Gospodarska vozila

Na cesti brez ogledal

Mercedes je eden največjih proizvajalcev tovornjakov našega časa. Aktualni model Actros proizvaja že od leta 1996 in v dobrih 20 letih jih je izdelal več kot 1,2 milijona. Vedno je bil nekakšen znanilec novosti in tudi najnovejša generacija premika meje, ko govorimo o novih tehnologijah, večji varnosti, ekonomičnosti, inovativnosti, povezljivosti.

Mercedes konstantno predstavlja novosti v svojem gospodarskem programu, zato ni čudno, da se prenovljeni Actros lahko pohvali s kar 4 svetovnimi novostmi, prvič videnimi v serijskih tovornjakih, ter kar 60 drugimi novostmi, ki delajo ta tovornjak naprednejši glede na, zaenkrat še, aktualno verzijo.

MirrirCam

Aktualni model Actros je bil predstavljen leta 2011 in sedaj je čas za pomladitev. Čeprav smo pričakovali večje stilske spremembe na kabini, pa boste novinca prepoznali le po LED dnevnih lučeh, dodanih v svetlobni sklop spredaj in zadaj, ter po novih LED smernikih. Največja vidna novost pa je vsekakor to, da na vozilu ni zunanjih vzvratnih ogledal! Glavni ogledali v velikih stranskih ohišjih, ki sta ustvarjali precej velike mrtve kote, so na Actrosu zamenjale kamere v sistemu MirrorCam in so sedaj del standardne opreme. Kamere prinašajo velikansko izboljšanje tako v smislu aerodinamike kot varnosti in lažjega upravljanja z vozilom.

Zaradi izboljšane aerodinamike, saj na vozilu ni več ogledal, ter zaradi novih deflektorjev na boku je znižana tudi poraba goriva. Ponovno so obdelali digitalne zemljevide, kar pomeni, da PPC (Predictive Powertrain Control) deluje še natančneje, sedaj tudi na navadnih poteh, ne le na avtocesti, in tako še bolj natančno pripravi motor in menjalnik za optimalno delovanje na zadani poti. Nekoliko pa je predelana tudi redukcija zadnje osi, kar v skupnem seštevku prinese 3 % privarčevanega goriva na avtocestah in 5 % na regionalnih cestah.

Pri Actrosu je sedaj izboljšan tudi Sideguard Assist, ki spremlja dogajanja ob boku vozila in ne dovoli zavijanja desno, če se ob boku nahaja kakšen objekt, kot recimo avto, kolesar ali pešec. V novi armaturni plošči lahko zasledimo tudi prometne znake, ki jih sistem prebira ob robu cestišča. Ta funkcija je odlična, kadar ne vemo, kolikšna je omejitev hitrosti na odseku, kjer se vozimo.

Mercedes je ob Actrosu posodobil tudi model Arocs, ki je prejel vse napredne sisteme kot Actros. Novost pa je tudi Actros NGT oziroma plinska izvedba, ki pa bo v ponudbi samo za šasije z nadgradnjo z dvema ali tremi osmi, namenjenimi za distribucijo. Za pogon je zadolžen 6-valjni motor z močjo 222 kW, na šasiji pa najdemo 4 posode za gorivo s prostornino 145 litrov.

Ogledala v pokoj

Na vsaki strani sta nad vrati nameščeni posebni roki. V vsako je vgrajena visoko resolucijska kamera, ki sliko dogajanja za vozilom prenaša na dva 15-palčna ekrana, nameščena na A stebričku. Podolgovata displeja prenašata dve sliki v razmerju 70 : 30. Zgornja projekcija je ožja, spodnja pa precej širokokotna in pokriva vse mrtve kote. Na ekranu se pojavijo tudi posebne črte, ki nam pomagajo določiti konec vozila in s tem olajšajo prehitevanje, predvsem pa dostop na nakladalno rampo. Sistem MirrorCam ponuja manjši zračni upor ter veliko boljšo vidljivost, saj sta kameri zaščiteni pred umazanijo, za zimski čas pa sta tudi ogrevani.

Ogledala gredo pri Mercedesu v pokoj. No, ne povsem, saj je zaenkrat dovoljena uporaba kamer namesto ogledal le v državah EU, v ostalih državah boste še vedno morali imeti na vozilu klasične »špegle«, ki zaenkrat še ostajajo v ponudbi.

Digitalna armatura

Med novostmi je tudi nov delovni okoliš za voznika. Še vedno je tu klasičen sedež in multifunkcijski volan, a za volanom ni več klasičnih merilnikov. Tam se sedaj nahaja 10- ali 12-palčni zaslon, ki je del Multimedia cockpita.

Prek zaslona, ki nudi različne poglede na prikaz merilnikov in dodatnih informacij, še vedno spremljamo hitrost in število vrtljajev motorja ter mnoštvo dodatnih informacij, bolj ali manj povezanih z vožnjo in delovanjem vozila. Desno na sredinski konzoli, ki je očiščena vseh nepotrebnih stikal, pa najdemo še en 12-palčni ekran, prek katerega upravljamo sekundarne sisteme, kot so klima, radio, telefonija, povezljivost, navigacija …

Povezovanje je sedaj realnost tudi v novem Actrosu, saj se pametni telefoni lahko povežejo prek Apple CarPlayTM ali Android Auto. Pri povezovanju je možno v sistem prostoročne uporabe telefona Bluetooth povezati kar dva telefona: službenega in privatnega.

Actros je v oblaku povezan v različne servisne storitve, kar mu omogoča optimalno izkoriščenost, pravočasno servisiranje, kontrolo vožnje in lokacije …