Avtomobilizem

CITROËN OLI [all-ë]: RADIKALEN, ODGOVOREN IN OPTIMISTIČEN

Citroën Oli [all-ë] je osupljiv konceptualni manifest inteligentnih idej, ki stremijo k spreobrnitvi statusa quo. To je načrt poti za električno, optimistično in funkcionalno mobilnost, ki bo v bližnji prihodnosti izboljšala vsakodnevni življenjski slog vseh nas. Citroën Oli [all-ë] se zoperstavlja aktualnim trendom avtomobilske industrije, ki ponuja vse težje, vse bolj kompleksne in vse dražje rešitve za električni prevoz družin. Oli [all-ë] poskuša odgovoriti na družbene izzive mobilnosti v prihodnosti.

Zasnovan je po zgledu inovacij modela AMI in želi ponuditi cenovno dostopno, odgovorno in izjemno vsestransko mobilnost. Ambicije in namen koncepta Citroën Oli je vzpostaviti boljši nadzor nad življenjskim ciklom vozila prek zmanjšanja teže in kompleksnosti z uporabo recikliranih materialov za zagotovitev večje zanesljivosti, cenovne dostopnosti in daljše življenjske dobe. Citroën Oli je laboratorij idej na kolesih, pravi manifest s številnimi podobami, ki obravnavajo inteligentne in realistične zamisli za prihodnost. Ponaša se s 400 kilometri dosega, ciljno maso 1000 kg, porabo 10 kWh na 100 kilometrov, najvišjo hitrostjo 110 km/h za maksimalno učinkovitost in zmogljivostjo polnjenja od 20 do 80 odstotkov v zgolj 23 minutah. Po navdihu vozila Citroën Oli bo znamka ponudila nov pristop do lastništva, storitev in izkušenj za lastnik električnih vozil.

Copyright Maison Vignaux @ Continental Productions

Plošče pokrova motornega prostora, strehe in ravnega poda prtljažnika so izdelane iz recikliranega kartona v obliki satovja in so izjemno odporne, saj lahko na njih stojimo. Na inovativnih hibridnih kolesih iz jekla/aluminija so nameščene vzdržljive in inteligentne pnevmatike Eagle GO, razvite v sodelovanju z znamko Goodyear. Notranjost je prostorna in svetla, notri pa najdemo tudi inovativno instrumentno ploščo, na katero lahko voznik odloži pametni telefon in ki informacije o vožnji projicira po celotni širini armaturne plošče. Sedeži z naslonjali so iz mrežaste tkanine, pralnega poda in lahkih recikliranih materialov. Vozilo pa je možno obnoviti, nadgraditi in popraviti z recikliranimi rezervnimi deli, tako da ima še daljšo življenjsko dobo.

OLI [all-ë]: PRAVI ŽIVLJENJSKI SOPOTNIK

Oli je pravi življenjski sopotnik oziroma, vsakodnevno uporaben koncept, ki ljudem pomaga živeti polno življenje, tudi kadar niso v gibanju. Ponuja zatočišče pred poplavo novih tehnologij in je čisto pravi član družine, ki omogoča ponovno vzpostaviti stik z naravo in ekologijo. Olijeva nekonvencionalna drža in oblika karoserije brez zadržkov izžarevata karakter, produktivnost in pozitiven odnos, ki je podoben kompaktnem SUV-ju in v dolžino meri 4,20 metra, v višino 1,65 metra in v širino 1,90 metra. Njegov videz spreobrača uveljavljene slogovne zapovedi in se odzove na čisto vse potrebe: družinsko vozilo, urbani raziskovalec, vozilo za pustolovščine ali službeni partner.
Čeprav pri klasičnem vozilu pokrov motornega prostora, pokrov prtljažnika in streha delujejo kot primerna podlaga za domača opravila, kot je recimo obrezovanje dreves, pa v resnici še zdaleč niso dovolj trdna podlaga, da bi lahko nanje stopili. To pa seveda ne drži za Citroënovega Olija! Poleg tega, da ima zaradi ravnega pokrova motornega prostora, strehe in ploščadi prtljažnika povsem edinstveno silhueto, so bile te površine izbrane zaradi svoje lahkotnosti, visoke odpornosti in maksimalne vzdržljivosti. Plošče so tako trdne in čvrste, da lahko odrasla oseba na njih stoji, čeprav so 50 odstotkov lažje kot enakovredne površine iz jekla. Njihova vsestranskost in vzdržljivost odpirata nove možnosti za tiste lastnike, ki želijo maksimalno izkoristiti čas med službo ali prostim časom. Zavestna odločitev za oblikovanje ravnih površin za zagotovitev ciljev s področja virov in materialov je omogočila eksperimentiranje s kontrastom navpičnih in vodoravnih oblikovalskih elementov, na primer v podrobnostih stekla in osvetlitve. Vetrobransko steklo je navpično, ker ima tako najkrajšo razdaljo med zgornjim in spodnjim robom, zaradi česar je bilo možno uporabiti najmanjšo možno količino stekla. Poleg tega, da ima manjše vetrobransko steklo manjšo maso in je manj kompleksno, so nižji tudi njegovi stroški izdelave ali popravila, poleg tega pa so potniki tudi manj izpostavljeni soncu, tako da imajo manjšo potrebo po klimatski napravi. Posledično se poraba baterije zmanjša za 17 %.

OLI [all-ë]: DOMISELN KOT POLTOVORNJAK

Citroën Oli je zasnovan kot vsakodnevni spremljevalec, ki je v vseh situacijah enostaven za uporabo bodisi za prevoz pohištva, nalaganje sup deske ali strešnega šotora za konec tedna ob obali. Na prostorno in modularno ploščad prtljažnika lahko pospravimo čisto vse kot pri poltovornjaku. Posamična vzglavnika na zadnjih sedežih je možno vstaviti v streho in steklo na prtljažnih vratih dvigniti navzgor, tako da se 994 milimetrov široka odstranljiva nakladalna ploščad s 679 mm podaljša na 1050 mm. Oli ponuja izjemno vsestranskost in enostavno nakladanje. Prtljažna vrata se preklopijo in po odstranitvi plošče nakladalne ploščadi je med tlemi vozila in zadnjim steklom na voljo kar 582 mm višine. Po namestitvi ploščadi na njeno mesto se tik nad njo sprosti uporaben in zavarovan prtljažni prostor, ki v višino meri 330 mm. Lahka in ravna plošča premične ploščadi je izdelana iz iste strukture recikliranega kartona kot plošči pokrova motornega prostora in strehe. Na vsaki strani poda so premišljeno razporejena vodila, na katera lahko uporabniki pritrdijo kaveljčke ali dodatno opremo. Na bočnih stenah pa se nahajajo dodatna odlagalna mesta za varno odlaganje predmetov pred radovednimi pogledi mimoidočih. Prtljažna vrata so sestavljena iz dveh delov: spodnja plošča iz jekla, ki ima na sredini poseben predel za registrsko tablico, nad katero je črna površina z luknjičastim vzorcem, na kateri je naveden najnovejši slogan znamke: »Nothing moves us like Citroën«.

Copyright Maison Vignaux @ Continental Productions