabe vozila) z 68.000 vozili, storitev pa v zadnjih letih dosega dvomestno rast. Avtomobil v car sharing-u lahko eventualno nadomesti 10 zasebnih avtomobilov. Tudi, če pogledamo iz stroškovne učinkovitosti – lastni avtomobil stane uporabnika več tisoč evrov na letni ravni, vendar pa dejansko ni v uporabi več kot 90 % časa. Zaradi sprememb v potrošniških navadah, vse manjše pomembnosti do lastništva nad avtomobilom ter vse večjega okoljskega ozaveščanja se pričakuje, da bo povpraševanje po storitvah souporabe avtomobilov naraščalo, kar lahko znatno pripomore tudi h kvaliteti zraka in rešitvah prometnih zastojev v velikih mestih.

Iveco paleta vozil na UZP.

 

Že leta 2014 je Skupina MOL v Budimpešti predstavila storitev souporabe koles MOL Bubi in do danes se je v sistemu prekolesarilo že več kot 4 milijone kilometrov. Na podlagi pozitivnih izkušenj s storitvijo souporabe koles pa se je Skupina MOL odločila tudi za uvedbo storitve car sharing. MOL Limo, ki je bil predstavljen letos in tudi tokrat na TEN-T dnevih v Ljubljani,  tako uporabnikom v Budimpešti trenutno ponuja več kot  300 vozil, število pa se bo v prihodnje še povečevalo. Do leta 2020 bo vozni park vključeval 600 vozil.

Storitev je okolju prijazna – trenutno je že tretjina vseh vozil električnih, do leta 2020 pa bo v skladu z razvojem električne infrastrukture vseh 600 vozil električnih. MOL Limo prav tako beleži zelo pozitivne izkušnje uporabnikov – vsak dan od 800 do 900 voznikov najame vozila MOL Limo, storitev pa ima že več kot 26.000 uporabnikov do zdaj.