Elroq – Škodin Moderen Solid stil

Vozili smo najnovejši Škodin adut v kategoriji kompaktnih električnih SUV vozil – Elorq. Elroq je glede na moč motorja in kapaciteto baterije na voljo v več različicah, doseg pa sega od 375 kilometrov do kar 581. Tudi če zmanjšamo število prevoženih kilometrov zaradi različnih oteževalnih dejavnikov v resnični vsakdanji vožnji, Elroq ponuja zadovoljiv doseg.
Uporabnost v mestni vožnji ni bila nikoli vprašljiva, s tem modelom pa se brez stresa odpravite tudi na srednje dolga družinska potovanja. Vse to je pakirano po ceni, ki ni bistveno višja od cene podobnih modelov na fosilna goriva. Če ceni 34 tisočakov odpišemo 3000 evrov sofinanciranja uvoznika in 7200 evrov državnih subvencij smo na ceni 24 tisoč (za model z najšibkejši baterijo), kar pa je za električarja zelo dobra cena.
Preden sedemo za volan, si ogledam Elorqove oblikovalske poteze. Čiste linije, brez nepotrebnih detajlov in vizualno prijetne aerodinamične rešitve so tiste, ki najprej padejo v oči. Znane Škodine rešetke hladilnika ni. Obstaja podobna, vendar drugačna različica, ki se sedaj imenuje “Tech-Deck Face”, ki zelo uspešno in elegantno skriva senzorje, kot sta radar in sprednja kamera. Prepoznavni Škodin logotip je bil odstranjen in nadomeščen s preoblikovanim napisom na sprednji in zadnji strani. Stari okrogel logotip je prisoten le še v osrednjem delu aluminijastih platišč.
Ena od značilnosti novega oblikovalskega jezika so preproste, minimalistične rešitve žarometov. Svetlobne skupine so podvojene, vendar so glavne “matrix” luči bolj elegantno vgrajene. Kljub temu, da so vizualno manjši, so tehnično zelo napredni in vsebujejo 36 posameznih elementov, ki preprečujejo zaslepitev nasproti vozečih vozil, ko so prižgane dolge luči. Šli pa so še korak dlje in žarometi sedaj razlikujejo med petimi načini osvetlitve glede na okolje, v katerem se avtomobil nahaja.
Notranjost združuje tradicionalne Škodine vrednote, kot sta funkcionalnost in prostornost, z novimi usmeritvami v oblikovanju. Izbira je padla na praktične, inovativne in trajnostne materiale z dobrim deležem recikliranih vlaken. Ponujena prostornost je impresivna za to kategorijo vozil, z največjim prtljažnikom v razredu.
Digitalni kokpit ali instrumentna plošča je relativno majhna in diskretna, a dobro opremljena z vsemi pomembnimi informacijami, ki jih voznik potrebuje. Po drugi strani pa je glavni multimedijski zaslon precej prostoren in pri vseh paketih opreme meri 13 palcev! Nova je grafika z inovativnim, jasnim vmesnikom, v katerem prevladuje standardna Škodina zelena barva. Še ena zanimiva funkcija je, da lahko vozniki prilagodijo postavitev zaslona svojim potrebam z dodelitvijo petih bližnjic do aplikacij in pogosto uporabljenih funkcij vozila. Kot dodatna oprema je na voljo tudi head-up zaslon s funkcijami razširjene resničnosti, ki se projicira v voznikovo vidno polje. Izraz “razširjena resničnost” se nanaša na dinamične puščice, ki vozniku olajšajo uporabo navigacije.
Moč elektromotorjev v Elorqu se v treh stopnjah razteza od od 125 preko 150 do 210 kilovatov (170 do 286 KM) in tremi različnimi kapacitetami baterij – 55, 63 in 82 kWh. Ocenjeni doseg vožnje se razlikuje glede na zmogljivost. Osnovna različica Elroq 50 ima doseg 375 kilometrov, najmočnejša različica z najzmogljivejšo baterijo pa ima obljubljeno avtonomijo skoraj 600 kilometrov. Pogon je na zadnji kolesni par, različico s štirikolesnim pogonom, kot krona ponudbe pa prihaja nekoliko kasneje, kakor tudi RS izvedba.
Baterije so modularno zasnovane, zato je pri Elorq 50 le ta sestavljena iz osmih modulov. Elroq 60 ima baterijo z devetimi moduli, najmočnejši Elroq 85 pa ima 12 modulov. Funkcija predgretja akumulatorja se samodejno aktivira, če je v navigacijo vnesena pot z DC polnilnikom, da se baterija čim prej pripravi na hitro polnjenje.
Vozilo tehta slabi dve toni, kar se pozna med vožnjo. Vendar se Elroq s svojo “težo” spopada sijajno. Vožnja po ozkih cestah okoli Bleda je bila več kot prijetna z dobrimi pospeški, ki jih povsem logično pričakujemo od elektromotorja te moči. Sedeži so udobni, s pričakovano dobro preglednostjo zaradi povišanega položaja. Vožnja je tiha, udobna. Na voljo je več načinov delovanja motorja, ki Elroqu omogočajo prilagajanje razmeram na cesti in željam voznika. Avto dobro sledi smeri tako na cestah z ovinki kot na ravnih odsekih, brez izrazitega nagibanja karoserije.
Škoda Elroq je prvi model, ki uporablja elemente oblikovanja Modern Solid in čeprav je po dimenzijah bratranec modela Karoqu, želi pritegniti novo skupino kupcev. V mislih imamo družine, a ne samo tiste, ki bi ta avto uporabljale le za vožnjo po mestu, ampak tudi tiste, ki so sodobni raziskovalci in se želijo s tem avtomobilom podati novim dogodivščinam naproti.

Škoda Elroq | Elroq 50 | Elroq 60 | Elroq 85 | Elroq 85x |
Kapacitet baterije (bruto/neto – kWh) | 55/52 | 63/59 | 82/77 | 82/77 |
Čas polnjenja (od 10% do 80% – min) | 25 | 24 | 28 | 28 |
Izhodna moč (kW) | 125 | 150 | 210 | 210 |
Najvišja hitrost (km/h) | 160 | 160 | 180 | 180 |
Pospešek (0-100 km/h | 9,0 | 8,5 | 6,6 | 6,2 |
Doseg (km) | 375 | 403 | 581 | 562 |
Pogon | na zadnja kolesa | na zadnja kolesa | na zadnja kolesa | na vsa 4 kolesa |