Kitajski proizvajalci tovornjakov z drznimi ambicijami gledajo na evropski trg
Na letošnjem sejmu IAA Transportation v Hannovru so kitajski proizvajalci tovornjakov naredili močan vtis. Njihova široka paleta vozil, vključno z električnimi tovornjaki in tovornjaki na vodik, je pokazala, da želijo izzvati uveljavljene evropske velikane. Ogledali smo si nekaj razstavljenih kitajskih modelov.
Kitajska avtomobilska ofenziva je v polnem teku in se pospešuje. Medtem ko so se nedavni naslovi osredotočali na poceni kitajske električne avtomobile in tarife EU zanje, se zdaj proizvajalci tovornjakov pripravljajo na prodor na evropski trg. Na sejmu IAA Transportation 2024 je bila prisotnost kitajskih razstavljavcev opazno večja kot pred dvema letoma. Proizvajalci baterij, kombijev in tovornjakov so predstavili svoje izdelke z velikimi, impresivnimi stojnicami, na katerih je bila prikazana vrsta vozil z različnimi močmi, vključno z vodikovimi, električnimi, utekočinjenim zemeljskim plinom in običajnim dizelskim gorivom.
Med večjimi je bila stojnica skupine Shandong Heavy Industry Group, matične družbe Sinotruk. Čeprav jih je zasenčil Daimlerjev bližnji razstavni prostor, na katerem sta bila predstavljena samo dva tovornjaka, so kitajski razstavljavci predstavili vrsto vozil znamk Sinotruk, Sitrak in Shacman.
Futuristični dizajni
Na sejmu je pozornost pritegnil futuristični tovornjak Yellow River X7 podjetja Sinotruk. Tako traktor kot prikolica nista pravokotna, ampak sta bolj podobni kapljicam. Zahvaljujoč tej zasnovi znaša koeficient zračnega upora impresivnih 0,286, kar je 40 odstotkov manj kot pri tovornjakih primerljive velikosti. To pomeni prihranek energije do 10 odstotkov.
Model z motorjem na vodik, prikazan na razstavi, je znan po svojih 530 konjskih močeh in 2.700 Nm navora, kar zagotavlja doseg več kot 800 km. Na sejmu je bila predstavljena tudi različica z motorjem z notranjim zgorevanjem na vodik, vozilo pa je na voljo tudi v drugih različicah, od klasičnega do električnega pogona.
Poleg Yellow River X7 je Sinotruk predstavil dve vozili Sitrak (skupno podjetje z MAN-om). Ti vključujejo električni model z baterijo 600 kWh, ki zmore 825 kW moči in 75.000 Nm navora, kar mu omogoča doseg do 450 km. Baterijo lahko napolnite do 80% v samo 20 minutah. Različica FCEV, opremljena s sistemom gorivnih celic s 300 kW in osmimi 350-litrskimi rezervoarji za vodik, ponuja doseg 1.250 km.
Videli pa smo lahko tudi Sitrak z gorivnimi celicami. Različica modela FCEV je opremljena s kompletom gorivnih celic s 300 kW in baterijskim paketom s 100 kWh, ki poganja motor 4 x 275 kW. To vozilo prekaša svojega električnega dvojnika, saj se ponaša z dosegom 1.250 km. Ima osem vodikovih rezervoarjev po 350 litrov, kjer je vodik pod pritiskom 70 barov.
King Long od avtobusa do tovornjaka
Ni se samo Sinotruk odločil za vozila, ki so bila videti kot iz prihodnosti. Tudi King Long, tradicionalno znan kot proizvajalec avtobusov, je predstavil zelo futurističen tovornjak. Medtem ko so avtobusi predstavljali večino ponudbe podjetja, je na sejmu v Hannovru predstavljen vlačilec Merry Haul, opremljen z motorjem na vodikove gorivne celice. Vodikove gorivne celice z nazivno močjo 180 kW/220 kW napajajo 50 kWh litij-manganovo baterijo. Tovornjak ima dva motorja z močjo 265 kW, ki zagotavljata doseg preko 1000 km.
Diesel in LNG možnosti
Poleg Sinotrukove stojnice je bil Shacman, blagovna znamka v okviru Shaanxi Automobile Manufacturing. Shacman je na sejmu predstavil dva tovornjaka za dolge razdalje: X600 Extreme Power Edition z dizelskim motorjem z močjo 840 KM in X500 s pogonom na LNG, ki ponuja 630 KM.
Steyrjevo sodelovanje SuperPanther
Medtem ko sta Sinotruk in Shacmoto znamki z daljšo zgodovino, ki izhajata iz nekdanjega državnega proizvajalca tovornih vozil, med kitajskimi razstavljavci na sejmu ni manjkalo novincev. Tehnološko podjetje SuperPanther Power Technology, ki je specializirano za težka električna tovorna vozila, je ustanovil Chao Liu v začetku leta 2022. Avgusta 2024 je bilo podjetje uvrščeno na seznam Forbes Asia 100 To Watch 2024, ki je priznanje podjetjem iz Azije, ki izkazujejo velik potencial rasti. in inovativen pristop.
SuperPanther je prejel nagrado IAA World Innovation Award za vse štiri razvite osnovne tehnologije:
- Inteligentni sistem upravljanja z energijo (IEM)
- Sistem eAxle z decentralizirano oskrbo z električno energijo, ki je nadzorovana glede na potrebe
- Vgrajen nadzor domene visoke napetosti 876 V
- Sistem toplotnega upravljanja z izjemno nizkimi temperaturami (TMS)
Vrhunec je lastno razvit pogonski sistem »eAxle-System«, pri katerem je motor globoko integriran v pogonsko os. Po navedbah podjetja ta zasnova omogoča “znatno povečanje učinkovitosti prenosa moči in dinamičnega nadzora.” Kitajski proizvajalec je kljub svoji mladosti že vzpostavil sodelovanje z evropskim velikanom. Na sejmu je bilo predstavljeno električno vozilo eTopas 600, razvito v sodelovanju s podjetjem Steyr. To električno vozilo ima baterije s kapaciteto 621 kWh, ki mu omogočajo, da z enim polnjenjem prevozi do 500 km. Vozilo je opremljeno z dvema motorjema, vsak z največjo močjo 346 kW. Po navedbah proizvajalcev naj bi polnjenje baterij z 20 odstotkov na 80 odstotkov trajalo le 38 minut. To vozilo naj bi se začelo proizvajati v Steyrovi tovarni konec leta 2025.
Evropski proizvajalci pred resnim izzivom?
Pomembna prisotnost kitajskih podjetij na sejmu v Hannovru kaže na njihovo ambicijo po prodoru na evropski trg, zlasti s svojo ponudbo vozil z nizkimi in ničelnimi emisijami, ki so v skladu s podnebnimi predpisi EU. Evropski proizvajalci konkurence ne jemljejo zlahka. Predstavnik Mercedes-Benza je anonimno komentiral:»Ni se nam treba skrivati, a kitajsko konkurenco moramo jemati resno. Imamo odlične izdelke, kot je eActros, in močno servisno mrežo, a vseeno bi jih bilo neumno podcenjevati.”
Kot pa je poudaril kitajski baterijski velikan CATL, vstop na evropski trg ne bo enostaven. Akin Li, vodja CATL-ovih čezmorskih operacij, je za Reuters povedal, da čeprav imajo kitajska podjetja tehnologijo, bo pridobitev strank ključnega pomena za dolgoročni uspeh. Poleg tega bi lahko uveljavljena evropska storitvena omrežja in izzivi dobavnih verig med Azijo in Evropo predstavljali velike ovire.