Gospodarska vozila

Kupi nalepko in me poljubi na r..

Nevihta okoli francoskih nalepk, ki opozarjajo na mrtve kote, se še ni pomirila. Nizozemski poslanci so o tem pisali Evropski komisiji, saj so tam prevozniki najbolj proti spornim francoskim predpisom.

Zanimiv komentar francoske uvedbe nalepk je na internetu objavil nizozemski prevoznik. Na družbenih omrežjih je objavil parodijo na nalepke, saj je na nalepke dopisal: »Kupi očala in me poljubi na rit«. Nizozemska evropska poslanca sta sedaj zadevo v evropskem parlamentu vzela povsem resno. Annie Schreijer-Pierik in Tom Berendsen sta zaprosila Evropsko komisijo za pojasnila glede obveznih francoskih oznak mrtvega kota. Zanima jih, katere ukrepe sprejema Komisija, da predpisi, ki jih uvedejo države članice EU, ne ovirajo prostega pretoka blaga in storitev v EU. Vprašljiva je tudi zakonitosti francoskih predpisov glede na veljavne zakone in predpise EU. Poslanca Evropskega parlamenta čakata tudi na odgovor na vprašanje, kako Evropska komisija ocenjuje izvedljivost obveznosti, ki jo je naložila Francija in prednosti nameščanja nalepk na mrtve točke na vozilih.

 

Francoske nalepke niso praktične

Zadnje vprašanje je še posebej buri nizozemske prevoznike. V združenju prevozniških in logističnih podjetij TLN se bojijo, da zlasti v primeru kontejnerskega in posebnega prevoza ne bo mogoče izpolniti francoskih zahtev, saj na tovor ne smejo lepiti nalepk, na šasiji in ploščadi za prevoz kontejnerjev, pa ni dovolj prostora. TLN tudi navaja, da so določbe, ki so jih uvedli francoski organi, v nasprotju z zakonodajo EU. Nizozemci menijo, da bi bilo treba takšne predpise uvesti na evropski ravni. Zato so vložili pritožbo pri Evropski komisiji.

 

Tudi Nemci proti

Spomnimo se, da je bilo tudi nemško industrijsko združenje BGL kritično do dejanj Francozov. BGL meni, da bi tako pomembna obveznost uporabe nalepk morali uvesti na ravni celotne  EU in ne le v eni državi. Seveda bi bilo potrebno sklep dodelati in nadgraditi, saj je francoski pomanjkljiv. Posledično tuji prevozniki niso imeli časa, da se nanjo pravilno pripravijo. Zato želi BGL v tej zadevi sprožiti pravni postopek.

Nalepke za mrtve kote morajo biti pritrjene na vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone – tovornjaki, avtobusi. Če tega ne storite, ste kaznovani z globo četrtega razreda, torej s fiksno globo 135 EUR, ki pa jo je mogoče povečati do največ 750 EUR.